اخبار استارتاپی

فقط یک استارتاپ؛ نه بزرگتر، نه کوچکتر

رئیس جدید سازمان نظام صنفی‌ رایانه‌ای تهران در حوزه‌ی استارتاپ‌ها، اظهار کرد: علی‌رغم جایگاه مخصوص استارتاپ‌ها در ICT، باید در نظر داشت که موفقیت استارتاپ‌ها تضمین شده نیست و ممکن است با وجود داشتن ایده‌های طلایی، حتی به مرحله‌ی ورود به بازار نرسند.

لیمو HR

رئیس جدید هیات‌مدیره‌ی سازمان نظام صنفی‌ رایانه‌ای تهران، کسب‌وکارهای نوپا را نیازمند نگاهی توسعه‌ای برای رشد کردن ارزیابی کرد.

به گزارش اکوموتیو، محمدباقر اثنی عشری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح برنامه‌های خود به‌ عنوان رئیس جدید سازمان نظام صنفی‌ رایانه‌ای تهران در حوزه‌ی استارتاپ‌ها، اظهار کرد: نسبت به استارتاپ‌ها، همان‌طور که در موقعیت‌های دیگر عمل کرده‌ ایم، نگاهی توسعه‌ای اما بدون نمایش و جنجال داریم.

وی با بیان این‌که استارتاپ‌ها همیشه از جذابیت خاصی برخوردار بوده‌ اند، اضافه کرد: اما نباید فراموش کرد که استارتاپ‌ها در اکوسیستم ICT جایگاه مخصوص به خود را دارند، به این معنا که نباید آن‌ها را بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر از اندازه‌ی واقعی خودشان جلوه دهند.

رئیس هیات مدیره‌ی سازمان نظام صنفی‌ رایانه‌ای کشور، با اشاره به انواع موجود استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: هر استارتاپی، نهایتا باید منجر به یک مجموعه‌ی اقتصادی شود. طبق این مدل از میان همه‌ی استارتاپ‌ها، تنها برخی از آن‌ها می‌توانند به اهداف خود برسند. نمونه‌های بسیار موفقی از کسب‌وکارهای بسیار بزرگ، در حال حاضر وجود دارند که پیش از این یک استارتاپ بوده‌ اند، اما حالا عضو هیات مدیره‌ی سازمان نظام صنفی‌ رایانه‌ای کشور هستند.

استارتاپ یا کسب‌وکارهای نوپا، در اصل به هر نوع شرکت جوان و ایده‌محوری گفته می‌شود که در پی رشد و توسعه است. استارتاپ‌ها با ایده‌ی حل یک مشکل یا ارائه‌ی طرح و کاری نو، به دنیای کسب‌وکار خلق می شوند. تفاوت یک استارتاپ با سایر کسب‌وکارهای نوپا در این است که موفقیت آن‌ها تضمین شده نیست و ممکن است علی‌رغم داشتن ایده‌های طلایی و نو، حتی به مرحله‌ی ورود به بازار نرسیده و یا پس از مدتی از ورود به بازار، با شکست روبه‌رو شوند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *