استفاده از بازارگاه های الکترونیک حمل و نقل بار دارای مزیت های اقتصادی (افزایش بهره وری، دسترسی سریعتر به ظرفیت حمل و نقل بار، افزایش درآمد رانندگان و کاهش هزینه لجستیک)، افزایش سرعت انتقال کالا، استفاده از سرویس های مکان یابی لحظه ای و امنیت محموله میباشد. عمده تلاش این بازارگاه ها در حذف کردن واسطه ها و مدیریت بهینه سیستم حمل و نقل است. دغدغه اصلی در توسعه استارتاپ ها بهینه سازی و افزایش تعداد سفر رانندگان و پر کردن تایم خالی و یا به اصطلاح سفر خالی ماشین ها در هنگام بازگشت است. البته قابل ذکر است که این استارتاپ ها با توجه به اندازه بسیار بزرگ بازار حمل و نقل بار در دنیا و سهم از بازار اندک آنها، تاکنون نتوانسته اند دستاورد چشم گیری را تجربه کنند.
البته قابل ذکر است رشد محقق شده در درآمد آنها در سال های گذشته چشم گیر و قابل توجه بوده است. با توجه به تغییرات به وجود آمده در بازار حمل بار در سال های گذشته و البته سایر استارتاپ ها ی فعال در این حوزه که نسبتا کوچک هستند و سهم زیادی از بازار ندارند، به نظر می آید راهکار اصلی برای ایجاد تغییرات چشمگیر در این حوزه پیدا نشده است و یا هنوز زمان کافی برای ایجاد تغییرات را نداشته اند و باید منتظر افزایش میزان نفوذ این استارتاپ ها در بازار و افزایش میزان سرمایه گذاری بر روی این استارتاپ ها ماند. در گزارش زیر به بررسی جامعی از صنعت حمل و نقل برون شهری پرداخته است.