لیمو HR
اینفوگرافیکچندرسانه ای

معرفی اکوسیستم لندن در انگلستان + اینفوگرافیک

ظرفیت‌های گسترده لندن در حوزه‌های فین تک، بلاک چین و صنعت تبلیغات

لندن بهترین عملکرد را در زیست بوم استارتاپ اروپا دارد. اخیراً ساکنین لندن بیش از پیش به این موضوع واقف شده اند که Brexit دسترسی به استعدادها را محدود کرده و سرمایه گذاری را به سمت کشورهایی سوق خواهد داد که در اتحادیه‌ی اروپا باقی مانده‌اند. فعلا تا به این لحظه سرمایه گذاری در حال افول نیست و بخش فن‌آوری لندن کماکان زمینه‌ی رشد اقتصاد دیجیتال انگلستان را فراهم می‌سازد، این در حالی است که شرکت‌های فن‌آوری پایتخت، به رکورد ۶.۶ بیلیون دلار جذب سرمایه در سال ۲۰۱۷ دست یافته‌اند. این شهر زیرساختی دارد که استارتاپ ها توانسته‌اند در آن رشد کرده و در یازده مورد، یونیکورن بشوند.

زیربخش‌های قدرتمند اکوسیستم لندن

FintechFintech: لندن با داشتن حدود ۳۱۵،۰۰۰ نفر که در بخش خدمات مالی آن در «Square Mile» مشغول به کارند، برای تصاحب جایگاه قطب مالی جهان، فقط با نیویورک رقابت می‌کند. تعجبی ندارد که فن‌آوری مالی برجسته‌ترین زیربخش از نظر سرمایه گذاران در سال ۲۰۱۷ بوده و رقم بی‌سابقه‌ی ۱.۳ بیلیون دلار سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است (۲۰% از تمامی سرمایه گذاری های خطرپذیر لندن در ۲۰۱۷)، که بیشترین آنها به دورهای توسعه‌ی TranseferWise ،Funding Circle و Monzo تعلق دارد. Level39 در Canary Wharf بزرگترین قطب استعداد فن‌آوری مالی لندن است، که بیش از ۱۷۰ استارتاپ فن‌آوری مالی را در خود جای داده و هزاران همکاری ارزشمند را موجب شده است.

BlockchainBlockchain: لندن بر پایه‌ی میراث فن‌آوری مالی خود، یکی از بزرگترین قطب‌های درحال ظهور زنجیره‌ی بلوکی در جهان است. این شهر به‌خاطر استعدادش در توسعه‌ی زنجیره‌ی بلوکی، که با تعداد پروژه‌های زنجیره‌ی بلوکی در GitHub اندازه‌گیری می‌شود، رتبه‌ی دوم بعد از سیلیکون ولی را به خود اختصاص داده است. نمونه‌های موفق محلی عبارتند از: Blockchain.com، شرکتی که در ۲۰۱۱ تأسیس شده و برای کاربران بیت کوین نرم‌افزار می‌سازد. این شرکت اخیراً در سرمایه گذاری سری B چهل میلیون دلار گرفته است. نمونه‌ی دیگر Cashaa است، پلت‌فرم بانکداری زنجیره‌ی بلوکی-محور که هدفش تبدیل شدن به یک فروشگاه همه‌کاره برای نیازهای مالی است و حدود ۱۸ میلیون دلار در نوامبر ۲۰۱۷ جذب کرده است.

AdtechAdtech: بخش تبلیغات لندن حدود ۸۰،۰۰۰ نفر را به کار گمارده است. این شهر از داشتن غول‌های دنیای تبلیغات مثل AWV BBDO یا adam&eveDDB با بودجه‌های تبلیغاتی بالا و برخی از خلاق‌ترین استعدادهای جهان به خود می‌بالد. موفقیت این شهر به‌عنوان قطب تبلیغات جهان به شدت به صحنه‌ی فن‌آوری تبلیغات محلی مربوط است. چند استارتاپ محلی نوآوری‌های پیشرفته‌ای را در عرصه‌ی فن‌آوری موجب شده‌اند، مثل LoopMe، یک شرکت تبلیغات دیجیتال که از هوش مصنوعی به‌منظور بهینه‌سازی تبلیغات ویدیویی موبایل استفاده می‌کند و ۱۰ میلیون دلار جذب سرمایه داشته است.

«لندن علاوه بر چیزهای دیگر، قطب مالی و تبلیغاتی جهان هم هست. مهم‌تر اینکه، این صنایع به‌خوبی از وجود زنجیره‌ی بلوکی به‌عنوان سیستم بالقوه‌ای برای بهینه‌سازی بسیاری از سیستم‌ها در آینده آگاهند. بنابراین این واقعیت که به‌عنوان نقطه‌ی قوت لندن تشخیص داده شده، بر توانایی این شهر در پیش‌بینی تغییر و پذیرش آن گواهی می‌دهد، که آن را قادر می‌سازد وضعیت رقابتی‌اش در جهان را به‌عنوان یک شهر فن‌آوری پویا و جلودار نوآوری دیجیتال، حفظ کند.» ژرارد گرچ، مدیر اجرایی Tech City UK

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *