اخبار استارتاپی

بانک شهر نخستین رویداد جذب ایده های نوین بانکی را برگزار می‌کند

بانک شهر نخستین رویداد استارتاپی خود در صنعت بانکداری را با عنوان «استارتاپ تریگر شهرتک» با هدف جذب ایده‌های نوین برگزار می‌کند.

قائم مقام معاونت و مدیر امور سازمان و برنامه‌ریزی بانک شهر با اشاره به رشد فعالیت‌های استارتاپ ها در سال‌های اخیر و نقش ایده‌های ارائه شده در پیشبرد فعالیت‌­های بانکی، گفت: به این منظور بانک شهر در نظر دارد اولین رویداد استارتاپی خود را در صنعت بانکداری با عنوان «استارتاپ تریگر شهرتک» با هدف جذب ایده های نوین بانکی در راستای خلق خدمات و محصولات مبتنی بر فناوری‌های نوین مالی و بانکی با همکاری دانشگاه صنعتی شریف در مهرماه سال جاری برگزار نماید.

صالحی با اشاره به روند برگزاری این رویداد اظهار کرد: این چرخه با برگزاری یک رویداد کارآفرینانه و جذب ایده‌های نو و خلاقانه برگزار می‌شود، سپس ایده‌ها توسط افراد در تیم‌هایی جداگانه پرورش یافته و با یک سرمایه گذاری اولیه در مرحله‌ی عرضه به بازار قرار می‌گیرند، در مرحله‌ی آخر استارتاپ های موفق از طریق واگذاری بخشی از سهام خود به شرکت‌های سرمایه‌گذار در مرحله‌ی رشد و گسترش قرار می‌گیرند که در این مرحله بیش‌ترین درآمد و گردش مالی با حداقل ریسک رخ می‌دهد.

وی افزود: با توجه به پتانسیل بانک جهت حضور در این عرصه و لزوم بررسی ابعاد مختلف موضوع، کمیته‌ی مشترک تحقیقات بانکی و دانشگاهی متشکل از مدیریت‌های امور سازمان و برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات، بازاریابی و هلدینگ فناوری اطلاعات از بانک و دانشگاه های مطرح کشور از جمله تربیت مدرس، صنعتی شریف، امیرکبیر، خوارزمی و علم و فرهنگ تشکیل و پس از برگزاری جلسات متعدد، پیشنهاد برگزاری رویداد استارتاپ تریگر شهرتک با حمایت بانک و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف با توجه به سوابق و تجارب ارزشمند این دانشگاه در جلسات یازدهم شورای عالی پژوهش بانک و صد و هفتاد و ششم شورای عالی برنامه‌ریزی مطرح و پس از تأیید مدیریت ارشد بانک در دستور کار قرار گرفت.

ارائه‌ی کارگاه‌های آموزشی به شرکت‌کنندگان جهت تبدیل ایده به استارتاپ

به گفته‌ی وی، استارتاپ تریگر رویدادی است که در مدت ۶ روز هر فرد می‌تواند ایده‌ی خود را برای ایجاد یک کسب و کار پرورش دهد، در این رویداد، آموزش‌های ضروری برای تبدیل ایده به یک استارتاپ خوب در کارگاه‌های آموزشی به شرکت‌کنندگان ارائه می‌‌شود و هم‌چنین امکان تیم‌سازی برای صاحبان ایده و یا پیوستن به تیم‌­ها برای برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، گرافیست­‌ها و یا متخصصان دیگر از طریق برنامه‌های شبکه‌سازی مقدور است.

صالحی خاطرنشان کرد: در این راستا مطابق با برنامه‌ریزی­‌های انجام شده، در ۴ روز اول از رویداد تریگر، کارگاه‌­های آموزشی تخصصی و عمومی حول محور موضوع رویداد برگزار می‌شود که طی این چهار روز، هر یک از افراد یک بار درمقابل سایر شرکت‌کنندگان قرار گرفته و در مورد ایده‌ها و توانمندی‌هایشان با یک‌دیگر گفت‌وگو می‌کنند، این قسمت از برنامه فرصتی ایده‌آل برای پیدا کردن هم‌تیمی‌های توانمند برای تشکیل تیم است؛ پس از تشکیل تیم‌­ها در روز پنجم متخصصان و صاحب‌نظران حوزه‌ی بانکی و کارآفرینان کسب و کارهای موفق در جمع تیم‌ها حضور می‌یابند، تجربیات خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ می‌دهند.

وی افزود: در روز ششم به منظور ارزیابی ایده‌­ها، تیم داوری شامل نمایندگان دانشگاه­‌ها و بانک تشکیل می‌شود که در حوزه‌ی تجاری‌سازی کسب و کارهای جدید، IT، بازاریابی و … از تجربه و تخصص کافی برخوردارند. ایده‌­های برتر با امتیازدهی داوران، شناسایی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

صالحی در خصوص برنامه­‌های اجرایی این رویداد افزود: به منظور آشنایی ایده‌پردازان با روندهای جدید در صنعت بانکداری و با هدف جلب مشارکت این گروه جهت ایده‌پردازی در حوزه‌ی مذکور، دو روند اجرایی قبل از رویداد اصلی برگزار می‌­شود.

برچسب ها

مهسا رستمی

دانشجوی دانشگاه تهران، علاقه‌مند به تحولات اکوسیستم کارآفرینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *