با نزدیکی به سال نو و افزایش سفرهای بین شهری، رکورد ثبت سفارش آنلاین خدمات گردشگری شکسته شد.
به گزارش اکوموتیو به نقل از روابط عمومی شرکت سفرهای علی بابا، این شرکت فعال در حوزه گردشگری موفق شده است در هفته های انتهایی بهمن ۱۴۰۲، عددی جدید در رکورد ثبت سفارش آنلاین خدمات گردشگری خود ثبت کند.
رکورد ثبت سفارش آنلاین خدمات گردشگری به دو سفارش در ثانیه رسید
مطابق با آمار منتشر شده توسط این شرکت، علی بابا توانسته است در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ با ثبت رکورد ۲ سفارش در ثانیه، آمار سابق ثبت سفارش آنلاین خدمات گردشگری خود را که ۱.۳ سفارش در هر ثانیه بوده است، جابه جا کند.
آرش خسرویان، معاون بازاریابی شرکت سفرهای علی بابا، در رابطه با رکورد جدید فروش این شرکت گفت:« نسبت به رکورد قبلی که ۱.۳ خدمت در ثانیه بود، رشد قابل توجهی داشتیم. البته این نکته حائز اهمیت است که هنوز بخش قابل توجهی از بازار گردشگری آفلاین است، مثلا در بخش پرواز خارجی سهم بازار آفلاین به ۷۰ درصد هم می رسد.»
وی افزود:« این رکورد از این جهت برای ما اهمیت زیادی دارد که نشان می دهد با توجه به امکاناتی که پلتفرم های آنلاین در اختیار جامعه قرار می دهند و همینطور تغییرات کلی فرهنگ خرید که در صنایع دیگر نیز شاهد آن هستیم علاقه ی مخاطبان به خرید آنلاین در حوزه ی گردشگری هم در حال افزایش است.»
خسرویان در رابطه با تاثیر این آمار تازه بر روی رشد کسب وکار علی بابا ادامه داد:« هرچند که تمرکز اصلی ما روی رشد کیفی خدمات گردشگری، ساختن تجربه ای شایسته از سفر و تحول کیفیت خدمات گردشگری برای ایرانیان است اما این رکورد های کمی فروش هم از آنجا که حاصل تلاش تک تک اعضای علی بابا و البته اعتماد مشتریان مان به ماست بسیار برای ما ارزشمند است. همچنان تلاش اصلی را، مثل روزهای اول شروع کسب و کارمان، روی این مسئله می گذاریم که رشد کیفی را همگام با رشد کمی جلو ببریم.»
علی بابا در حالی در آستانه ۱۰ سالگی خود قرار دارد که با داشتن رهبری بازار گردشگری آنلاین در کارنامه خود، توانسته برای چندمین بار رکورد ثبت سفارش آنلاین خدمات گردشگری را با روند رو به رشد کسب و کار خود تغییر دهد. پیشتر نیز علی بابا به حوزه فروش آفلاین خدمات سفر وارد شده بود.