اخبار استارتاپیکارآفرینی و استارتاپ

آغاز سومین جشنواره فریلنسرهای ایران

سومین جشنواره فریلنسرهای ایران با هدف فرهنگسازی و ارتقا سطح فریلنسینگ و همچنین شناسایی فریلنسرهای برتر فعال در ایران، آغاز شد.

سومین جشنواره فریلنسرهای ایران با هدف فرهنگسازی و ارتقا سطح فریلنسینگ و همچنین شناسایی فریلنسرهای برتر فعال در ایران، آغاز شد. به گفته دبیر اجرایی جشنواره ثبت‌نام در این جشنواره از شب گذشته (۵ بهمن‌ماه) آغاز شد تا ۳۰ بهمن‌ماه ادامه دارد. در جشنواره امسال فریلنسرها در ۷ بخش اصلی برنامه نویسی، طراحی، دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا، مدل سازی سه بعدی، تصویرسازی و عکاسی در این جشنواره ثبت نام می‌کنند تا فریلنسرهای برتر ایرانی در بین آنها مشخص شوند.

دوره اول جشنواره فریلنسرهای ایران در سال ۹۷ توسط پلتفرم پونیشا، پلتفرم ارائه خدمات به فریلنسرها، فقط با حضور فریلنسرهای خود این پلتفرم برگزار شد. با توجه به استقبال فریلنسرها دوره دوم به صورت گسترده با همکاری پارسکدزر برگزار شد و حالا دوره سوم این جشنواره با مشارکت پلتفرم‌های ویناتلنت، پارسکدزر و تایپ ایران از شب گذشته آغاز شد و در ۲۱ اسفندماه نیز اختتامیه با معرفی فریلنسرهای برتر برگزار می‌شود.

الهام غفارزاده، دبیر اجرایی و دبیر کمیته داوران جشنواره در نشست خبری این جشنواره توضیحاتی در مورد نحوه ثبت‌نام و داوری جشنواره ارائه داد و گفت: «هرسال حوزه‌هایی را مشخص می‌کنیم تا فریلنسرها در همان حوزه‌ها شرکت کنند. امسال ما با توجه به تجربه سال گذشته سعی کردیم تا حوزه‌های پرطرفدار فریلنسینگ را بهبود ببخشیم. به این ترتیب در ۷ حوزه و ۱۷ بخش فریلنسرها ثبت‌نام می‌کنند. البته اگر حیطه فعالیت کاری فریلنسری در این ۱۷ بخش نباشد، می‌تواند به ما اطلاع دهد. اگر تعداد فریلنسرها در آن حوزه قابل توجه بود ما بخشی را به آن موضوع اختصاص می‌دهیم.»

او در ادامه اضافه کرد: «۷ حوزه اصلی برای جشنواره در نظر گرفتیم که شامل برنامه‌نویسی،طراحی، دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا، مدل‌سازی سه بعدی،تصویرسازی و عکاسی است و فریلنسرها می‌توانند در سایت freelancerz.ir ثبت‌نام کنند. امسال سعی کردیم داوران از فریلنسرهای متخصص انتخاب شوند. آنها در حوزه تخصصی خودشان تجربه کار فریلنسینگ را دارند و با این فضا آشنا هستند و می‌توانند در حیط تخصص خود پروفایل فریلنسرهای شرکت‌کننده را بررسی کنند.»

به گفته غفارزاده براساس بازخوردی که از داوران و خود فریلنسرها در سال گذشته گرفتند، امسال سعی کردند روند ثبت نام و روند داوری را بهبود ببخشند. او در مورد روند داوری گفت: «برای هر بخش شاخص‌هایی را در نظر گرفتیم. برای هرکدام از شاخص‌ها امتیازی تعیین شد.وقتی فریلنسرها ثبت‌نام کردند. آنها در پروفایلشان خود را معرفی می‌کنند و رزومه و نمونه کارشان را قرار می‌دهند. این پروفایل‌ها برای داوران نمایش داده می‌شود و آنها در زمان مشخصی به هرکدام از این ۷ حوزه تحت عنوان حوزه عمومی و تخصصی امتیاز می‌دهند. امتیاز کلی فریلنسرها مشخص می‌شود و به صورت سیستمی فریلنسر برتر هر حوزه مشخص خواهد شد.»

او ادامه داد: «امسال سعی کردیم تا با پلتفرم‌های همکار در حوزه فریلنسینگ هم مشارکت داشته باشیم. از آنها درخواست کردیم تا در بازه زمانی جشنواره پلتفرم خود را بررسی و کاربر فعال خودشان را معرفی کنند تا در اختتامیه تحت عنوان فریلنسر برتر از آنها تقدیر کنیم. می‌خواهیم در این بخش این حس را به فریلنسرها منتقل کنیم که پلتفرم‌ها حواسشان به کاربرانشان است و در طول یکسال فعالیت آنها را زیرنظر دارند.» به گفته غفارزاده حس دیده‌شدن و اهمیت قائل شدن برای فریلنسرها یکی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است تا این فرهنگسازی انجام می‌شود و کارفرماها و فریلنسرها در فضای بهتر و سالم‌تری فعالیت ‌کنند.

در نشست خبری این جشنواره همچنین اتابک آکسون، دبیر اجرایی این جشنواره با اشاره به اینکه ثبت نام جشنواره از پنج بهمن تا ۳۰ بهمن‌ماه است و پس از آن جلسات داوری و در نهایت ۲۱ اسفندماه اختتامیه برگزار می‌شود، گفت: «این جشنواره با هدف فرهنگسازی، افزایش سطح فعالیت فریلنسرها، رفع چالش‌ها و موانع فعالیت‌ فریلنسرها و معرفی فریلنسرهای برتر برگزار می‌شود. ما قصد داریم تا در مسیری حرکت کنیم که کارفرماهای بیشتری راغب شوند پروژه‌های بیشتری را برونسپاری کنند.»

او ادامه داد: «با برگزاری این جشنواره قصد داریم اعتماد کارفرماهای بیشتری را جلب کنیم و به نوعی اعتماد بین کارفرما و فریلنسرها افزایش پیدا کند. با همین اهداف این جشنواره سه سال پیش راه‌اندازی شد و تلاش ما این است تا خروجی این جشنواره به نفع همه فریلنسرها خواهد باشد، چون به این صورت به سمتی حرکت می‌کنیم که فعالیت فریلنسرها در این فضا آسان و چالش‌هایشان رفع می‌شود.» او توضیح داد که اولین دوره جشنواره سال ۹۷ توسط پونیشا برگزار شد و رقابت بین فریلنسرهایی بود که در پونیشا فعالیت می‌کردند و سال ۹۸ پونیشا از پلتفرم پارسکدرز دعوت کرد تا جشنواره شکل عمومی‌تری بگیرد و تنها مختص به یک پلتفرم نباشد. این دوره با شیوع کرونا مراسم اختتامیه و اعلام نتایج آنلاین بود.

به گفته دبیر اجرایی جشنواره در دوره سوم جشنواره تلاششان این بود تا تمام پلتفرم‌ها درگیر این جشنواره شوند و همه با هم به هدف جشنواره که ارتقا سطح فریلنسرها است، کمک کنند. او در ادامه اضافه کرد: «در جشنواره امسال پلتفرم‌های پونیشا، پارسکدرز، ویناتلنت و تایپ ایران در این جشنواره حاضر شدند.»

نیما نورمحمدی، مدیراجرایی جشنواره هم به اولین جشنواره فریلنسرهای ایرانی اشاره کرد و گفت: «در اولین رویداد از کاربران فریلنسری که در پونیشا فعالیت می‌کنند، تقدیر کردیم. به این صورت می‌خواستیم این فریلنسرها دیده شوند. دیده‌ شدن هم به خودشان و هم به دنیای فریلنسینگ و هم به کارفرماها کمک می‌کرد تا به برونسپاری پروژه‌هایشان اعتماد بیشتری کنند. رویداد خوبی برگزار شد و ما را به هدف موردنظرمان رساند و فریلنسرها از اینکه معرفی شدند، خوشحال و راضی بودند.»

او ادامه داد: «رویداد اول آزمایشی بود و برای ما تجربه خوبی بود. دیدی که برای رویداد اول به دست آوردیم، کمک کرد تا رویداد دوم را گسترش دهیم. به این صورتکه تنها مختص به پلتفرم پونیشا نباشد. با همکاری پارسکدرز رویداد دوم برگزار شد و متاسفانه شیوع کرونا سبب شد تا رویداد نهایی را لغو کنیم.»

به گفته نورمحمدی پونیشا درسال دو رویداد فریلند و جشنواره فریلنسرها در زمینه فریلنسینگ برگزار می‌کند. او همچنین بیان کرد: «با توجه به شناختی که به این فضا داریم می‌دانیم که آموزش بسیار در حوزه فریلنسرا مهم است. فریلند که در تابستان برگزار می‌شد، به خاطر شیوع کرونا لغو شد. رویداد جشنواره فریلنسرها برای معرفی فریلنسرها برگزار می‌شود تا فریلنسرها خود را بهتر به جامعه بشناسانند. با برگزاری این جشنواره قصد داریم پایان هرسال از کاربرانی که درحوزه پیشرفت کردند، قدردانی کنیم و به این صورت آنها تشویق می‌شوند تا برای رشد شخصی خود تلاش کنند.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
پیوست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *