ایده های استارتاپیایده های هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی در بازار مالی بورس

استفاده از هوش مصنوعی در معاملات، راهکاری برای سرمایه گذاری های هوشمندانه

لیمو HR

هوش مصنوعی در معاملات بورس همان کاری را برای سرمایه گذاران می‌کند که آتش برای غارنشینان انجام داد. این توصیفی است که یکی از فعالان صنعت در خصوص اثر این تکنولوژی تحول آفرین بر صنایع نسبتا راکد کرده است. به زبانی دیگر هوش مصنوعی تکنولوژی‌ای است که بازی بازار بورس را بر هم خواهد زد.

در حالی که نقش نیروی انسانی همچنان در معاملات پررنگ است، نقش هوش مصنوعی روز به روز پررنگ تر می‌شود. بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا توسط شرکت تحقیقاتی Coalition در انگلستان انجام شده است، معاملات انجام شده بر بسترهای الکترونیک سهمی ۴۵ درصدی از کل معاملات بازار بورس را شامل می‌شود، با وجود اینکه بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری نسبت به اتوماسیون خدماتشان بی انگیره هستند اما نسبت به استفاده از هوش مصنوعی غفلت نکرده‌اند و از این تکنولوژی برای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و حداکثر کردن سود خود استفاده می‌کنند.

با وجود اینکه موسسات مالی از پیشروهای استفاده از تکنولوژی های جدید هستند، سرعت رشد هوش مصنوعی به گونه‌ای است که حتی این موسسات هم نتوانسته‌اند خود را با رشد این تکنولوژی تطبیق بدهند. در کشور ما و همزمان با راکد شدن بازارهای مختلف، سرمایه های زیادی به سمت بورس سرازیر شده و این فرصت وجود دارد که با تکیه بر تکنولوژی های جدید، حس خوبی نسبت به حضور و سرمایه گذاری در بورس به سرمایه گذاران منتقل شود. در ادامه تعدادی از کسب و کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که در حوزه‌های مرتبط با بورس فعال هستند را معرفی می‌کنیم.

TRADING TECHNOLOGIES

  • مکان: شیکاگو، ایلینوی

Trading Technologies مجموعه استفاده کننده از هوش مصنوعی در بازار مالی

تملک Neurensic اقدام مهم این شرکت برای فعال کردن ظرفیت‌های هوش مصنوعی بود. Trading Technologies  در حال حاضر دارای یک پلت فرم هوش مصنوعی است که مدل‌های پیچیده معاملات را در مقیاس وسیع در بازارهای مختلف و در زمان واقعی شناسایی می‌کند. این شرکت با استفاده از ترکیب تکنولوژی یادگیری ماشین با پردازش اطلاعات به‌صورت سریع و قوی، یک ارزیابی ریسک قابل قبول به مخاطبینش ارائه می‌کند.

GREENKEY TECHNOLOGIES

  • مکان: شیکاگو، ایلینوی

GreenKey Technologies

محصول این شرکت از تکنولوژی تشخیص گفتار و پردازش زبان برای صرف جویی در زمان معامله‌گرها حین جستجوی میان اطلاعات مالی و یادداشت هایشان استفاده می‌کند. با پلتفرم این شرکت، متخصصان مالی می‌توانند دسترسی آسانی به یادداشت ها، اطلاعات بازار و وضعیت شرکت ها داشته باشند.

KAVOUT

  • مکان: سیاتل، واشنگتن

Kavout

K Score محصولی از این شرکت است که ذیل پلتفرم Kai Intelligence تعریف شده است. این محصول داده‌های حجیم و متنوعی را پردازش می‌کند و انواع مختلفی از مدل‌های پیش‌بینی را برای ارزیابی ارزش سهام ارائه می‌دهد. به کمک هوش مصنوعی، این شرکت سهام های برتر هر روز را پیشنهاد می‌کند. این پیشنهاد از طریق تکنولوژی های تشخیص الگو و یک موتور پیش بینی قیمت اتفاق می‌افتد.

AUQUAN

  • مکان: دهلی‌نو، هند

Auquan

پلتفرم مهارت‌های معاملاتی این شرکت به شرکت‌های فعال در حوزه مالی کمک می‌کند تا استراتژی های معاملاتی مناسبی را ایجاد و عملیاتی کنند. درنتیجه مشتریان آن‌ها قادر خواهند شد تا مهارت‌های انسانی را به سود تجاری تبدیل کنند.

EPOQUE

  • مکان: سوئیس

Epoque

سامانه معاملات کامل اتوماتیک EPOUQE از سه موتور تشکیل شده است: یک موتور استراتژی که معاملات بالقوه را بررسی و تحلیل می‌کند، یک موتور صدور سفارش که سفارش‌های خرید یا فروش را ایجاد می‌کند و عملیات مربوط به آن را انجام می‌دهد و یک موتور منطقی که سفارش‌های فعال را مدیریت می‌کند و از یادگیری ماشین برای بهبود علمکردش استفاده می‌کند.

SIGMOIDAL

  • مکان: ورشو، لهستان

sigmoidal

Sigmoidal یک شرکت مشاوره‌ای است که خدماتی مبتنی بر یادگیری ماشین ، علم داده و هوش مصنوعی را به شرکت ها، خصوصا شرکت های حوزه مالی ارائه می‌کند. در یک تجربه‌ی عملیاتی، متخصصان این شرکت از طریق توسعه یک سیستم هوشمند تخصیص دارایی به توسعه یک استراتژی سرمایه گذاری کمک کردند که با استفاده از یادگیری عمیق، دارایی‌های مرتبط با هر پورتفولیو را پیش‌بینی می‌کند.

EQUBOT

  • مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

equbot

این شرکت که به IBM وابسته است، یک تکنولوژی اختصاصی در امر سرمایه گذاری توسعه داده است که هوش مصنوعی را با یک ETF (Exchange-traded fund) ترکیب می‌کند. این شرکت از طریق گردآوری و پردازش داده‌های مربوط به منابع مختلف (مثل اخبار، پست‌های شبکه های اجتماعی و صورت های مالی)، فرآیند سرمایه گذاری را با ایجاد درکی علت و معولی از بازار، شرکت ها و مدیریت تسهیل می‌کند.

AITRADING

  • مکان: لندن، انگلستان

aiTrading

AI Trading استارتاپی است که هوش مصنوعی را با جامعه معاملات ترکیب کرده است تا درآمد را از طریق بررسی بازار و مشخص کردن فرصت‌های بهینه سرمایه گذاری، افزایش دهد. تمامی فرآیندهای مربوط به این ساختار بر بستر بلاکچین اتفاق می‌افتد.

TRADE IDEAS

  • مکان: سان دیگو، کالیفرنیا

Trade Ideas

پلتفرم معاملاتی رباتیک خودآموز تقویت‌شده با هوش مصنوعی  این شرکت که با نام Holly شناخته می‌شود ده‌ها الگوریتم سرمایه گذاری را با میلیون‌ها سناریوی مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد تا حالت‌هایی که سود بیشتری را محقق می‌کنند، شناسایی کند. تنها آن استراتژی هایی که نرخ موفقیت بالای ۶۰ درصد و نسبت سود بالای ۲ به ۱ دارند در هر روز به معامله گران پیشنهاد می‌شوند. در سه ماهه اول ۲۰۱۸ که S&P ریزش یک درصدی را تجربه می‌کرد، الگوریتم‌های این شرکت توانستند سودی ۱۶ درصدی را برای کاربران رقم بزنند.

IMPERATIVE EXECUTION INC

  • مکان: استمفورد، کانکتیکات

Imperative Execution Inc

این شرکت که از معامله گران مجرب، تحلیلگران و مهندسان تشکیل شده است، با استفاده از محصولش که IntelligentCross نام دارد، Efficient Financial Exchanges را ایجاد نموده که از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی معاملات بهره می‌گیرد.

INFINITE ALPHA

  • مکان: لندن، انگلستان

Infinite Alpha

شرکت Infinite Alpha از هوش مصنوعی برای تسهیل معاملات تجاری استفاده می‌کند. این برنامه، خدمات حفاظتی برای افراد حرفه‌ای بازار را از طریق احراز هویت پیشرفته، رمزگذاری و ماژول‌های امنیتی سخت‌افزاری ایجاد می‌کند. با استفاده از داشبورد بصری، کاربران به‌راحتی می‌توانند به اطلاعات حساب و تاریخچه تراکنش ها دسترسی پیدا کنند.

WOA

  • مکان: نامشحص

WOA

WOA از هوش مصنوعی برای تحلیل به لحظه‎‌ی بازار استفاده می‌کند تا از این طریق سود مشتریانش را افزایش دهد. این سرویس تنها برای برخی بازیگران خاص بازار در دسترس قرار دارد چنانکه در حال حاضر به افراد با ثروت خیلی زیاد، Fund-to-Fund ها و Hedge Fund ها خدمت می‌دهد.

TECHTRADER

  • مکان: ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی

Techtrader

این شرکت یک سیستم معاملاتی مستقل ایجاد کرده است که نیازی به دخالت انسان ندارد. این سیستم رویکردی شبیه انسان را در معاملات به کار می‌گیرد با این تفاوت که می‌تواند توجه و استمرار یک ماشین را به کار بگیرد. این شرکت مدعی است که چنین عملکردی مانند این است که هزاران معامله گر را برای تمرکز بر روی یک سهام خاص به کار بگیرید.

SENTIENT INVESTMENT MANAGEMENT

  • مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

Sentient Investment Management

سنتینت از هوش مصنوعی برای توسعه استراتژی‌های سرمایه گذاری استفاده می‌کند. استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی توزیع شده و الگوریتم های یادگیری عمیق این امکان را ایجاد کرده است که این شرکت حجم کلانی از داده ها را مورد بررسی قرار دهد و استراتژی های جدیدی برای سرمایه گذاری توسعه دهد.

ALGORIZ

  • مکان: نیویورک، نیویورک

Algoriz

این محصول از دانش متخصصان، هوش مصنوعی و داده‌های بازار سرمایه برای ایجاد تکنولوژی های جدید بخش مالی استفاده می‌کند. یکی از خدمات آن ایجاد الگوریتم های معامله است چنانکه کاربران بدون هیچگونه کدنویسی می‌توانند الگوریتم دلخواه خود را پیاده سازی کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *