ایده های استارتاپی

معرفی ایده سرویس ایجاد طرح‌های گرافیکی

50 ایده برای راه اندازی یک کسب و کار موفق در سال جدید - قسمت پنجم

لیمو HR

از دیدگاه پائول گراهام استارت آپ همانطور که از نامش هم مشخص است، کسب وکاری است که از همان زمان شروع (Start) به سمت اوج (Up) حرکت میکند. در واقع استارتاپ‌ها، کسب‌وکارهایی هستند که دارای رشد بسیار سریع هستند. در سال‌های اخیر نیز مشاهده کردیم که سودآورترین کسب‌وکارهای دنیا استارتاپ‌ها بودند. در این مجموعه مقالات با ۵۰ مورد از برترین ایده‌های سال ۲۰۱۸ آشنا خواهید شد. ما این ایده‌ها را براساس رنکینگ‌های جهانی انتخاب کرده‌ایم و تنها هدفمان ارائه‌ی دیدی نسبت به برترین ایده‌های جهانی است. مسلما کپی کردن این ایده‌ها برای مخاطبانی که تفاوت‌های بسیاری با مخاطبان خارجی دارند، کاری از پیش نخواهد برد. در قسمت پنجم این مجموعه مقالات با معرفی ایده‌ سرویس ایجاد طرح‌های گرافیکی با رسانه اکوموتیو همراه باشید.

قسمت‌های قبلی این مجموعه مقالات را می‌توانید ایده های استارتاپی مطالعه کنید.
  • سرویس ایجاد طرح‌های گرافیکی

نمونه‌ی خارجی:  کانوا

خلاقیت فاکتوری مهم در تهیه‌ی محتوای شبکه‌های اجتماعی است. توجه کاربران زمانی به مطالب شما جلب خواهد شد که طراحی بصریِ آن‌ها جذاب بوده و همچنین محتوای پست، حرفی برای گفتن داشته باشد. یکی از ابزارهایی که می‌توانید از آن برای طراحی خلاقانه استفاده کنید، canva است.

Canva بستری برای ارائه‌ی خدمات آنلاین طراحی است که در سال ۲۰۱۲ توسط Melanie Perkins با حداقل سرمایه در استرالیا پیاده‌سازی شده و توانسته با جذب سرمایه از شتاب دهنده های معتبر، به عنوان یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های استرالیا معرفی گردد. این استارت آپ بعد از لانچ شدن، به سرعت محبوب شد به طوری‌که در سال اول بیشتر از ۷۵۰ هزار نفر از آن استفاده می‌کردند.

استارتاپ Canva برای طراحی محتوای شبکه‌های اجتماعی به کار می‌رود. روش کاربرد این استارتاپ بر اساس Drag & drop است. کانوا، یک سرویس ابری است که با استفاده از ابزارهای خلاقانه به کاربران امکان ایجاد طرح‌های گرافیکی زیبا بدون نیاز به مهارت‌های خاصی مانند فتوشاپ را می‌دهد. شعار کانوا “توانمندسازی تمام دنیا برای طراحی” است.

در یک استارتاپ ، هر ابزاری که از آن استفاده می‌شود در موفقیتش نقش خواهد داشت. ابزارهای قابل اعتمادی مانند canva امکان انجام طراحی‌های مورد نیاز یک استارت آپ را به راحتی فراهم می‌کنند. بهترین مزیت این سرویس، سهولت استفاده و امکان انجام طراحی زیبا توسط هر فردی است.

استارتاپ کانوا

این استارتاپ توانسته با ارائه‌ی خدمات طراحی آنلاین در بیش از ۱۹۰ کشور و ۱۰ میلیون کاربر، به درآمدی بیش از ۱ میلیارد دلار دست یافته و برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

برای مشاهده‌ی تمام نمونه‌های موجود در این وب‌سایت، حتما باید ثبت‌نام کنید . خدمات canva رایگان است و فیچرهای زیادی برای کاربران رایگان دارد. البته پلن‌های پولی هم وجود دارد که امکاناتی مانند فولدرهای نامحدود برای آپلود عکس‌ها و مدیریت آن‌ها، داشتن اولویت ساپورت و همکاری تیمی تا گنجایش ۵۰ عضو دارد.

کاربرد طرح‌های ایجاد شده در کانوا عبارت است از:

  • طراحی انواع تصاویر شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی اسلاید برای ارائه و سخنرانی
  • طراحی‌های گرافیکی برای وبلاگ، وب‌سایت، پوسترهای تبلیغاتی و طراحی لوگو

یکی از ویژگی‌های جدیدی که به این سایت اضافه شده است و برای استارتاپ‌های کوچک و حتی کسب وکار‌های بزرگ جذاب است، توانایی کار به عنوان تیم و تعریف سطح دسترسی‌های گوناگون برای اعضای تیم است. این ویژگی، امکان برقراری ارتباط بین اعضای تیم را به صورت کامل مهیا می‌سازد.

همچنین این استارتاپ، در ژوئن ۲۰۱۸ اعلام کرده است که با Dropbox همکاری خواهد کرد تا تصاویر و طرح‌های خود را با این پلت‌فرم ادغام کند.

نمونه ایرانی: –

در حال حاضر وب‌سایت‌هایی ایرانی برای جمع‌آوری فایل‌های گرافیکی مانند گرافیک‌یاب وجود دارد؛ اما سایتی برای ایجاد طرح‌های گرافیکی وجود ندارد.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *