اخبار استارتاپی

تفاهم احراز هویت الکترونیکی بانک های ایران زمین و آینده

در دومین روز از هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت تفاهم نامه ای در بستر شاکلید با موضوع احراز هویت دیجیتالی مشتریان مبتنی بر فناوری بلاک چین بین بانک ایران زمین و بانک آینده منعقد شد.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو این قرارداد بین بانک ایران زمین و بانک آینده با همکاری شرکتهای دانش بنیان امضا شد. فرهاد اینالوئی معاون فناوری واطلاعات بانک ایران زمین، پس از امضای تفاهم نامه گفت: این قرارداد برمبنای ارائه محصولی بر اساس بلاک چین و نیاز بانک ها در راستای احراز هویت الکترونیکی می‌باشد که یکی ازاقدامات بسیار مهم خدمات الکترونیکی در مسیر توسعه بانکداری دیجیتالی و رضایتمندی مشتریان است.

وی افزود: در صورت اجرایی شدن قرارداد، ما می‌توانیم با همکاری سایر بانک ها، مشتری‌های بانک را احراز هویت نماییم و این دقیقا در راستای توسعه ی بانکداری دیجیتال وارائه سرویس‌های ارزش‌افزوده فناوری بلاک چین است.

«هسته اصلی سامانه کلید، امضای دیجیتال است؛ در واقع سامانه کلید ابزاری برای شناسایی مشتری و سپس امضای دیجیتال است و از تلفن همراه به عنوان توکن استفاده می‌کند.»

مدیرعامل آدانیک درباره تعداد بانک هایی که شاکلید و همین‌طور محصول کلید در آنها راه‌اندازی شده است، گفت: «شاکلید در مرحله پایلوت خود در دو بانک راه‌اندازی شد و در حال مذاکره با بانک‌های دیگر نیز هستیم. محصول کلید نیز در بانک‌های آینده، شهر، پارسیان و در حد پایلوت در بانک ایران‌زمین راه‌اندازی شده است.»

وی در ادامه گفت: از مزیت های شاکلید می‌توان به خدمت دهی ساده و احراز هویت با کیفیت بالا و کاهش اتلاف وقت اشاره کرد و همچنین بانک‌های زیادی می‌توانند در این شبکه فعالیت کنند و از طریق این پلتفرم به هم متصل شوند. این شبکه توسعه‌پذیر است و می‌تواند به شبکه‌های بانکی در سراسر جهان نیز وصل شود و تعاملاتی داشته باشند. این شبکه محدود به احراز هویت نیست و امضای دیجیتال انواع اسناد و قراردادها در آن امکان‌پذیر است.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *