اخبار استارتاپیمتفرقه

نیمی از فریلنسرهای پونیشا از نسل زد هستند!

حدود ۴۰% فریلنسرهای پونیشا از نسل زد هستند! این بخشی از گزارش سال گذشته پلتفرم پونیشا است.

بر اساس گزارش عملکرد سال گذشته پلتفرم پونیشا، تعداد کاربران این پلتفرم نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است. تعداد فریلنسرهای پونیشا از نسل زد، ۲۲۱ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

براساس این گزارش، پونیشا فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده و تا کنون بستری را برای بیش از ۱ میلیون کاربر در ایران فراهم کرده است. در این پلتفرم متخصصانی در زمینه‌های متنوعی مانند توسعه نرم‌افزار، فناوری اطلاعات، مهندسی و معماری فعالیت می‌کنند.

این گزارش همچنین اشاره دارد که دسته‌بندی‌های پرطرفدار پروژه‌های ثبت‌شده شامل برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار، طراحی وب‌سایت و طراحی لوگو بوده‌اند. پونیشا تنها در ۳.۷ درصد از پروژه‌ها نیاز به داوری داشته و ۲۷ درصد از فریلنسرهای برتر آن از شهرهای کمتر توسعه‌یافته هستند. کاربران این پلتفرم بیش از ۵ میلیون پیام و ۸۹۰ هزار فایل را با یکدیگر تبادل کرده‌اند.

همچنین آمده است که ۵۱ درصد از پروژه‌های ثبت‌شده در دسته‌بندی‌های پونیشا مربوط به توسعه نرم‌افزار و IT بوده‌اند و دسته مهندسی و معماری تنها ۱ درصد از پروژه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس این گزارش، ۸۵ درصد از پروژه‌های ثبت‌شده در کمتر از ۱ ساعت بررسی و تایید می‌شوند.

ﺳﻬﻢ پروژه ﻫﺎی ﺛﺒﺖ شده فریلنسرهای پونیشا و کافرمایان

در بخش دیگری از گزارش آمده که ۴۸ درصد از نیروی کار جهانی به عنوان فریلنسر فعالیت می‌کنند و ۵۴ درصد از نسل Z نیز به صورت فریلنسری کار می‌کنند. همچنین، ۴۲ درصد از فریلنسرهای پونیشا از نسل Z هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند متن کامل گزارش پونیشا را از اینجا مطالعه کنند.

 

 

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *