اخبار استارتاپیاخبار حمل و نقل و لجستیکاخبار سفر و گردشگری

ورود علی بابا به بازار آفلاین سفر

لیمو HR

علی بابا به بازار آفلاین سفر و فیزیکی وارد می شود.

علی بابا در سال ۱۳۹۳ و با ورود به صنعت گردشگری توانست، مانند آنچه از استارتاپ ها می شناسیم، تحولاتی گسترده در این بازار به وجود آورد. سهم زیادی از بازار صنعت گردشگری به سمت بازار آنلاین رفت و به این ترتیب دغدغه های زیادی برای مخاطبان این صنعت برطرف شد که یکی از مهم ترین خروجی های آن، بالا رفتن کیفیت خدمات مربوط به سفر و گردشگری بوده است. تا جایی که امروز این شرکت توانسته در هر ثانیه، ۱.۳ خدمت گردشگری بفروشد.

اما همه چیز در تحولات بازار آنلاین خلاصه نمی شود. امروزه استارتاپ ها در همه جای دنیا تلاش می کنند تا عرصه نوآوری را محدود به بخش آنلاین ندانند و به نوعی آن را وارد بازار آفلاین نیز کنند. در یک نمونه بین المللی، آمازون با تاسیس شعب حضوری خود در بخش های زیادی از دنیا، توانست تجربه جدیدی که از خرید ساخته بود را به مخاطبان بازار آفلاین نیز تعمیم دهد.

حالا علی بابا، بعد از حدود ۱۰ سال فعالیت در بازار آنلاین گردشگری ایران، خود را به بخش آنلاین محدود ندیده و وارد بازار آفلاین شده تا تحول را در تجربه فروش تلفنی و حضوری نیز ایجاد کند.

این شرکت مدتی پس از رونمایی از سرویس فروش تلفنی، شعبه خرید حضوری جدید خود را در غرب تهران افتتاح کرد تا تجربه شایسته سفر را برای مخاطبان بازار آفلاین سفر نیز گسترش دهد. علی بابا که تا امروز رهبر بازار آنلاین در حوزه گردشگری است، حالا با افتتاح این دفتر تبدیل به یکی از بازیگران بازار آفلاین نیز شده است.

علی اکبر سلطانلو، مدیر ارشد عملیات شرکت سفرهای علی بابا، در مورد شعبه خرید حضوری می گوید «وظیفه ما ساختن تجربه ای منحصر به فرد از سفر برای مردم است. این تجربه از پیش از سفر شروع می شود. برای ما مهم بود که محدود به یک گروه از بازار نباشیم و بتوانیم این تجربه شایسته را به همه گروه ها تعمیم دهیم. همین مورد بود که ایده شعبه های حضوری را به مرحله اجرا رساند و حالا باعث افتخار ما ست که روایت سفر را برای همه انتخاب ها می سازیم. برنامه ما این است که در سال جدید تعداد بیشتری از شعب خرید حضوری را رونمایی کنیم»

این دفتر در غرب تهران و در خیابان دادمان، پذیرای مشتریان حضوری بازار آفلاین سفر خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۱]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *