ایده های استارتاپی

برترین استارتاپ های آموزشی جهان را بشناسید

بازار گسترده‌ی آموزش از دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها تا کسب و‌ کارها

لیمو HR

بازار گسترده‌ی آموزش در سراسر جهان رقابتی برای کسب منافع بیشتر را تجربه می‌کند. همانند هر کشور دیگری، در ایران نیز این بازار بسیار داغ است. در حال حاضر رقابت میان مجموعه‌هایی مانند قلم‌چی، گاج و دیگر موسسات آموزشی اتفاق می‌افتد، مجموعه‌هایی که گاه گردش مالی آن‌ها چندین هزار میلیارد تومان برآورد و گزارش شده است. با وجود فعالیت‌هایی که مشاهده می‌شود بازار خدمات آموزشی کشور همچنان ظرفیت‌هایی برای بهره‌برداری دارد و ایجاد استارتاپ های آموزشی ضمن شکوفایی این ظرفیت‌ها می‌تواند عاملی برای افزایش کیفیت خدمات این حوزه باشد.

Unacademyلوگو Unacademy

این استارتاپ صاحب بزرگ‌ترین طرح آموزشی در کشور هندوستان است و تلاش می‌کند تا ویدئوهای آموزشی، باکیفیت بالا و به صورت رایگان در اختیار همه قرار بگیرد و در این راه از تکنولوژی برای قدرتمندتر کردن مربیان و همچنین ایجاد جامعه‌ای از افراد خودآموز بهره می‌گیرد. در اختیار داشتن سیستم آموزشی کل جهان در این پلت‌فرم و پشتیبانی از همه‌ی زبان‌ها هدفی است که این استارتاپ برای خود تعریف نموده است.

استارتاپ Unacademy

Unacademy در ابتدا در سال ۲۰۱۰ توسط کانال یوتیوب ایجاد شد و در سال ۲۰۱۵ به طور رسمی راه‌اندازی شد. آن‌ها معتقد بودند که اگر آموزش تنها منعطف به کلاس‌های درس شود، بسیاری از ذهن‌های درخشان نمی‌توانند بهره‌ی لازم را از آن ببرند؛ بنابراین با طراحی پلت‌فرمی تصمیم به ایجاد تغییر در سیستم آموزش گرفتند. بیش از ۱۹ درصد جوانان جهان هندی هستند و Unacademy در تلاش است که توانایی آن‌ها را بسیار بیش‌تر از چیزی که در کلاس‌های درس اتفاق می‌افتد افزایش دهد.

در عرض ۶ ماه بیشتر از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز از ۲۴۰۰ دوره‌ی درس آنلاین و دوره‌های تخصصی مختلف در این پلت فرم استفاده نموده‌اند. همچنین آن‌ها توانسته‌اند بسیاری از مربیان برتر آموزشی را مجاب به ارائه‌ی آموزش آنلاین در پلت‌فرم خود کنند.

این استارتاپ تا به امروز ۵ دوره‌ی سرمایه گذاری را پشت سر گذاشته و در مجموع ۳۸ میلیون دلار جذب سرمایه داشته است.

۲) Goodwallلوگو Goodwall

گودوال یک شبکه‌ی اجتماعی برای دانش‌آموزان دبیرستانی است تا داستان خود را تعریف کنند، فرصت‌ها را پیدا کنند و بورس تحصیلی بگیرند. در این استارتاپ دانش‌آموزان تشویق به ساخت یک پروفایل حرفه‌ای با مشخصات بصری جذاب می‌شوند تا از طریق آن نشان دهند چه کسی هستند و چه چیزی در زندگی خود به دست آورده‌اند.

استارتاپ Goodwall

این استارتاپ خود را این‌گونه تعریف می‌کند که گودوال یک شبکه‌ی پیچیده برای استعدادهاست تا بتوانند بهترینِ خودشان باشند. در این پلت‌فرم دانش‌آموزانی که در کالج درس می‌خوانند برای استخدام و پیدا کردن شغل به کارفرمایان متصل می‌شوند و دانش‌آموزان دبیرستانی نیز به کالج‌ها متصل می‌شوند.

Goodwall که یکی از برترین استارتاپ های آموزشی جهان به شمار می‌رود در فوریه‌ی ۲۰۱۴ شروع به کار کرده است و تاکنون ۴ دوره‌ی سرمایه گذاری را طی کرده است که در مجموع آن‌ها ۱۴ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. همچنین می‌توان از اپلیکیشن گودوال بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و IOS استفاده کرد.

۳) Cell-Edلوگو استارتاپ Cell-Ed

Cell-Ed یک سولوشن کامل را از طریق موبایل برای کارفرمایان و ارائه‌دهندگان حوزه‌ی آموزش پیشنهاد می‌دهد. این شرکت این امکان را می‌دهد که راحت، با سرعت و به صرفه مهارت کارکنان خود را از طریق تلفن همراه افزایش دهید.

استارتاپ Cell-Ed

Cell-Ed به عنوان یکی از برترین استارتاپ های آموزشی سولوشن خود را از طریق موبایل ارائه می‌دهد چرا که ۸۹ درصد از کارگران آمریکایی که مهارت کمی دارند، کم سواد هستند و همچنین دستمزد پایینی دریافت می‌کنند، علیرغم اینکه به شدت تمایل دارند یاد بگیرند، به خاطر تعهدات کاری و مسائل مربوط به حمل و نقل نمی‌توانند به کلاس‌های آموزشی بروند.

آموزش مهارت‌های اساسی، شغلی و سایر مهارت‌ها در درس‌های سه دقیقه‌ای که در هر تلفن همراهی قابل اجرا است، پیاده‌سازی شده است و افراد می‌توانند در حال حرکت، در حین خوردن غذا، در اتوبوس و یا حتی بعد از فرستادن کودک خود به تخت خواب از این آموزش‌های کوتاه استفاده کنند تا بعد از مدتی اثر آن را در ارتقای شغلی و بهبود سطح زندگی خود مشاهده کنند.

دانلود PDF مقاله

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سه استارت آپ خوب و معرفی کرد اما خوب به نظرم باید گسترده تر بشه یه استارت آپ و معرفی کرد من شیما باقری هستم و دانشجوی دکترا موضوع تز من در خصوص استارتآپ آموزشی هست دوست دارم به یک گروه طراح استارت آپ بپیوندم ممنون میشم افرادی که در این حیطه فعالیت می کنند در تلگرام با آی دی shimabagherii@ پیغام دهند تاکید می کنم فقط عزیزان فعال در حیطه استارتآپ به منظور تکمیل کمادر استارت آپی یا ایده گیر و یا حتی افرادی که نیازمند کارآموز در این حیطه هستند پیغام دهند با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *