ایده های استارتاپیمقالات بازاریابی و تبلیغات

بیست ابزار بازاریابی که هر مالک کسب و کار باید آن‌ها را بشناسد

معرفی بهترین ابزار های ضروری برای استارت آپ ها

لیمو HR

ما از ابزارهای زیادی برای کمک کردن به بازاریابیمون استفاده می‌کنیم. همینطور وقت خیلی زیادی هم روی آزمایش کردن ابزارهای جدید و سرویس‌هایی که می‌تونن بدن صرف می‌کنیم تا بهترین و درست‌ترین ابزار رو پیدا کنیم. باید اعتراف کنم که مقداری اقتصادی هم پیش می‌ریم. روی هر ابزاری که باهاش کار می‌کنیم دقت می‌کنیم تا مطمئن شیم که هر ابزار یک هدف مشخص داره و قیمتش هم مناسبه.

تو این مقاله یک لیست از ابزارهای بازاریابی رو بررسی میکنیم که ما ازشون استفاده می‌کنیم و اونارو به شما برای استارت آپ یا کسب و کارتون پیشنهاد می‌کنیم. راجع به هر کدوم از این ابزارآلات تجربه‌ی عملی داریم و اونارو با خیال راحت به بقیه کارآفرین‌ها توصیه می‌کنیم.

اگر مورد دیگه‌ای هم به نظرتون می‌رسه که ما باید امتحانش کنیم حتما اونو با ما در میون بذارید.

بازاریابی ایمیلی و اتوماسیون بازاریابی

MailChimpMailChimp: برای کسایی که می‌خوان خبرنامه‌های ایمیلی ارسال کنن، بدون تردید MailChimp رو پیشنهاد می‌کنم. رابط کاربریش فوق‌العادست، غالب بیرونیش حرفه‌ایه و واسه شروع هم رایگانه و هر چی گسترش پیدا کنید، MailChimp ویژگی‌های جذابی در اختیارتون می‌ذاره که بازاریابیتون رو راحت‌تر اداره کنید، بدون این‌ که به سختی سیستم‌های مشابهش باشه. قیمت مناسبی داره و پشتیبانی نرم‌افزارش هم عالیه!

HubSpotHubSpot: اگر به طور حرفه‌ای تر دوست دارید بازاریابیتون رو اداره کنین (و بودجه‌ی زیادی هم در اختیار دارید)، HubSpot ارزش اینو داره که نگاهی بهش بندازید. HubSpot کارای خیلی بیشتری علاوه بر بازاریابی ایمیلی می‌تونه انجام بده، ولی خب شما مجبور نیستید از همه‌ی امکاناتش برا کاراتون استفاده کنید.

HubSpot می‌تونه به شما توی صفحه های فرود (landing page)، بلاگنویسی و یا بازاریابی ایمیلی کمک کنه. همچنین دارای قسمت مدیریت ارتباط با مشتری CRM هم هست.

ترافیک و اشتغال

SumoMeSumoMe: گذاشتن SumoMe در یک گروه خاص کار بسیار مشکلیه چون ویژگی‌های خیلی زیادی برای ارائه کردن داره. SumoMe در هسته‌ی خود ویژگی‌ها و انتخابات زیادی رو برای کمک به شما در جمع کردن ایمیل آدرس‌های بازدیدکنندگانتون در اختیار می‌ذاره. اما، به جز گرفتن ایمیل‌ها شما می‌تونید ببینید که هر بازدیدکننده چجوری از سایتتون استفاده کرده.

شما همینطور می‌تونید از ابزار این سایت برای به اشتراک گذاری همگانی صفحاتتون استفاده کنید و به علاوه، تمام این امکانات برای شروع رایگانه و حداکثر به صد دلار در ماه می‌رسه. بقیه‌ی سایت‌ها برای سرویس مشابه اما خیلی محدودتر هزاران دلار پول می‌گیرن.

SEO و بهینه سازی وبسایت

Google Keyword PlannerGoogle Keyword Planner: اشاره نکردن به این ابزار رایگان که یکی از ویژگی‌های گوگل ادوردزه کار خیلی سختیه. با اینکه طراحیش بر پایه‌ی کمک به ساخت کمپین تبلیغاتی پولیه اما این سیستم یک ابزار بازایابی فوق‌العاده برای کنترل سطوح ترافیک برای جستجوهای مختلفه.

اگه قصد دارید بفهمید که چه کلمات جستجویی رو باید هدف قرار بدید و اینکه مخاطبتون دنبال چی می‌گرده این سیستم می‌تونه کمکتون کنه.

Fresh Web ExplrorerFresh Web Explrorer: اگه می‌خواید به صورت آنلاین بدونید که چندبار اسم شرکت شما و رقباتون جستجو میشه، با Fresh Web Explorer کارتون رو شروع کنید. این یه راه خیلی عالی برای پیگیری لینک‌هاییه که نام شرکت شما  توش ذکر شده. شما می‌تونید رقباتون رو هم دنبال کنید و ببینید که لینک‌ها از کجا میان.

فارغ از مباحث سئو ، Fresh Web Explorer یک ابزار جستجوی عالی برای هر بازاریاب دیجیتاله. ما در واقع این سیستم رو به Google Alerts ترجیح میدیم برای اینکه بیشتر راجع به سایت‌هایی که به شما ارجاع میدن حرف می‌زنه.

MOZ :MOZ ابزار مورد علاقه‌ی ما برای مدیریت بازاریابی جستجوهای سایته به خصوص برای سئو. از ویژگی های ساده تا حرفه ای و پریمیوم این وبسایت میشه به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد حرفه ای تا مبتدی اشاره کرد.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل و صفحات ورود

UnBounceUnBounce: اگه قصد دارید بدون نیاز به یه طراح یا مهندس یک صفحه‌ی ورود بسازید پیشنهاد ما به شما وبسایت UnBounce هست. پایگاه قالب فوق‌العاده‌ای هم داره که شما می‌تونید با توجه به خواسته‌هاتون تغییرش بدید. به علاوه‌ی غالب‌ها، UnBounce به شما توی A/B Test برای طراحی‌های مختلف و کپی بازاریابی کمک زیادی می‌کنه. اینجوری شما می‌تونید صفحات فرودتون و نرخ تبدیلتون رو بهینه‌تر کنید.

Visual Website OptimizerVisual Website Optimizer: اگه به یک ابزار با قیمت مناسب و پر از امکانات برای A/B Testing نیاز دارید با Visual Website Optimizer کارتون رو شروع کنید. شما تمام امکاناتی که بدون ‌صرف هزینه‌ی بالا نیاز دارید رو توی Visual Website Optimizer پیدا می‌کنید.

ConvertConvert: انتخاب دیگه‌ی ما برای A/B Testing این مورد هست. اونا امکانات زیادی ارائه میدن و همینطور شرکت‌هایی که سرویس‌های A/B Testing  رو در اختیار مشترکینشون می‌ذارن رو حمایت می‌کنن.

همینطور یک برنامه‌ی Self service برای وب‌سایت‌های کوچیک هم برای کسایی که نمی‌خوان خیلی عمقی توی کار وارد شن و زیاد پول بذارن هم وجود داره.

شبکه‌ی اجتماعی

BufferBuffer:‌ تمامی اعلانات مجازیتون رو از هرجا با Buffer برنامه‌‌ریزی و مدیریت کنید. این برنامه، محتوایی که می‌خواید اعلام کنید رو بدون دردسر روی همه‌ی پلتفورم‌های مجازیتون می‌ذاره.

شما همینطور می‌تونید وظیفه‌ی به اشتراک‌گذاری اعلاناتتون رو، اگر کسایی دارید که توی اداره‌ی محیط مجازی کمکتون می‌کنن، پخش کنید.

CoScheduleCoSchedule: اگر بلاگ وردپرس دارید و به یک برنامه‌ریزی یکپارچه‌ برای فضای مجازیتون از داخل وردپرس نیاز دارید به این برنامه‌ نگاهی بندازید. یک سری ابزار تقویم سرمقاله دارن که ارزش دیدنو دارن.

HootsuiteHootsuite: برای نظارت روی فضای مجازی پیشنهاد ما به شما Hootsuite هست. شما می‌تونید جاهایی که اسمتون ذکر شده رو ردیابی کنید و جواب‌هاتون رو مدیریت کنید و همه‌ی این کارارو از روی یک پلتفرم انجام بدید.

طراحی و رابط‌های بصری

CanvaCanva :Canva یک ابزار طراحی آنلاینه که به شما برای ساختن تصاویر، ارا‌ئه‌ها، پوسترها و… برای فضای مجازیتون کمک می‌کنه. راهنمای ساده‌، ابزار عالی، و آموزش طراحی، Canva رو به خصوص برای اونایی که طراح نیستن، به یک پیشنهاد عالی مبدل می‌کنه.

PabloPablo: اگه به یک ابزار فوق‌العاده برای ساخت تصویر برای اعلانات فضای مجازیتون نیاز دارید حتما Pablo که تیم Buffer ارائه داده رو بررسی کنید. Buffer فضای مجازی رو می‌شناسه، پس هدف ساخت Pablo برای اعلانات مجازیه.

PiktochartPiktochart:  اگر که می‌خواید اطلاعاتتون رو به صورت بصری نشون بدید یا یک چارت تصویری بسازید یه نگاهی به Piktochart بندازید. شما به استخدام یک طراح نیاز ندارید تا یک رابط بصری عالی داشته باشید، تنها کاری که باید انجام بدید اینه که اطلاعاتتون و داستانی که می‌خواید رو با این وبسایت پیاده سازی کنین.

StickermuleStickermule: همه عاشق استیکرن! فروشنده‌ی استیکر مورد علاقه‌ی ما اینه: Stickermule. کیفیتشون فوق‌العادست و زمان تغییر حالتشون هم به شدت سریعه. از این برنامه استفاده کنید و بزودی می‌بینید که همه‌ی شهر دارن از استیکرای شما استفاده می‌کنن!

بازاریابی محتوا

HAROHARO: اگه دارید برای بلاگتون مطلب می نویسید و یک سری نقل قول درست و حسابی می‌خواید، یا اگر می‌خواید شرکتتون حرفه‌ای شناخته شه و مقداری رابطه سازی کنین، حتما برید سراغ HARO. این سرویس گزارشگرا رو با متخصصین موضوعی مرتبط می‌کنه.

Headline Analyzer: وقتی شما دارید چیزی رو آنلاین می‌نویسید، مهمترین مسئله جذب مخاطبه، و یک تیتر هدفمند کلید موفقیت این کاره. ابزار تیتر رایگان Coschedule تو این زمینه کمکتون می‌کنه، اینجوری شما یک تیتر فوق‌آلعاده دارید که مخاطبین رو جذب کنه.

Survey MonkeySurvey Monkey: بهترین شیوه‌ی بازاریابی پر کردن اون جای خالی‌اییه که مخاطبتون بهش نیاز داره و بهترین روش برای فهمیدن این مساله پرسیدن از خود مخاطبه! SurveyMonkey برای این کار یک جعبه ابزار عالی که کار کردن باهاش خیلی راحته بهتون ارائه می‌ده.

EvernoteEvernote: نت‌برداری و پشت‌هم نوشتن ایده‌ها تقریبا زندگی هر ساعت یک بازاریاب محتواست، و Evernote نرم‌افزار مورد علاقه‌‌ی من برای نت‌برداریه. طبقه‌بندی نت‌ها توی این نرم‌افزار کار خیلی راحتیه امکانات جستجوش هم معرکست.

Evernote روی تمام دستگاه‌هایی که دارید کار می‌کنه و این یعنی شما بدون دفترچه‌تون جایی نمیرید! این برنامه عکاسی فوق‌العاده‌ای هم از نوشته‌های روی کاغذ و قلم داره اگر اینطوری نوشتنو دوست دارید.

TrelloTrello: شما می‌تونید Trello رو به هر عنوانی که بخواید استفاده کنید: مدیریت پروژه ، لیست انجام کارها و غیره. ما از این برنامه به عنوان تقویم سرمقاله استفاده می‌کنیم و کارش رو هم عالی انجام می‌ده. این یک ابزار ساده و انعطاف پذیره که توی انجام فرایند کمکتون می‌کنه، حالا هر فرایندی که مد نظرتونه.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۴]
منبع
articles.bplans
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *