ایده های استارتاپیایده های کشاورزی

استارتاپی که کشاورزی آمریکا را متحول کرده است

داستان استارتاپی که در حال ورود به سیستم موجود کشاورزی آمریکا و متحول ساختن اساسی آن است.

Farmers Business Network یا FBN به عنوان مجموعه نورچشمی گوگل که به تازگی روی آن سرمایه گذاری کرده است، اخیراً نحوه‌ی تأمین کود و آفت‌کُش مزرعه‌داران را در کشاورزی آمریکا با معرفی سرویس جدید تدارکات خود تغییر داده است، به طوری که هزینه‌های آن‌ها را به‌طرز چشم‌گیری کاهش داده و ( به‌جای توصیه‌های یک فروشنده‌ی محلی ) از داده‌ها برای هدایت تصمیمات آن‌ها بهره می‌گیرد.

درحالی که بسیاری از استارتاپ‌های سیلیکون ولی در پی یافتن عرصه‌های جدیدی برای فناوری کشاورزی هستند که اغلب به جای تحول‌آفرینی واقعی، صرفاً تکرار روش‌های گذشته بوده است (برای مثال کشت گلخانه‌ای و غذاهای جایگزین را در نظر بگیرید)، FBN در حال ورود به سیستم موجود کشاورزی و متحول ساختن اساسی آن است.

چیزی در حدود ۷۰ سال بود که کشاورزان سراسر کشور به دلالان محلی مواد شیمیایی در روستای خود وابسته‌ بودند که باید به آن‌ها توصیه می‌کرد از چه کودهایی، به چه مقدار و در چه زمانی باید استفاده کنند.
اما پس از سال ۲۰۱۵، که درآمد مزارع تا ۳۶% کاهش یافت، ظهور یک فناوری که صرفه‌جویی قابل‌توجهی در پی داشت باعث تضعیف پیوندهای گذشته کشاورزان و دلالان شد. (FBN از یکی از مشتریانش نقل ‌قول می‌کند که بالغ بر ۴۰،۰۰۰ دلار صرفه‌جویی کرده است)

مزیت آشکار سرویس جدید تدارکات FBN این است که دقت بسیاری درمورد استعمال مواد شیمیایی به خرج می‌دهد، که می‌بایست مصرف کلی کودها و آفت‌کش‌ها در کشاورزی را کاهش دهد در نتیجه کشاورزان کود کمتری استفاده می‌کنند، و بقیه‌ی ما هم در معرض سوخت‌های فسیلی کمتری در خاک، آب، و خوراکمان قرار می‌گیریم.
این مسئله‌ در سیستم موجود آشکارا دیده می‌شود؛ یعنی وقتی که یک فروشنده نقش دوگانه‌ای به‌عنوان مشاور هم ایفا می‌کند، احتمال دارد مقداری از موادی را توصیه کند که برایش سود بیشتری خواهد داشت.

سیستم موجود کشاورزی آمریکا

وقتی درآمد مزرعه بسیار پایین و هزینه‌های تولید بالاست، کشاورزان تشویق می‌شوند میدان دید خود را گسترش داده، فرصت‌هایی برای تولید مواد جایگزین ایجاد کنند (مثل کودهای به‌دست‌آمده از جلبک یا ضایعات به‌عنوان جایگزین آفت‌کش‌ها) و آن‌ها را جلوی چشم مزرعه‌داران قرار دهند.
با فراهم ساختن همان مصالحی که مزرعه‌داران می‌شناسند و دادن تخفیف عمده‌‌فروشی، FBN شاید بیشتر بتواند به سیستم استعمال مواد شیمیایی سنتی ورود کند.

چیزی که می‌توانیم به‌طور قطعی بگوییم این است که سرویس مالکیت FBN ثروت بادآورده‌ای برای مزرعه‌داران است. بااین‌وجود، به‌خصوص با وجود تهدید فزاینده‌ی تغییرات آب و هوایی، باید برای سال‌های پیش رو که داده‌ها در آن زمان نمی‌توانند نیازهای کشاورزان را به بهترین شکل پیش‌بینی کنند، نیاز به مشاوران واقعی زراعت و کشت و کار، که به عمده‌فروشان مواد شیمیایی وابسته نیستند حس می‌شود.

گزافه نیست که بگوییم FBN در حال تثبیت جایگاه خود به‌عنوان آمازونِ دنیای کشاورزی است. اما این برای آینده‌ی غذایی به چه معناست؟ باید صبر کنیم و ببینیم.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
hackernoon
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *