اخبار استارتاپی

ثبت نام مدرسه‌ی کسب و کار دانشگاه خواجه نصیر در نمایشگاه الکامپ

برگزاری رویداد مدرسه‌ی کسب و کار دانشگاه خواجه نصیر با هدف تقویت مهارت‌های کارآفرینان و دانشجویان برای ورود موفق به بازار کار حرفه‌ای برگزار می‌شود.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو و به نقل از روابط عمومی مرکز رشد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، مدرسه‌ی کسب و کار رویدادی یک‌ماهه است که با هدف تقویت مهارت‌های کارآفرینان، فعالین استارتاپی و توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان برای ورود موفق به بازار کار حرفه‌ای برنامه ریزی شده است.

آشنایی با تجربیات شکست و موفقیت استارتاپ‌ها وجه دیگر برنامه‌ی یک‌ماهه‌ی مدرسه‌ی کسب و کار است که باعث اثربخشی ملموس آموزش‌های مدرسه خواهد شد. به همین منظور در طول برگزاری مدرسه، سخنرانی و بازدید‌های متعددی از مراکز کارآفرینی و مدیران استارتاپ‌ها و شتاب دهنده‌ها اجرا می شود.

حامد ابراهیمی مدیر مرکز رشد دانشگاه خواجه نصیر، توسعه‌ی مهارت‌های فردی و مدیریت کسب و کار‌های دانش بنیان را دو محور اصلی تعریف عناوین و سرفصل‌های آموزشی مدرسه‌ی کسب و کار عنوان کرد و گفت: برنامه‌های مدرسه در قالب ۱۴ روز کسب‌وکاری تعریف شده است و شامل ۱۸ عنوان دوره‌ی تخصصی و ارائه‌ی تجربیات شرکت‌های موفق، آشنایی با خدمات شتاب دهنده‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و بازدید از مراکز کارآفرینی و نوآوری است.

ابراهیمی اظهار داشت: تیپ‌شناسی شخصیتی و شغلی، مهارت و روش‌های حل مسئله، ایده‌پردازی و تفکر خلاق، مهارت تولید محتوا، زبان بدن و اصول مذاکره، روش حرفه‌ای ارائه‌ی کسب‌وکار به سرمایه‌گذار از جمله سرفصل‌های مرتبط با توسعه‌ی مهارت‌های فردی مدرسه‌ی کسب‌وکار است، هم‌چنین تیم‌سازی، چارت و رفتار سازمانی، اعتبارسنجی ایده و ساخت MVP (حداقل محصول پذیرفتنی)، تحقیقات بازار، خلق مدل کسب و کار، بازاریابی دیجیتال، استراتژی قیمت‌گذاری محصول، اصول توسعه‌ی محصول، روش‌های ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها و جذب سرمایه، اصول تنظیم قرارداد‌های سرمایه گذاری، آشنایی با قوانین بیمه و مالیات کسب و کار‌های نوپا و استراتژی رشد استارت‌آپ‌ها از جمله عناوین آموزشی هستند که در حوزه‌ی مدیریت کسب و کار مدرسه تدریس می‌شوند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه خواجه نصیر افزود: دوره‌ی نخست مدرسه، سال گذشته با پذیرش ۳۵ کارآفرین برگزار شد و بازخوردی که در انتهای دوره از شرکت‌کنندگان گرفتیم، بسیار رضایت بخش بود. به همین دلیل مدرسه‌ی کسب و کار ۹۷ با سرفصل‌های به مراتب کامل‌تر و حضور مربیان نام آشنای اکوسیستم استارتاپی کشور با حجم پذیرش بیش‌تر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دوره‌ی نحوه‌ی ارزیابی و آشنایی با مزایا و معافیت‌های دانش‌بنیان نیز در انتهای برنامه ارائه می‌شود تا موضوع فرهنگ‌سازی فعالیت‌های دانش بنیان نیز در دستور کار مدرسه قرار گرفته باشد.

ابراهیمی با بیان این‌که مدرسه‌ی کسب و کار خواجه نصیر از ۲۲ مرداد الی ۱۵ شهریور ۹۷ برگزار خواهد شد، اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام تا ۶ مردادماه به وب‌سایت مرکز رشد دانشگاه خواجه نصیر مراجعه نمایند.

هم‌چنین امکان ثبت‌نام حضوری در فاصله‌ی برگزاری نمایشگاه الکامپ نیز ایجاد شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به غرفه‌ی مرکز رشد دانشگاه خواجه نصیر در سالن ١٠ نمایشگاه نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام اقدام نمایند.

به گفته‌ی وی، برگزاری چنین رویداد‌هایی در تقویت استارت‌آپ‌ها و کسب و کار‌های دانش بنیان کشور نقش اساسی ایفا می‌کند.

مدرسه‌ی کسب و کار

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *