ایده های استارتاپیکسب و کارهای هوش مصنوعیمعرفی استارتاپ

معرفی آلما هوش مصنوعی حقوقی برای مهاجرت

استارتاپ ها و شرکت های متعددی در حوزه خدمات حقوقی فعالیت می کنند. یکی از این استارتاپ ها آلما است. آلما از سوی ایزادا ماراتِ قرفیزستانی برای ارائه خدمات هوش مصنوعی حقوقی برای مهاجرت تاسیس شد. در ادامه با معرفی این استارتاپ و مالکان آن همراه باشید.

آیزادا مارات وقتی در سال ۲۰۱۸ به همراه همسرش، چینگیز جومازاروف، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل KODIF، از نیویورک به کالیفرنیا نقل مکان کرد، باید وضعیت مهاجرتی خود را مرتب می‌کرد. از همین جا بود که مشکلات شروع شد.

مارات که در قرقیزستان به دنیا آمده و در هاروارد تحصیل کرده بود، در ۱۷ سالگی برای یک سال تبادل دانش‌آموزی با برنامه FLEX (تبادل آینده‌سازان) که توسط وزارت خارجه ایالات متحده حمایت می‌شد، به آمریکا آمد.

پس از فارغ‌التحصیلی از هاروارد، به دلیل مسائل مهاجرتی به لندن رفت. حالا او به همراه جومازاروف که به مدرسه بازرگانی استنفورد پذیرش گرفته بود و خودش نیز یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت حقوقی برجسته به نام کولی داشت، به کالیفرنیا آمده بود.

اما او نمی‌دانست که باید در انتخاب وکیل مهاجرت خود دقت بسیار به خرج دهد. او از طریق یک جستجوی گوگل، وکیلی در پالو آلتو پیدا کرد تا به او در مورد ویزایش کمک کند. اما این انتخاب اشتباه بود. مارات گفت که وکیل به او مشاوره نادرستی در مورد زمان درخواست مجوز کار در کالیفرنیا داد. این اشتباه باعث شد که او نتواند بیش از یک سال کار کند. همچنین، او نمی‌توانست کشور را ترک کند.

مارات به تک‌کرانچ گفت: «من یک وکیلم، بنابراین به حرف‌های وکلا گوش می‌دهم. متأسفانه، گوش دادن به آن‌ها فاجعه‌بار بود، چرا که تا ماه‌ها بعد هنوز نمی‌توانستم کار کنم. من یک پیشنهاد شغلی از شرکت کولی [ارائه دهنده خدمات حقوقی بین المللی] داشتم.»

مارات در نهایت توانست به مدت سه سال در کولی کار کند. او به همان شرکت حقوقی مهاجرتی برگشت و اشتباهی را که با پرونده‌اش کرده بودند به آن‌ها نشان داد. این تجربه شعله کارآفرینی را در او روشن کرد.

پس از ترک کولی برای کار در مک‌کنزی به عنوان مشاور مدیریت، مارات دائماً به آن تجربه وحشتناک مهاجرت فکر می‌کرد. این تجربه آن‌قدر بر او تأثیر گذاشت که شروع به فکر کردن در مورد علت پایین بودن کیفیت خدمات حقوقی مهاجرت با وجود فرایند طولانی و پیچیده مهاجرت کرد.

برشی از سرویس آلما، هوش مصنوعی حقوقی برای مهاجرت

قانون مهاجرت «بسیار پراکنده» است، به این معنی که ۱۰٪ از بازار متعلق به یک شرکت حقوقی است در حالی که ۹۰٪ دیگر بین بیش از ۲۰۰۰۰ شرکت حقوقی تقسیم شده است.

بازار پراکنده، محل رشد آلما و هوش مصنوعی حقوقی برای مهاجرت

مارات گفت:« امروزه تعداد بسیار کمی از شرکت‌های حقوقی بزرگ خدمات مهاجرتی ارائه می‌دهند. این خدمات عمدتاً به افراد ارائه می‌شود و مبالغ این خدمات کوچک هستند. برای گرفتن گرین کارت با ویزای استعداد، بیشتر اوقات افراد می‌توانند خودشان درخواست دهند و حتی به کارفرما نیاز ندارند. در مورد من، شرکت کولی خدمات مربوط به ویزا ارائه نمی کرد، بنابراین مجبور شدم خودم این مسئله را حل کنم.»

مارات بالاخره تصمیم گرفت شرکت خودش را راه‌اندازی کند و هوش مصنوعی حقوقی برای مهاجرت را برای فروش به وکلای مهاجرت توسعه دهد. هدف این بود که به آن‌ها کمک کند تا خدمات بهتری ارائه دهند، تا اتفاقی که برای مارات افتاد، دوباره تکرار نشود.

پس از چهار یا پنج ماه فروش آن نرم‌افزار به پنج شرکت حقوقی مهاجرتی، مارات و تیمش تصمیم گرفتند که خدمات مهاجرت را به‌طور مستقیم ارائه دهند. در اکتبر ۲۰۲۳، آن‌ها آلما، یک استارت‌آپ فناوری حقوقی مبتنی بر هوش مصنوعی حقوقی برای مهاجرت راه اندازی کردند. مارات به همراه دیگر مهاجران از جمله شوو چن، مدیر سابق مهندسی اوبر، و آسسل تولیوبایوا، مدیر محصول سابق استپ، از بنیان گذاران این استارتاپ بودند.

این استارت‌آپ با هدف ساده‌سازی فرایند دریافت ویزا برای فناوران، بنیان‌گذاران و پژوهشگران، مشاوره حقوقی شخصی ارائه می‌دهد. آلما به تسریع پردازش اسناد کمک می‌کند و کل فرایند را به‌صورت دیجیتالی سازماندهی می‌کند. مانند دیگر شرکت‌های فعال در این زمینه از جمله Migrun، Boundless و Lawfully، آلما قصد دارد تا استعدادهای بین‌المللی را به سرعت وارد اکوسیستم فناوری آمریکا کند.

مارات می‌گوید که آلما با استفاده از فناوری اختصاصی خود مبتنی بر هوش مصنوعی حقوقی برای مهاجرت برای ارائه خدمات با کیفیت بالا و سریع‌تر و استخدام وکیل مهاجرتی اختصاصی به خود، از رقبا متمایز است.

مارات گفت: «مهاجران شایسته خدمات با کیفیت بالا هستند. بسیاری از مشکلاتی که ممکن است مواجه شوید، به وکیل مهاجرتی شما بستگی دارد. همه کارهای تکراری و خسته‌کننده‌ای را که وکلا از آن‌ها بیزارند، می‌توانیم خودکار کنیم. به این ترتیب وکلا واقعاً بر همه مشتریان تمرکز می کنند و استراتژی بسیار خوبی برای افزایش نرخ تأیید مهاجرت ارائه می دهند.»

برای پیشبرد شرکت، آلما اخیراً ۵.۱ میلیون دلار در ترکیب سرمایه اولیه و پیش‌سرمایه جذب کرده است. این شرکت توسط بلینگ کپیتال، فوررانر، ویلیج گلوبال، NFX، کان‌ویکشن، MVP، NEA و سیلک‌رواد اینوویشن هاب حمایت می‌شود. بخش زیادی از این سرمایه برای استخدام‌های جدید در زمینه توسعه محصول و فناوری اختصاص خواهد یافت.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *