اخبار استارتاپی

افزایش میزان همکاری‌ پارک فناوری آذربایجان شرقی با تکنو پارک های ترکیه

تیمی متشکل از هیات رئیسه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و شرکت‌های مستقر در این پارک از تکنو پارک، دانشگاه فنی و نمایشگاه صنایع استانبول بازدید کردند.

لیمو HR

تیمی متشکل از هیات رئیسه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و شرکت های مستقر در این پارک، در راستای توسعه همکاری های متقابل علمی و فناوری با کشورهای منطقه و ایجاد زمینه دستیابی شرکت های مستقر در پارک به بازارهای بین‌المللی از تکنو پارک ، دانشگاه فنی و نمایشگاه صنایع استانبول بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید جلسه‌ای با هیئت رئیسه تکنو پارک استانبول برگزار شد و طرفین در زمینه استفاده از ظرفیت‌های متقابل و تبادل اطلاعات در زمینه فناوری‌های مبتنی بر دانش و راه‌های افزایش ارتباط با یکدیگر با هدف استفاده از مهارت‌ها و تجارب طرفین به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

دکتر عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن معرفی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، ظرفیت‌های علمی و فناوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی را برای حاضرین در جلسه تشریح کرد و نمایندگان شرکت‌های مستقر در پارک نیز محصولات و خدمات خود را ارائه کردند.

وی پیشنهادهای پارک را برای همکاری با تکنو پارک استانبول بیان کرد که این امر مورد استقبال مسئولان تکنوپارک استانبول قرار گرفت و توافقاتی در زمینه استقرار شرکت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در تکنوپارک و بالعکس و همچنین همکاری‌های علمی و تجاری در زمینه فناوری‌های جدید و ایجاد و توسعه فضاهای کار آفرینی و نوآوری با مشارکت شرکت‌های فناور دو طرف به عمل آمد.

در ادامه هیئت اعزامی از بخش‌های مختلف تکنو پارک استانبول و برنامه‌های توسعه‌ای این پارک بازدید و با فناوران و صاحبان شرکت‌های پیشروی مستقر در تکنو پارک استانبول گفت‌وگو و مذاکره کردند.

تکنو پارک استانبول به عنوان هاب نوآوری ترکیه در مجاورت فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن saw استانبول به وسعت ۲۵۰ هکتار تاسیس شده و دارای ۶۲ هزار مترمربع فضای دفتری برای استقرار ۱۰۰ شرکت و ۵۰ استارت آپ است.

این پارک توسط وزارت صنایع دفاع و اتاق بازرگانی استانبول برای کمک به توسعه تکنولوژی در ترکیه در سال ۱۹۸۷ تاسیس شده و پس از تکمیل مراحل ساخت، قابلیت ارائه خدمات برای بیش از هزار شرکت و ۳۰ هزار واحد تحقیق و توسعه را خواهد داشت. مرکز رشد جدید این پارک یکی از بزرگترین مراکز رشد اروپا، خاورمیانه و آفریقا محسوب می‌شود و امکان حمایت از ۳۰۰ شرکت استارتاپی را دارد. دسترسی آسان به خدمات بانک‌ها، فروشگاه‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات کترینگ و آژانس‌های مسافرتی و امکانات ورزشی از مزایای دیگر این پارک است.

هیئت اعزامی از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این سفر همچنین از دانشگاه فنی استانبول و پارک فناوری این دانشگاه (Ari techno park) بازدید کردند و با مسئولان و کارشناسان این پارک به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

پارک فناوری آری در منطقه‌ای به وسعت از ۱ میلیون و ۶۵۵ هزار مترمربع با ۱۰ ساختمان تاسیس شده است که بیش از ۲۵۰۰ پروژه تحقیق و توسعه موفقیت آمیز و ۴۰ میلیون دلار صادرات برای ترکیه داشته است. هم اکنون در این پارک، ۲۷۶ شرکت تحقیق و توسعه فعال هستند.

بازدید از نمایشگاه صنایع استامبول از دیگر برنامه‌های این سفر بود. این نمایشگاه یک نمایشگاه بین‌المللی پیشرو در حوزه صنایع تولیدی محسوب می‌شود که از ۶ نمایشگاه مختلف شامل نمایشگاه “فلزکاری”، “عملیات سطحی”، “جوش”، “سیستم‌های یکپارچه‌سازی حرکت و انتقال” “الکترونیک” و “حمل و نقل و ذخیره سازی مواد” تشکیل شده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۲]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *