ایده های استارتاپی

زندگینامه ریچارد برنسون ، داستان موفقیت مؤسس Virgin Group

ریچارد برنسون چطور خطوط هوایی Virgin را راه انداخت؟

ریچارد برنسون سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار بانفوذ انگلیسی است. او مؤسس Virgin Group و مالک بیش از ۴۰۰ شرکت است. وی تنها کارآفرینی است که هشت شرکت مختلف بیلیون دلاری در هشت صنعت متفاوت ساخته و درآمد خالصش به ۵ بیلیون دلار می‌رسد. کسب و کارهای ریچارد برنسون که به خاطر شخصیت حادثه جو و نترسش شهرت دارد از این قرارند: Virgin Megastores، Virgin Mobiles ، Virgin Airlines و Virgin Galactic؛ شرکت the Virgin Spaceflight. داستان بسیار جالبی پشت راه‌اندازی خطوط هوایی ویرجین است، پس همراه ما نگاهی به داستان موفقیت ریچارد برنسون بیندازید.

ترک تحصیل و راه‌اندازی مجله Student

او که علاقه‌ای به تحصیل نداشت در ۱۶ سالگی ترک تحصیل کرد و مجله‌ای به نام “Student” را به راه انداخت. این مجله کاتالوگی بود که سفارش صفحات موسیقی گرفته و آنها را ارسال می‌کرد. وی با فروش تبلیغات به کسب و کارهای محلی در مدت کوتاهی پول زیادی به جیب زد.

برنسون در کتاب جدیدش تحت عنوان “رازهایی که در دانشکده اقتصاد به شما یاد نمی‌دهند” – درمورد آموزش و پرورش می‌گوید:

از خودم می‌پرسم اگر تحصیلاتم را آنقدر ادامه می‌دادم که همه‌ی بایدها و نبایدهای قراردادیِ راه انداختن یک کسب و کار را یاد بگیرم، زندگی و کارم چه فرقی می‌کرد.

تأسیس VIRGIN RECORDS

برنسون شروع به فروختن صفحات موسیقی به دانش‌آموزانی کرد که مجله را می‌خریدند. این ایده آن‌قدر خوب جواب داد که او یک سال بعد استودیوی ضبط خودش را افتتاح کرده و آن را “Virgin Records” نامید. شرکت ضبط او شاهد موفقیت عظیمی بود چرا که خوانندگان مطرحی چون Rolling Stones و Sex Pistols با آن قرارداد بستند. به این ترتیب برنسون در سن ۲۳ سالگی میلیونر شد. لازم به ذکر است در حال حضر Virgin Records به نام Virgin Megastore شناخته می‌شود.

نحوه‌ی تاسیس خطوط هوایی ویرجین

برنسون در اواخر دهه بیستم زندگی‌اش می‌خواست برای ملاقات با نامزدش به ویرجین آیلند برود. در فرودگاه، آخرین پرواز به ویرجین آیلند به دلایلی لغو شد. این آخرین پرواز آن روز بود و برنسون واقعاً از رفتن به آنجا ناامید شده بود و فقط می‌توانست یک خط هوایی خصوصی را چارتر کند تا او را به ویرجین آیلند ببرد، اما در آن زمان آن‌قدر پول نداشت و به این ترتیب ایده‌ای در ذهنش جرقه زد.

برنسون تخته سیاه کوچکی برداشت و رویش نوشت: «Virgin Island 29$». او به افرادی که آنها هم می‌خواستند به ویرجین آیلند بروند بلیط فروخت. سپس از آن پول برای پرداخت هزینه‌ی هواپیمای چارتری استفاده کرد و همه با کمک «Virgin Airlines» به مقصدشان رسیدند. پس از آن بود که روی ایده‌اش کار کرد تا آن را به یک کسب و کار واقعی تبدیل کند و Virgin Airlines را تأسیس نمود.

ریچارد برنسون چطور خطوط هوایی Virgin را راه انداخت

افراد موفق قبل از آنکه احساس آمادگی کنند شروع می‌کنند.

این آخرین درسی است که می‌توانیم از او بیاموزیم، افراد موفق قبل از آنکه احساس آمادگی کنند شروع می‌کنند. آنها منتظر رسیدن زمان عالی و برنامه تضمینی برای موفقیت نمی‌مانند.

برنسون زندگی‌اش را تنها با یک ذهنیت سپری می‌کند: «به جهنم، بیا انجامش بدهیم.» و حتی کتابی با این عنوان هم نوشته است. وی این سبک زندگی را کاملاً توجیه می‌کند چون واقعاً این‌طور زندگی کرده است. او در ۱۶ سالگی ترک تحصیل کرد و کسب و کار خودش را راه انداخت. او در حال حاضر صاحب بیش از ۴۰۰ شرکت است، از جمله چندین شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر، شرکت‌های بازرگانی، گردشگری، و بسیاری از کسب و کارهای دیگر. اما سطح تحصیلات او برای همه این‌ها بسیار پایین است.

برنسون هرگز هیچ هواپیمایی را به پرواز درنیاورده بود و هیچ چیزی درمورد هواپیماها نمی‌دانست، اما در هر صورت خطوط هوایی خود را راه انداخت. درواقع او هرگز برای کارهایی که در زندگی‌اش انجام داد آماده نبود، اما به هر حال اقدام می‌کرد تا آن اتفاق را رقم بزند و حدس بزنید چه شد؟ او در تمام مراحل موفق بود!

در نتیجه: همین حالا شروع کنید!

تمام وقتتان را صرف آماده‌سازی خود نکنید، درعوض خودتان را به دل موقعیت انداخته و عمل کنید! انسان‌های موفق همیشه برای پریدن آماده‌اند چون به یادگیری در حین عمل باور دارند.

وقتی روی چیز مهمی کار می‌کنید، هرگز احساس آمادگی ندارید، شک‌های زیادی در ذهنتان است؛ اما در عین حال که سردرگمی شما را به عقب می‌راند، نوعی هیجان به جلو هلتان می‌دهد.

مهم نیست می‌خواهید چه کار کنید، کتاب بنویسید، وبلاگ راه بیاندازید، وزن کم کنید یا هر چیز دیگر. همیشه به یاد داشته باشید که امکانات و وقتی که همین حالا دارید برای یک شروع خوب کافی‌اند.

همه‌ی افراد در ابتدای امر در یک سطح‌اند -بدون ‌پول، بدون منابع، بدون تجربه- اما برنده‌ها به‌هرحال کار را شروع می‌کنند. پس زیرک باشید و همین‌حالا اقدام کنید!

شما با پیروی از قوانین راه رفتن را یاد نمی‌گیرید. با زمین خوردن است که آن را می‌آموزید. ریچارد برنسون

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
callingdreams
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *