ایده های استارتاپی

ایده‌های عجیب برای راه‌اندازی کسب و کار

معرفی 5 نمونه از کارآفرینی های عجیب که خلاقیتی قوی در آن‌ها نهفته است

ایده‌های جدید کارآفرینی که با آن‌ها مواجه می‌شویم از سوی افراد عادی اما خلاق جامعه مطرح می‌شوند. این ایده‌های جدید کارآفرینی گاهی به ایجاد کسب و کارهای بزرگ منجر می‌شوند که درآمد زیادی را برای صاحبان این ایده‌ها به همراه خواهند داشت. شاید ایده‌های مطرح شده از سوی این افراد در نگاه اول حتی کمی بلا استفاده به نظر برسند اما کمک بزرگی به زندگی و تامین آسایش جامعه می‌کنند. این افراد هم شاید در هنگام مطرح کردن افکار خود و برنامه‌ی پیاده‌سازی آن با مخالفت‌های بسیار زیادی روبه رو شده باشند اما دست روی دست نگذاشتند و ناامید نشدند.

کارآفرینی های عجیب

گاهی اوقات ایده‌هایی که مطرح می‌شوند شاید در ابتدا فقط یک شوخی باشند اما در نهایت عملی شدن آن اثبات می‌کند که هیچ چیز نشدنی نیست و شوخی در کار نبوده است. البته می‌توان باور داشت که این کسب و کارهای خاص به دلیل متفاوت بودنشان موفق هستند که این ثابت می‌کند گاهی باید متفاوت بود، همیشه هم نباید همرنگ جماعت باشیم. در ادامه برخی از این ایده های جدید کارآفرینی و عجیب را با هم بررسی می‌کنیم.

پمپ بنزین سیار

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که همیشه برای بنزین زدن و رفتن به پمپ بنزین تنبلی کنید. ایده‌ی پمپ بنزین سیار در واقع به این صورت است که به جای اینکه شما به ایستگاه سوخت بروید، ماشین سوخت به پیش شما خواهد آمد. افرادی که این ایده را مطرح کردند و آن را عملی کردند حتی برنامه‌ای را برای تلفن‌های هوشمند تعبیه کردند که مشتریان درخواست خود برای سوخت‌گیری به همراه موقعیت جغرافیایی را اعلام می‌کنند و کارکنان شرکت که در سطح شهر با ماشین‌های سوخت خود قرار دارند(نزدیکترین به موقعیت اعلام شده) اعلام آمادگی می‌کنند. تقریبا این برنامه فرایندی مشابه به سرویس اسنپ را دارد اما از نوع سوخت‌دهی!

همچنین کاربران از طریق این اپلیکیشن قادر هستند از زمان پایان سوخت‌گیری آگاه شوند و نسبت به پرداخت هزینه‌ی آن از طریق همین اپ اقدام کنند. به نظر کارآمد است و می‌تواند به افرادی که در این امر کمی تنبل هستند کمک بسزایی بکند و دیگر حتی خبری از انتظار در صف‌های طویل پمب بنزین نیست. البته نه تنها به این دسته از افراد، بلکه به کسانی که ممکن است در جایی به محل سوخت‌گیری دسترسی نداشته باشند هم کمک کند.

پمپ بنزین سیار

شانسی خرید کنید

گاهی اوقات ته مانده حساب شما مبلغی باقی می‌ماند اما شما هیچ ایده‌ای برای خرید ندارید اما از طرفی هنوز هم اشتیاق به خرید را دارید، یا حداقل مبلغ قابل توجهی باقی نمانده تا کالای دلخواه خود را خریداری کنید. خب خوشبختانه برای این موقعیت وب‌سایتی تهیه شده به اسم SomethingStore که قادر هستید یکی از پک‌های آن را انتخاب کنید. البته محتوای این بسته تا قبل از دریافت ایمیل خرید محفوظ باقی می‌ماند و این کمی موضوع را رازآلود می‌کند و شاید هیجان این خرید هم به ناشناس بودن محتوای بسته باشد. اغلب این بسته‌ها شامل کتاب، بازی‌های فکری، اکسسوری و … است.

شانسی خرید کنید

جوراب‌ها تنها نیستند

اغلب ما بی شک جوراب‌هایی داریم که یک لنگه از آن‌ها را هیچوقت پیدا نمی‌کنیم! و همیشه اینکه چه اتفاقی برای آن افتاده برایمان معمایی است حل نشدنی(نگران نباشید شما تنها نیستید). بیشتر زمانی که هفتگی اتاق خود را تمیز می‌کنیم با این قضیه روبه رو می‌شویم. البته اگر که جزو افرادی هستید که جفت جوراب‌های خود را به هم متصل می‌کنید پس خوش به حالتان. اما در غیر این صورت جورابی را تنها پیدا می‌کنید که در انتظار لنگه گم شده‌ی خود است. خب، نگران نباشید کمپانی به اسم Throx به کمک شما خواهد آمد. اما چطور؟ این کمپانی جوراب‌های خود را در بسته‌های سه تایی عرضه می‌کند یعنی دیگر نیازی نیست نگران لنگه گم شده باشید چون شما یک لنگه اضافه از جوراب خود را دارید. به این صورت این جوراب یدکی در زمان‌های دشواری به داد شما می‌رسد.

جوراب‌ها تنها نیستند

قهرمان رمان خود باشید

زمانی که کتابی را می‌خوانیم اغلب دوست داریم در جایگاه قهرمان اصلی داستان قرار بگیریم و در تمام حوادث رخ داده در داستان نقش داشته باشیم که گویی کتاب را در وصف ما نوشته‌اند. خب YourNovel اینجا وارد صحنه می‌شود. این کمپانی به مشتریان خود اجازه می‌دهد که کتاب‌های مورد علاقه خود را معرفی کنند و این شرکت کتاب‌ها را بر اساس اطلاعات گرفته شده از مشتریانش شخصی‌سازی می‌کند.
حتی به درخواست مشتریان خود روی جلد کتاب‌ها عکس‌ آن‌ها را چاپ می‌کند. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما ایده‌پردازان این کسب و کار در حال حاضر از این راه درآمد زیادی نصیبشان می‌شود.

قهرمان رمان خود باشید

با شجره‌نامه زندگی خود آشنا شوید

خیلی از افراد همیشه به اینکه چه گذشته‌ای داشته‌اند علاقه‌مند هستند و اینکه شجره‌نامه‌ای برای خود داشته باشند اهمیت زیادی می‌دهند. اما شاید نه فرصت این جست و جوی اجدادی را دارند و نه شرایط دسترسی به این افراد را در اختیار دارند. شرکتی به اسم Ancestral Discoveries به کمک شما خواهد آمد. در واقع با کمک این کمپانی شما قادر هستید خویشاوندان خونی خود را پیدا کنید که این موضوع همیشه با هیجان بالایی همراه است زیرا ممکن است شما با افرادی که تا دیروز غریبه بوده‌اید فامیل باشید! موسس این کسب و کار هدف اصلی خود را کمک به مردم برای پیدا کردن خانواده‌های خود اعلام کرده است و همچنین در کنار این کمک به کسب درآمد هم مشغول است. در واقع با یک تیر دو نشان زده‌اند.

با شجره‌نامه زندگی خود آشنا شوید

برای اینکه کاری را شروع کنیم و کسب و کار خود را داشته باشیم، نباید حتما سرما‌یه‌ای گزاف در اختیار ما باشد. حتی نباید همیشه ایده‌هایی ناب و همه‌پسند را مطرح کنیم. گاهی اوقات موفقیت در عجیب بودن است. متفاوت بودن بیشتر اوقات نتیجه‌ای مثبت را به همراه خواهد داشت. ایده‌های خود را دست کم نگیرید و اگر فکر می‌کنید کمکی به جامعه می‌کنند و مشکلی از مشکلات ساکنین این کره‌ی خاکی را حل می‌کنند حتما پیگیر آن باشید و همین الان دست به کار شوید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *