اخبار استارتاپی

تخفیف ۵۰ درصدی بیمه ایران به شرکت‌های دانش بنیان

تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سهامی بیمه ایران به‌منظور شتابدهی فعالیت‌های استارتاپ‌های بیمه‌ای در مرکز نوآوری و شتابدهی صنعت بیمه منعقد شد.

لیمو HR

در پی انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک معاونت علمی و شرکت سهامی بیمه ایران که به امضاء معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نمایندگی علیرضا دلیری و شرکت سهامی بیمه ایران به نمایندگی محسن پورکیانی رسیده است، بستر همکاری معاونت و بیمه ایران در دو محور اختصاص پوشش‌های بیمه‌ای برای شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، شبکه‌ی آزمایشگاهی و هم‌چنین ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی صنعت بیمه فراهم‌ شده است.

این تفاهم‌نامه که با همکاری مرکز امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و دفتر تأمین مالی و سرمایه گذاری معاونت و شرکت بیمه ایران تهیه و تدوین‌شده، شامل یک پیوست کامل از انواع پوشش‌های بیمه‌ای است، که از این ‌پس برای شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان صادر خواهد شد. در این بخش با همکاری بیمه ایران تخفیف ۵۰ درصدی برای بهره‌مندی شرکت‌های دانش بنیان و شبکه‌ی آزمایشگاهی از پوشش‌های بیمه‌ای در نظر گرفته‌شده است. پوشش‌های بیمه‌ای در نظر گرفته‌ شده شامل بیمه‌های آتش‌سوزی، بیمه‌های مسئولیت، بیمه‌های اشخاص و بیمه‌ی مهندسی شکست ماشین‌آلات (ماشین‌آلات الکترونیک و مکانیکال) است.

 اهداف تفاهم‌نامه

اهداف این تفاهم‌نامه به این صورت بیان شده است: کمک و حمایت از ۱۱۰ برنامه‌ی حمایتی دولت تدبیر و امید از شرکت‌های دانش بنیان با الصاق بسته‌ی حمایتی بیمه‌ای ایران به کلیه‌ی برنامه‌های حمایتی فوق؛ توسعه و ترویج فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان با حضور نماینده‌ی ایران به‌عنوان صاحب‌نظر در صنعت بیمه، هم‌چنین ایجاد برنامه‌ی دوجانبه در راستای حمایت از توسعه‌ی کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان و شبکه‌ی فروش بیمه ایران، ازجمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

هم‌چنین از دیگر اهداف تفاهم‌نامه‌ی منعقد شده می‌توان، به ارتقاء بازار داخلی و خارجی شرکت‌های دانش بنیان با بیمه‌ی محصولات تولیدی و کیفیت جهت ایجاد صرفه‌ی اقتصادی به‌منظور ارتقاء سطح کیفی کالاهای تولیدی شرکت‌های دانش بنیان در مقابل رقبای خارجی با قید حمایت از کالای ایرانی؛ و بررسی فرایند ارزیابی و شناسایی شرکت‌های دانش بنیان و حمایت بیمه‌ای از آن‌ها با همکاری شرکت سهامی بیمه‌ی ایران اشاره کرد که در این تفاهم‌نامه دنبال شده است.

هم‌چنین مقرر شد که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بستر مناسب برای ایجاد و فعالیت مرکز شتابدهی  و نوآوری صنعت بیمه را برای بیمه ایران فراهم سازد تا زمینه‌ی ایجاد و رشد استارتاپ‌ها در صنعت بیمه را ایجاد کند.

تشکیل کارگروه تخصصی اصلاح ساختار و خدمات بیمه‌ای کشور بر اساس روش‌های نوین فناورانه متشکل از عالی‌ترین مدیران طرفین تفاهم‌نامه از اقدامات دیده ‌شده در این تفاهم‌نامه است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
شنبه‌پرس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *