اخبار استارتاپی

ایجاد کارگروه تخصصی در جهت رونق اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان

نشست هم اندیشی و کارگروه تخصصی حل مشکلات شرکت های دانش بنیان و استفاده بهینه از ظرفیت های این شرکت‌ها با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و مدیرکل ثبت شرکت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، و جمعی از فعالان این حوزه برگزار شد.

در این نشست که در محل اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری برگزار شد، مرتضی ادب مدیرکل ثبت شرکت ها با بیان اینکه حمایت از ساختار شرکت های دانش بنیان و حل مشکلات آنها از سیاست های اصلی قوه قضاییه است، گفت: حل مشکلات شرکت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت آنها کمک بسیاری در جهت توسعه زیرساختهای بالنده قوه قضاییه می کند.

وی در ادامه اشاره به تشکیل کارگروه مستقلی توسط اداره کل ثبت شرکت ها در این خصوص از ادامه فعالیت این کارگروه ها با حضور تمامی بخش های مرتبط از قبیل سازمان بورس، سازمان امور مالیاتی و سازمان تـأمین اجتماعی با ساختار شرکت های دانش بنیان خبر داد و افزود: ماحصل انجام این جلسات، تعیین و تبیین دستورالعمل برای همکاری حداکثری و تقویت عملکرد فعالان کسب و کار در حوزه دانش بنیان است.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری اظهار داشت: پژوهش فی مابین دستگاه ها در رابطه با کارکردها و ایجاد یک ساختار ارائه خدمات منابع در رابطه با شرکت های دانش بنیان، قطعاً باعث اعتلای اقتصاد دانش بنیان و استفاده بهینه از ظرفیت فناوری های جدید می گردد.

وی با اشاره به تصمیمات گرفته شده در این کارگروه در خصوص رتبه بندی، اعتبارسنجی و تسهیل در خدمات ثبتی شرکت های دانش بنیان، آموزش روسای ثبت شرکت های ادارات ثبت سراسر کشور با کارکردهای نظام صندوق های پژوهشی و فناوری توسط مدرسین این صندوق ها را خواستار شد.

دکتر وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست با اشاره به این که اداره کل ثبت شرکت ها درگاه ورودی حوزه کسب و کار است، گفت: اقدامات موثر صورت گرفته در این حوزه باعث رونق شرکت های دانش بنیان شده است و اگر دیگر دستگاههای متولی نیز همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند، مشکلات و موانع موجود در این حوزه به تدریج کاهش خواهد یافت.

وی ابراز امیدواری کرد که با دستورات رئیس قوه قضائیه و تلاش های سازمان ثبت و اداره کل ثبت شرکت ها، با توجه به ظرفیت هایی که در قوانین مربوطه در این خصوص وجود دارد، شاهد ایجاد زمینه فعالیت های جدید در حوزه ارائه خدمات ثبت شرکت ها به شرکت های دانش بنیان باشیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
صندوق نوآوری و شکوفایی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *