لیمو HR
متفرقه

آخرین جزئیات سهمیه بندی بنزین اعلام شد + قیمت بنزین آزاد و سوپر

جزئیات سهمیه بندی بنزین با بنزین سهمیه ای هزار تومانی و بنزین آزاد ۲۵۰۰ تومانی مشخص شد.

به گزارش اکوموتیو، در حالی که سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مخالفت مجلس با گران شدن بنزین خبر داده بود اما جزئیات سهمیه بندی بنزین با بنزین سهمیه ای هزار تومانی و بنزین آزاد ۲۵۰۰ تومانی مشخص شده است. از فردا شب ساعت ۲۴ سهمیه بندی بنزین آغاز می‌شود. بنزین با نرخ ۱۰۰۰ تومان با سهمیه ۶۰ لیتر در ماه و بنزین آزاد با قیمت ۲۵۰۰ تومان در هر لیتر عرضه می‌شود.

همچنین دولت برای تاکسی های اینترنتی با هماهنگی مجموعه وزارت کشور سهمیه ای مجزا در نظر می‌گیرد. قیمت بنزین سوپر آزاد نیز ۳۰۰۰ تومان در هر لیتر خواهد بود. همچنین از دومین ماه اجرای سهمیه بندی، یعنی در تیرماه، ساز و کاری تشویقی برای صرفه جویی سوخت با خرید سهمیه مصرف نشده بنزین مردم در نظر گرفته شده است.

گفتنی است که طی روزهای گذشته و همزمان با زمزمه های گران شدن بنزین، نمایندگان مجلس در مصاحبه های مختلفی با رسانه ها، هرگونه دونرخی شدن یا افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرده‌اند. تا جایی که حتی اسد الله قره خانی آلوستانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره دو نرخی شدن یا گرانی بنزین اعلام کرده بود که کمیسیون متبوعش با افزایش قیمت هر یک از حامل های انرژی مخالف است و در صورت طرح این موضوع با هرگونه افزایش مخالفت می‌کند!

همچنین علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس در این خصوص اعلام کرده بود: «مجلس در سال ۹۸ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت بنزین یا سهمیه بندی آن اتخاذ نکرده است. تنها یک بحثی مطرح شد که برای جبران خسارات ناشی از سیل، مجلس ۲۰۰ تومان نرخ بنزین یا گازوئیل را افزایش دهد و مانع برداشت منابعی از صندوق توسعه ملی شود که به نتیجه ای نرسید؛ بنابراین آنچه در مجلس می‌گذرد مخالفت با سهیمه بندی و افزایش نرخ بنزین در سال ۹۸ است.»

اما آنطور که مشخص است عزم دولت در افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین جدی بوده و در نهایت قیمت بنزین افزایش یافته است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *