اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

بسته حمایتی ضامن و ۱۰۰۰ فناور صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی شد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در بازدید از خبرگزاری مهر، از دو بسته حمایتی ضامن و ۱۰۰۰ فناور رونمایی کرد.

به گزارش اکوموتیو، دکتر محمد صادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در بازدید از خبرگزاری مهر، به منظور تحقق شعار سال جهش تولید دانش بنیان، دو بسته حمایتی ضامن و ۱۰۰۰ فناور را رونمایی کرد.

بسته های رونمایی شده، بخشی از ۸ بسته حمایتی این صندوق هستند. این بسته ها با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان با فروش بالای ۵ میلیارد تومان تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی تدوین شده اند. هشت بسته ی حمایتی مذکور با نام های جهش، توانا، رویش، ۱۰۰۰ فناور، کارآفرین، شکوفا، حامی و ضامن آماده شده اند.

جزئیات بسته حمایتی ضامن و ۱۰۰۰ فناور و سایر بسته های حمایتی

به گفته ی خیاطیان، تا سال گذشته از شرکت هایی که ۲ برابر رشد فروش داشتند، بر اساس بسته رشد تولید دانش بنیان حمایت می شد. اما امسال طی برنامه ی جهش، هر شرکت که بتواند ۳ باربر رشد فروش داشته باشد، تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت می کند.

بسته حمایتی ضامن با هدف حمایت از شرکت های بزرگ دانش بنیان طراحی شده و به این شرکت ها امکان انتشار اوراق نوآوری و جذب سرمایه از بازار سرمایه را می دهد.

بسته حمایتی ۱۰۰۰ فناور برای حمایت از شرکت هایی که فروش کمتری دارند طراحی شده است. این بسته برای شرکت هایی که کمتر از ۵ میلیارد تومان فروش دارند و از سوی شبکه ی مالی کشور حمایت نمی شوند را هدف گرفته است. بر اساس این طرح، این شرکت ها به شرکت های فناور تبدیل شده و تا سقف ۳ میلیارد تومان وام با بازپرداخت ۴ ساله دریافت می کنند.

سایر بسته ها در آینده نزدیک رونمایی می شوند. از این بسته ها می توان به برنامه ی توانا اشاره کرد که با هدف توسعه زیرساخت و تجهیزات شرکت های دانش بنیان و رشد فروش این شرکت ها طراحی شده است. برنامه ی رویش با حمایت از ایجاد شرکت های جدید دانش بنیان با تامین مالی جمعی و ظرفیت منابع خرد مردمی فعالیت می کند.

نهایتا برنامه ی حامی نیز از ظرفیت خیرین برای حل مسائل اجتماعی با مشارکت شرکت های دانش بنیان فعالیت خواهد کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *