لیمو HR
چندرسانه ایاینفوگرافیک

زندگینامه و داستان موفقیت موسس شرکت علی بابا

Jack Ma خالق علی بابا را بهتر بشناسید!

در این مقاله به داستان زندگی Jack Ma بنیانگذار و مدیرعامل گروه علی بابا می پردازیم. او اولین کارآفرین چینی است که عکسش بر روی جلد Forbes چاپ می شود؛ متولد ۱۰ سپتامبر ۱۹۶۴ است و زبان انگلیسی را از صحبت کردن با خارجی ها یاد گرفته است. او با وجود این که ۳ بار در آزمون ورودی دانشگاه شکست خورد ولی در سال ۱۹۸۸ با مدرک کارشناسی در رشته زبان انگلیسی فارغ التحصیل شد. بعدها او به عنوان ارائه دهنده دانشگاه در زبان انگلیسی و تجارت جهانی انتخاب شد.

جک ما از اینترنت و علی بابا برای تأثیر گذاشتن و بالا بردن خرید و فروش جهانی و کمک کردن به کسب و کارهای کوچک و متوسط استفاده می‌کند. او سایتی به نام Chinapage را راه اندازی کرد و درباره آن واکنش‌های متفاوتی دریافت کرد. او بعدها شروع به همکاری با دولت کرد و به دلیل بروکراسی انعطاف‌ناپذیر، مجبور شد از شرکت خارج شود. بعد از آن، او در سال ۱۹۸۸ در وزارت تجارت خارجی و اقتصاد شغلی به دست آورد. در همین سمت بود که با افراد موفقی مثل Jerry Yang که یکی از موسسین یاهو است آشنا شد. در مدت کمی او شغل خود را ترک کرد و شرکت خودش یعنی علی بابا را راه اندازی کرد.

کمی بعد سایت حراج آنلاینی به نام Taobao.com را راه‌اندازی کرد که به رقیب eBay.com تبدیل شد. eBay پیشنهاد خرید سایت را داد Jack Ma ما آن را رد کرد. او شهرت خود را از طریق برنامه‌های تلویزیون چین کسب کرده است. همچنین یکی از فعالان حوزه محیط زیست است و تصمیم گرفته است که ۰.۳ درصد از درآمد علی بابا را به محافظت از محیط زیست اختصاص دهد. او همچنین دارنده یک دکترای افتخاری از دانشگاه هنک کنگ است. در سال ۲۰۱۵ او به عنوان کارآفرین سال در مراسم Asian Award Show انتخاب شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *