اخبار استارتاپی

نسل جدید کارآفرین آغازگر همکاری‌های علمی بین‌المللی است

معاون علمی و فناوری گفت: نسل جدیدی از کارآفرینان خلاق و جوان در کشور پرورش یافته است که می‌تواند زمینه‌ ایجاد همکاری‌های مشترک علمی و فناوری با دیگر کشورها را فراهم کند.

 سورنا ستاری در دیدار قصی عبدالوهاب السهیل وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق، ایجاد یک زیست‌بوم همکاری مشترک شرکت‌های دانش بنیان و نیروی انسانی خلاق را زمینه‌ساز شکوفایی توانمندی‌های دو کشور دانست و گفت: یک نسل جدید کارآفرین در ایران شکل گرفته و زمینه ساز ایجاد ارزش افزوده، پیشرفت علمی و اقتصادی شده است. این نسل جدید، آینده ساز و تعیین کننده سرنوشت اقتصاد کشور و تعاملات بین‌المللی در حوزه علم، فناوری و اقتصاد است.

ستاری با اشاره به ظهور استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های گوناگون فناوری گفت: این کسب و کارهای نوظهور، در ارائه خدمات و محصولات خود با کیفیت بالا و در عرصه بین‌المللی توانمند هستند و می‌توانند ظرفیت خوبی برای همکاری‌های مشترک باشند اما باید یک زیرساخت مناسب برای مفاهمه میان این کسب و کارها در دو کشور ایجاد شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، آمادگی ایران برای تعامل علمی و پژوهشی را یادآور شد و گفت: همان‌طور که اکنون تعامل خوبی میان وزارت علوم دو کشور در حوزه تربیت دانشجویان وجود دارد، این آمادگی را داریم که افراد متخصص در حوزه‌های توانمندی ایران همچون نانوفناوری، زیست‌فناوری، سلول‌های بنیادی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و دیگر حوزه‌های فناوری تربیت شوند.

وی افزود: در ساختار جدیدی که برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور شکل داده‌ ایم، دانشگاه‌ها بخش جدایی‌ناپذیر و مهم جامعه به شمار می‌روند. بر اساس این ساختار، دانشگاه‌ها به فهم تازه‌ای در حمایت از ایده‌های نو دست یافته‌ اند، خود را در سرنوشت جامعه و جوانان تحصیل‌کرده نقش‌آفرین می‌دانند و به دنبال چگونگی ارتباط با صنعت هستند.

ستاری، مراکز پیشرفته علمی، آموزشی آزمایشگاهی ایران در تربیت نیروی انسانی متخصص از سطح دانش آموزش را الگوی مناسبی برای توسعه همکاری مشترک دانست.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *