به گزارش رویترز و به نقل از یک رسانه دولتی چین، این کشور از شرکتهای زنجیره تامین خودروهای هوشمند برای تشکیل گروههایی که به گسترش نوآوری اختصاص دارند، حمایت میکند. چین در تلاش است تا استانداردهایی را برای عملکردهای رانندگی کمکی و خودران تا سال ۲۰۲۵ تدوین کند.
خبرگزاری رسمی شینهوا گفت: چین از شرکتها در تشکیل «کنسرسیومهای نوآوری» حمایت میکند و آنها را قادر میسازد تا از نقاط قوت یکدیگر برای دستیابی به پیشرفتهای فنی استفاده کنند.
هدف چین تسلط بر فناوریهای اصلی رانندگی خودکار و در نهایت قرار دادن وسایل نقلیه بدون راننده در جادههای خود میباشد. بدون شک حرکت در این مسیر میتواند چین را برای تبدیل شدن به یکی از بازیگران پیشرو در این صنعت در سراسر جهان آماده کند.
البته باید توجه داشت که شرکتهایی مانند بایدو و دیگر توسعهدهندگان چینی با شرایط ژئوپلیتیکی دشواری نیز روبرو هستند؛ زیرا علاوه بر لزوم رقابت سخت با همتایان غربی قدرتمندی چون تسلا، کشورهای مدعی در زمینه فناوری از جمله ایالات متحده، چین را با محدودیتهای صادراتی در زمینه فناوری مواجه میکنند.