اخبار استارتاپیاخبار کارآفرینی اجتماعی

ایجاد سامانه مسئولیت اجتماعی با ظرفیت اکوسیستم استارتاپی

سامانه مسئولیت اجتماعی با هدف استفاده از ظرفیت اکوسیستم استارتاپی و جامعه خلاق و نوآور در راستای توانمندسازی افراد و گروه‌های مختلف در جامعه ایجاد شد.

لیمو HR

مشکات اسدی، مشاور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه توانمندسازی اجتماعی، درباره سامانه مسئولیت اجتماعی گفت: این سامانه به منظور هم افزایی بین عناصر اکوسیستم استارتاپی و استفاده حداکثری از توان‌ بخش خصوصی در حوزه ICT برای شبکه سازی و پاسخگویی به نیازهای تمامی اعضای جامعه و تقویت اکوسیستم استارتاپی کشور شکل گرفته است.

اسدی ادامه داد: با توجه به چالش‌های موجود در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، محیط ‌زیست، توانمندسازی جوامع محلی و حمایت از گروه‌هایی با ویژگی‌های خاص مانند توان‌یابان و سالمندان، لزوم توجه صاحبان کسب و کار به مشکلات جامعه احساس می‌شود.

وی با تأکید بر استفاده بهینه از ظرفیت‌ استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و افراد خلاق و نوآور گفت: تمامی افراد حقیقی و حقوقی که در اکوسیستم استارتاپی کشور فعالیت می‌کنند، این امکان را دارند تا در سامانه نوآوری اجتماعی ثبت‌نام و پروفایل خود را ایجاد کنند.

مشاور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه توانمندسازی اجتماعی، تصریح کرد: افراد می‌توانند پروژه های خود را در زمینه مسئولیت اجتماعی تعریف کنند و از این طریق با افراد خلاق در حوزه‌های گوناگون آشنا شوند و در صورت نیاز از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های یکدیگر بهره‌مند شوند.

وی در خصوص نحوه ثبت‌نام و ایجاد پروژه در این سامانه گفت: افراد با توجه زمینه فعالیت سامانه مسئولیت اجتماعی می‌توانند در ۴ حوزه آموزش، اشتغال، سلامت، مدیریت بحران و بلایای طبیعی و زیرشاخه‌های این حوزه‌ها ثبت‌نام کنند.

اسدی با تاکید بر شعار نوآوری اجتماعی در خدمت مسئولیت اجتماعی، گفت: سامانه نوآوری اجتماعی به افراد حقیقی و حقوقی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند در بخش‌های مختلف مانند معرفی و برندینگ، دسترسی و شبکه‌سازی، خدمات مشاوره ای، دسترسی به بازار، خدمات حقوقی و ارائه مجوز و ارائه تسهیلات خدمات ارائه می‌دهد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *