مقالات کارآفرینی

اسنپ یا تپسی ! کدام تاکسی اینترنتی بهتر است ؟

بررسی چهار استارتاپ حوزه تاکسی آنلاین اینترنتی اسنپ ، تپسی ، ماکسی و کارپینو

اسنپ یا تپسی ! سوالی که شاید ذهن بسیاری از ما را درگیر کرده باشد و چه بسا در گوشه کنار های اکوسیستم استارتاپی ، کسب و کارهایی حتی به منظور مقایسه تاکسی های اینترنتی راه اندازی شده اند! در این مقاله به بررسی ۴ استارتاپ مهم حوزه تاکسی های آنلاین اینترنتی خواهیم پرداخت.

حدودا ۱۰ سال پیش و در سال ۲۰۰۹ بود که اوبر توسط گرت کمپ و تراویس کالانیک بنا نهاده شد. ایده اوبر آنجایی به ذهن تراویس کالانیک رسید که به علت پیدا نکردن تاکسی مناسب به یکی از کنفرانس‌هایش نرسید. اوبر یک پلتفرم درخواست تاکسی آنلاین است که برای اولین بار در سانفرانسیسکو شکل گرفت.

اوبر با بیش از ۱۲ هزار کارمند اولین استارتاپ دنیا بود که گرانترین سهام را داشت و تبدیل به یونیکورن شد. در مدت زمان کمی بسیاری از افراد به سراغ راه اندازی سرویس های مشابه در سرتاسر دنیا رفتند تا آنجا که با افزایش محبوبیت این برند و راه اندازی این ایده توسط شرکت های دیگر به این روند ” اوبری سازی” گفتند!

شیوه کار تاکسی های آنلاین به این صورت است که فرد متقاضی تاکسی آنلاین، با استفاده از تلفن همراه شخصی اش و با اشتراک گذاری موقعیت مکانی ای که در آن قرار دارد و مقصدی که میخواهد برود به صورت آنلاین در معرض نمایش تاکسی های آنلاین آن محدوده مکانی قرار می‌گیرد و اولین راننده ای که این درخواست را قبول کند مسئول جابه جایی این مسافر می‌شود.

حدود ۵ سال پیش و در اوایل سال ۱۳۹۳ اولین تاکسی اینترنتی در تهران نیز شروع به فعالیت کرد. اولین بازیگر داستان تاکسی های اینترنتی در ایران “تاکسی یاب” بود که پس از مدتی و در بهار ۱۳۹۴ به اسنپ تغییر نام داد.

با بررسی بیشتر اسنپ می‌توان شباهت‌های زیادی با اوبر در آن دید، اسنپ با استقبال بسیار خوبی از طرف تهرانی ها مواجه شد هر چند که مخالفت‌های بسیاری نیز در ایران صورت گرفت (این جنس مخالفت‌ها زمان راه اندازی اوبر نیز متدوال بود ولی تراویس کالانیک به خوبی توانست از عهده این مخافت‌ها و اعتراضات بر بیاید.)

بعد از مدتی دومین شرکت مطرح در این زمینه، یعنی تپسی پا به عرصه فعالیت گذاشت. تپسی نیز در ابتدا در شهر تهران فعالیت خود را آغاز کرد و سپس در شهرهای دیگری همچون کرج، اصفهان و … فعالیت خود را گسترش داد.

علاوه بر اسنپ و تپسی سامانه‌های دیگری نیز در ایران شروع به فعالیت کردند که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به ماکسیم و کارپینو اشاره داشت. شما می‌توانید لیست کاملی از استارتاپ های حوزه تاکسی اینترنتی با بیش از ۲۰ استارتاپ فعال در این زمینه را در لینک زیر مشاهده نماید:

از جمله مزایای تاکسی های اینترنتی می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. قیمت گذاری مناسب در تاکسی های آنلاین
  2. اختصاص سرویس های مخصوص بانوان
  3. ارائه تخفیف های مناسب در ایام خاص
  4. قابلیت ردگیری سفر توسط دیگران
  5. رابط کاربری و دسترسی سریع به اپلیکیشن

و از جمله معایب این سرویس ها نیز می‌توان به این موارد اشاره داشت:

  1. در دسترس نبودن در تمامی مکان ها
  2. عدم ارائه سرویس مناسب به افراد داری معلولیت
  3. عدم تضمین برای دریافت تاکسی در زمان های اوج ترافیک یا بارندگی

در مقاله قبلی استارتاپ های حوزه بیمه را با یکدیگر مقایسه کردیم و حالا می‌خواهیم استارتاپ های فعال در حوزه تاکسی های اینترنتی را ارزیابی و مقایسه کنیم. برای این کار از بین ۲۰ استارتاپ موجود استارتاپ های تاکسی اینترنتی ، چهار استارتاپ اسنپ، تپسی، ماکسیم و کارپینو را انتخاب کردم. این چهار استارت آپ را به دلیل مخاطب بیشتر و سابقه فعالیت طولانی‌تر برگزیدیم.

نکته‌‌ای که باید مجددا به آن اشاره کنم محدودیت دسترسی به داده‌‌های داخلی مجموعه‌هاست و اینکه این مقایسه بر اساس شاخص‌های در دسترس صورت گرفته است.

در ادامه از تکرار توضیحات ذیل هر عنوان شاخص که در مقاله اول به آن اشاره کرده بودم، پرهیز می‌کنم.

۱. شاخص‌های مربوط به سئوی سایت

مانند پست قبلی، در این بخش مجددا از ایمان دهقانی کمک گرفتم و سئوی داخلی و خارجی سایت‌های این مجموعه‌ها را مورد ارزیابی قرار دادم. سایت‌های این استارتاپ ها خیلی در اولویت نبوده و عمده فعالیت آنها حول اپلیکیشن‌های موبایلی است. به همین دلیل وزن کلی این شاخص را در جمع‌بندی نهایی کمتر از حالت عادی در نظر گرفتم.

عنوان سنجه

وزن سنجه

(از ۱۰۰)

اسنپ تپسی ماکسیم کارپینو
کلمات کلیدی تاکسی آنلاین ۲ ۷ ۵ ۴
تاکسی اینترنتی ۶ ۶ ۲ ۲۲ ۱
تاکسی تهران ۸ ۱۵ ۸ ۷
برنامه تاکسی ۴ ۸ ۳ ۵
درخواست تاکسی ۲ ۶ ۱ ۷ ۳
فعالیت در شبکه‌های اجتماعی (تعداد عضو) تلگرام ۵ ۸۶۹۲۴ ۲۰۰۹۶ ۵۹۸۴ ۴۰۷۰
لینکدین ۳ ۱۱۱۶۵ ۸۱۷۳ ۵۱ ۳۶۰
اینستاگرام ۵ ۲۶۲K ۱۶۵K ۲۹k ۱۰.۸K
وبلاگ‌نویسی (تعداد پست) ۶ ۴۰۰ ۱۰۷ ۱۴۹ ۴۷
رتبه الکسا در ایران ۸ ۴۸۵ ۱۴۹۰ ۶۳۰۹ ۸۲۴۴
نرخ پرش ۵ ۵۳.۲% ۵۸.۳% ۶.۳۰% ۲۸.۴%
زمان حضور در سایت ۸ ۲:۳۳ ۱:۳۵ ۳:۳۰ ۳:۵۹
تعداد صفحات بازدیدشده (به ازای هر visitor) ۶ ۲.۵۸ ۱.۹ ۴.۳ ۳.۴
 Page Speed Score (Gtmetrix) ۶ ۸۰% ۲۶% ۱۸% ۹۲%
YSlow Score (Gtmetrix) ۳ ۷۶% ۶۲% ۴۶% ۸۸%
PageSpeed Insights – Desktop (Google) ۴ ۷۹% ۴۷% ۳۴% ۶۵%
Domain Authority (Moz) ۵ ۴۱% ۳۱% ۲۶% ۲۴%
Sitechecker Score ۲ ۶۰% ۱۰۰% ۵۴% ۳۳%
Technology Profile (builtwith) ۲ ۵۰% ۶۰% ۶۰% ۴۵%
تعداد دامنه‌های بک‌لینک (Moz) ۱۰ ۱۴۰۰ ۶۱۱ ۲۱۷ ۲۲۵
امتیاز از ۱۰۰ ۵۵.۱۳ ۴۸.۱۸ ۳۷.۰۱ ۴۹.۱

۲. میزان کاربرپسند بودن (سهولت کارکرد و محیط کاربری)

در این بخش جهت یادآوری دو سنجه را تعریف می‌کنم:

اول دسترسی آسان که منظورم یافتن خدمت مورد نیاز به راحت‌ترین شکل ممکن است.

بررسی چهار استارتاپ حوزه تاکسی آنلاین اینترنتی اسنپ ، تپسی ، ماکسی و کارپینو

دوم راندمان بالا که منظورم انجام عملیات در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

عنوان سنجه

وزن سنجه

(۱ز ۱۰۰)

اسنپ تپسی ماکسیم کارپینو
mobile-friendly test (Google) ۱۰ بله بله بله بله
تعداد لینک‌های شکسته و ۴۰۴ (AtomSeo) ۱۰ A (1 ارور) A (3 ارور) A (0 ارور) A (3 ارور)
دسترسی (از ۱۰۰ امتیاز) ۴۰ ۸۰ ۷۰ ۹۰ ۷۰
راندمان (از ۱۰۰ امتیاز) ۲۰ ۸۰ ۷۵ ۸۰ ۷۰
UI & UX (از ۱۰۰ امتیاز) ۲۰ ۷۰ ۷۰ ۷۵ ۸۰
امتیاز از ۱۰۰ ۸۱.۵ ۷۶ ۸۷ ۷۷

۳.خدمات ارائه شده و میزان استقبال از آن

a. ارزیابی خدمات و محصولات: بیشترین تنوع در میان سرویس‌های تاکسی اینترنتی را اسنپ دارد. از لحاظ کیفیت خدمات با بررسی که در سطح وب انجام دادم دو استارتاپ اسنپ و تپسی در جایگاه برتری قرار داشتند. با بررسی که در مورد کرایه داشتم، ماکسیم در شهرستان‌ها، کارپینو در محدوده‌های کنترل ترافیک و بطور کلی اسنپ خدمات ارزان‌تری را به مشتریان خود ارائه می‌کردند. طرح‌های تشویقی اسنپ بواسطه گستره بیشتر مشتریان نسبت به سایر فعالان این حوزه رقابتی‌تر و متنوع‌تر است. در این بخش از ارزیابی، از سایت mobi نیز کمک گرفتم.

عنوان سنجه

وزن سنجه

(از ۱۰۰)

اسنپ تپسی ماکسیم کارپینو
تنوع خدمات و محصولات ۱۰ ۹۰ ۸۰ ۷۵ ۵۰
کیفیت خدمات و محصولات ۳۰ ۹۰ ۹۰ ۸۵ ۷۵
نرخ خدمات و محصولات ۳۰ ۸۵ ۸۰ ۸۰ ۸۵
طرح‌های تشویقی و تخفیفی ۱۰ ۹۵ ۹۰ ۸۰ ۶۰
امتیاز کلی سایت whichapp ۲۰ ۶۹ ۶۴ ۵۵ ۴۳
امتیاز از ۱۰۰ ۸۴.۸ ۸۰.۸ ۷۶ ۶۷.۶

b. ارزیابی میزان استقبال مخاطب از خدمات: در این بخش نیز از تیم جامع کمک گرفتم و نتایج زیر را به همراه داشت.

عنوان سنجه

وزن سنجه

(از ۱۰۰)

اسنپ تپسی ماکسیم کارپینو
گوگل ترند (واژه انگلیسی) ۲۰ ۲۹% ۱۷% ۳% ۰%
گوگل ترند (واژه فارسی) ۴۰ ۶۵% ۹% ۴% ۰%
ضریب نفوذ در توئیتر ۵ ۳۳% ۲۱% ۳۴% ۷%
تحلیل هشتگ اینستاگرام (Hashtag Reach) ۱۵ ۷۳% ۱۴% ۸% ۴%
اپلیکیشن موبایل (کافه بازار) تعداد نصب ۵ ۷m ۳m ۵۰۰k ۱۰۰k
امتیاز (از ۵) ۱۵ ۴.۷ ۴.۶ ۳.۹ ۳.۲
امتیاز از ۱۰۰ ۶۱.۸۰ ۲۵.۳۵ ۱۷.۰۵ ۱۰.۶۰

اسنپ یا تپسی ! کدام تاکسی اینترنتی بهتر است ؟

۴. شیوه‌های تبلیغات

می‌توان گفت همه این مجموعه‌ها تمرکز خود را بر روی تبلیغات در سطح شهر و عموما به شکل بیلبورد و بنر گذاشته‌اند. اسنپ و تپسی با حجم بیشتری این کار را انجام داده‌اند. اسنپ تمرکز خود را بر روی سرویس‌های متعدد و اپلیکیشن یکپارچه خود که شامل اسنپ‌فود و اسنپ‌تریپ نیز می‌شود، گذاشته و به تازگی از سلبریتی‌ها بهره گرفته است. اما تپسی بر روی تنها سرویس خود یعنی حمل و نقل اینترنتی متمرکز شده است و سعی می‌کند متمایزتر و خلاق‌تر از سایر رقبا این کار را انجام دهد. تبلیغات کارپینو عموما جدی و در فضاهای اختصاص یافته به تاکسی‌های زرد و سبز مستقر در پایانه‌های شهری محدود می‌شود و سعی می‌کند بر روی امنیت سفر تمرکز کند. ماکسیم نیز بیشتر بر روی شهرستان‌ها متمرکز شده و سعی می‌کند بازارهای بکر و کوچک‌تر را هدف قرار دهد.

عنوان سنجه

وزن سنجه

(از ۱۰۰)

اسنپ تپسی ماکسیم کارپینو
خلاقیت و نوآوری در تکنیک ۲۰ ۸۵ ۹۰ ۷۰ ۶۰
محتوا و پیام تبلیغاتی ۴۰ ۸۰ ۸۵ ۷۵ ۷۰
اخلاق تبلیغات ۴۰ ۸۰ ۸۰ ۸۵ ۹۰
امتیاز از ۱۰۰ ۸۱ ۸۴ ۷۸ ۷۶

۵. میزان رضایت مشتریان

مشابه با نظرسنجی قبل در مورد شرکت‌های فعال در حوزه بیمه، نظرسنجی با سوال «شما از خدمات کدامیک از سرویس های تاکسی اینترنتی رضایت بیشتری دارید؟» انجام شد. ۷۵۱ نفر در آن شرکت کردند و نتایج زیر حاصل شد:

نتایج حاصل از این نظرسنجی در جدول زیر قابل مشاهده است:

عنوان سنجه

وزن سنجه

(از ۱۰۰)

اسنپ تپسی ماکسیم کارپینو
نسبت استفاده از خدمات هر مجموعه ۳۰ ۹۹% ۹۰% ۴۶% ۳۴%
میزان رضایت از هر مجموعه ۷۰ ۷۷% ۸۰% ۷۳% ۵۰%
امتیاز از ۱۰۰ ۸۳.۶ ۸۳ ۶۴.۹ ۴۵.۲

اما این نظرسنجی برای همیشه باز خواهد بود و شما نیز هم اکنون می‌توانید نظر خودتان را در انتهای این مطلب ثبت کنید.

جمع‌بندی مقایسه

پس از محاسبه امتیاز استارتاپ ها در هر شاخص، لازم است یک جمع‌بندی نهایی داشته باشیم تا بر اساس آن گزینه‌های اول تا چهارم این راند از مقایسه مشخص شود:

عنوان شاخص

وزن

(از ۱۰۰)

اسنپ تپسی ماکسیم کارپینو
شاخص‌های مربوط به سئوی داخلی ۱۵ ۵۵.۱۳ ۴۴.۱۸ ۳۷.۰۱ ۴۹.۱
میزان کاربرپسند بودن ۱۰ ۸۱.۵ ۷۶ ۸۷ ۷۷
ارزیابی خدمات و محصولات ۲۰ ۸۴.۸ ۸۰.۸ ۷۶ ۶۷.۶
ارزیابی میزان استقبال مخاطب از خدمات ۲۰ ۶۱.۸ ۲۵.۳ ۱۷ ۱۰.۶
شیوه‌های تبلیغات ۱۰ ۸۱ ۸۴ ۷۸ ۷۶
میزان رضایت مشتریان ۲۵ ۸۳.۶  ۸۳  ۶۴.۹  ۴۵.۲
امتیاز از ۱۰۰ ۷۰.۵ ۶۰.۴ ۵۳.۶ ۴۷.۳

آیا شما تاکنون از سرویس‌های فوق استفاده کرده اید؟ در زیر این امکان برای شما وجود دارد که نظر خودتان را ثبت کنید.

[socialpoll id=”2591771″]
به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۶۲ Average: ۴.۷]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۶۴ دیدگاه

    1. من راننده اسنپ هستم وقتی میخوام ماشین بگیرم از تپسی میگیرم چون برای راننده ارزش بیشتری قائل میشه و حق داره که مشتری بیشتری از اسنپ داشته باشه و به نظرم اسنپ در حقوق مسافر هم خیلی اجحاف میکنه مثلا بین راه اگه مثلا پنچر بشی و زاپاس نداشته باشی اسنپ ماشین نمیفرسته و از راننده تقاضا میکنه برای مسافر ماشین بگیره با هزینه خودش این یعنی نا امنی هم برای مسافر هم راننده

      1. منم موافقم.تبسی عالیه و درکوتاه ترین زمان ممکن همه به خرف ما میرسن.خصوصا راننده ها.پشتیبانی اسنپ بلانسبت افرادی نشستن که خدا دید الاغ هستن بهشون شاخ نداد وگرنه…
        کلا اسنپ با رویه ای که پیش گرفته نیازی به دشمن نداره و به زودی خودش رقابتو به تبسی واگذار میکنه.

        1. سلام
          من خودم بازاریاب تپ سی هستم در یکی از شهرها
          تپسی چند مزیت نسبت به اسنپ دارد که باعث می‌شود راننده ها حمایت بیشتری از طرف شرکت داشته باشند به طور مثال افزایش قیمت سفرها؛ در در برخی نقاط شهر هر که به صورت نقاط رنگی در نقشه راننده نشان داده می شود
          همچنین داشتن تسویه آنی یا در لحظه؛ که برای راننده تپسی بسیار عالی می باشد چرا که بسیاری اوقات راننده ها همان لحظه به پول نیاز دارند از این طریق میتوانند از درآمد خود استفاده کنند
          نشان دادن نقاط شلوغ و پردرآمد تر
          طرح پورسانتهای روزانه قابل دسترسی تر و با مبلغ بیشتر
          انتخاب مقصد دلخواه؛ راننده می تواند با انتخاب مقصد خود روی نقشه مسافر هم مسیر با خود پیدا کند
          و…

    2. سلام بنظر من اسنپ فقط برده بله قربان گو میخواد واصلا راننده براش اهمیتی نداره

  1. سلام
    ممنونم از این مقایسه جالب و عالیتون
    البته من تا یه حدودی با این آمار و ارقامتون موافق هستم
    من مشتری دائمی ماکسیم هستم و از اونجایی که از سایر شرکت ها هم قبلا استفاده کردم ، خدماتی که ماکسیم به مسافراش میده اصلا قابل مقایسه با بقیه شرکتا نیست
    مثل این هستش که شما بیایی کمپانی بنز رو با سایپا مقایسه کنی ، خب منطقی نیست دیگه
    ماکسیم یه کمپانی بین المللیه و قطعا قدرتش خیلی بیشتره
    در ضمن شما هیچ بررسی از پشتیبانی در حین سفر نداشتید که اگر مقایسه میشد اسنپ نسبت به ماکسیم نمره خیلی پایینی داشت
    ممنون از سایت خوبتون

    1. اسنپ مسافران بیشتری دارد اما خدمات اسنپ هم برای مسافر و هم راننده . ضعیف است.واکثرا درحق راننده اجحاف میشود.برنامه ماکسیم خیلی بهتر و جذابتر است مثل اگه درخواست کولر.یا بار.یا کار خدماتی مثل تحویل نامه یا بار از پست یا جایی دیگر.و حتی کمک راننده .و حتی رزو از قبل بدون معطل شدن.و…غیره در برنامه اش است که.به نرخ کرایه برای راننده اضافه میشود.اینجوری درحق راننده اجحاف نمیشود بابت خدماتی که درخواست داریم واقعااگر ماشین خراب بشه .راننده بلافاصله با پشتیبانی هماهنگ می‌کنه وماشین دیگه ای شمارو به مقصد میرساند.اما اسنپ اصلا راننده براش مهم نیست فقط درآمد حاصل از راننده میخواد. از سگ دو زدنه راننده با این اوضاع و گرونی براش مهم نیست من از دوستان راننده معذرت وپوزش می‌خوام که این حرف میزنم.راننده اسنپ مثل برده یا غلام این سیستم فاسد هست که هرجوری دلشون میخواد با راننده برخورد میکند.مثلا بنده خدا طرف از برج میلیاردی سوار اسنپ شده.درخواست کولر.بار تو صندوق .و دومسیر .یکی زده بود .راننده گفته آقا بابت دومسیر نرخت باید تغییر بدی.طرف بهش برخورده پیاده شده یه اسنپ دیگه گرفته .و زنگ به به پشتبانی زده که راننده ایشون ماشین کثیف .بد بو.راننده حالت عادی نداشته .پشتبانی حتی به راننده زنگ نزده سوال بکنه بلافاصله حسابش مسدود کرد.واقعا تأسف آور است.امیدوارم اسنپ برنامه بهتری برای رانندگان محترم در نظر بگیره.و پشتبانی بهتر و قویتر.درود و خسته نباشی برای تمامی رانندگان که زحمت وتلاش اصلی اونا انجام میدن .اما پول و زحمتشون بیشترش تو جیب یه عده ………میرود.

      1. منم موافقم.تبسی عالیه و درکوتاه ترین زمان ممکن همه به خرف ما میرسن.خصوصا راننده ها.پشتیبانی اسنپ بلانسبت افرادی نشستن که خدا دید الاغ هستن بهشون شاخ نداد وگرنه…
        کلا اسنپ با رویه ای که پیش گرفته نیازی به دشمن نداره و به زودی خودش رقابتو به تبسی واگذار میکنه.

      2. خدایش اسنپ افتضاحه..اسنپ فک میکنه که راننده باماشینش رو خریده وهرطور دلش بخاد با او برخورد میکنه..بعدهم اطلا نظر یا پیشنهادرانندگان براش ارزشی نداره وتوجه نمیکنه..

    1. سلام به نظرم دومعیاری که خیلی مهمه برای اینگونه استارتاپ ها:
      ۱-اپلیکیشنی هست که در عین سادگی همه نیازهای مشتری رو جوابگو باشه
      ۲-پشتیبانی قوی از مشتریان مجموعه هست
      که درکنار همه خدمات دیگه شرکت ماکسیم از باقی شرکت ها موفق تر بوده.
      باتشکر

      1. با سلام خدمت هموطنان عزیز
        بنده راننده اسنپ هستم به مدت ۲ سال، به نظر بنده تپسی به راننده و مسافر بیشتر و بهتر اهمیت میده و ارزش قائل میشه تا اسنپ
        من شیراز هستم و مردم بیشتر از اسنپ استفاده میکنن و بنده مجبور هستم اسنپ کار کنم
        متاسفانه شرکت اسنپ راننده رو آدم حساب نمیکنه.بخاطر همین راننده های اسنپ همیشه ناراضی هستن

          1. من راننده ی اسنپم هر وقت هر مشکلی بوده و زنگ زدم پشتیبانی گفتن از دست ما خارجه من موندم کدوم خری پس از دستش وارده
            پاداشارو که کلا یکی در میون میدن
            درکل چیز داغانیه

        1. با نظر دوست عزیز موافقم.مسئولین شرکت اسنپ برایه راننده هیچ گونه ارزشی قائل نیستن فقط بفکر تعداد درخواست سفرشون و کمسیون دریافتی شون هستن اصلن مهم نیست که راننده فلک زده با این کرایه هایه مسخرشون چطور باید خرج ماشین و خرج خونه و قسط و کرایه خونشون رو بدن راننده برایه اسنپ هیچ ارزشی نداره

        2. من راننده اسنپ هستم و در مشهد کار می کنم،نرخ کرایه تا قبل از گران شدن بنزین کم اما قابل تحمل بود اما پس از آن خیلی افتضاح شده و بعضی از ساعت ها اصلا نمی صرفه ولی راننده هایی هستن که مجبورن کار کنن.این نوعی استثمار و برده داریه!کاش راننده ها یه تشکلی داشتن و میتونستن از حقوقشون دفاع کنن.

      2. فقط کارپینو
        چون فقط راننده تاکسی باشعور و حرفه ای داردو بنده هم راننده فعال کارپینو بعنوان قهرمان کارپینو هستم

    1. علم مسبب آرامش و آسایش و ترقی و کسب درآمد و هزاران خواسته های بحق ملیتها را فراهم می‌نماید، بحث تاکسی های اینترنتی مطرح شد باید به عرض برسانم که همین امر هم حول محور عرایض بنده را تصدیق می‌کند یعنی پیشرفت علم مسبب ایجاد و راه اندازی خدمات اینچنینی شده صرف نظر از موارد فوق که عرض کردم به نوعی اشتغال زایی هم محسوب می‌شود، متاسفانه عدم نظارت دقیق و کافی، اجحاف و تعدی و تظلماتی را از طرف صاحبان و کارفرمایان شرکت خدماتی مزبور و دیگر شرکت‌های مشابه مسبب نگرانی خاطر قشر ضعیف جامعه را ایجاد می‌نماید، شما اگر به درستی به آیین نامه ها و دستورالعملها و ضوابط و مقررات و قرارداد و مفاد متن قرارداد این دو شرکت را مطالعه نماید، دقیقا اجحاف و تعدی در بند بند مفاد قرارداد مشهود است، هر قراردادی باید به تایید وزارت کار و دیگر منابع ذیصلاح برسد این گونه نیست که در درون یک کشور و یک جامعه امنیت و،،،،، برقرار باشد ولیکن برای حفظ امنیت کارفرمایانی ابصار گسیخته آنهم با لابی و حمایت فلانک هرجوری که دوست داشته باشد با افراد ضعیف جامعه قرارداد همکاری و تعامل منعقد نماید، نه اینطور نیست جمهوری اسلامی تمامی ابعاد و دستورات و ضوابط و مصوبات و قراردادها و وووو باید با موازین اسلامی سازگار باشد، در یک قرارداد هر دو طرف قرارداد بحث برد برد و یا برنده برنده را باید ایجاب نمایند، تعدادی از رانندگان در رابطه با اسنپ و کم لطفی این شرکت با بنده صحبت کردند //بنده حقوق دان ” روزنامه نگار” فعال سیاسی و مذهبی وافتخار حضور و خدمتگذاری در رهروان ولایت را دارم،، چندین بار خیز برداشتم تا مطالبی را پیرامون عملکرد و کسب منافع یکجانبه شرکت فوق الاشاره با روزنامه ها گزارشی را تهیه و تدوین نمایم حتی با تعدادی از دوستان و همکاران و مدیران مطبوعات طرح موضوع نمودم، برای مدیران شرکت هم بیش از چندین بار پیرامون عدم توجه به حق و حقوق رانندگان و بخصوص عدم توجه به کرامت انسانی یک راننده بصورت اس ام اس دادم متاسفانه توجه نکردند، عرض کردم برای بنده مهم نیست به چه کسانی وصل هستید و یا چه افرادی و در چه پست و مقامی، جزو مشترک المنافع شما هستند، بنده برابر فرمایشات ائمه معصومین ع و ازجمله برابر اهداف حضرت امام ره و شهدای گرانقدر و حسب الامر مقام معظم رهبری وظیفه شرعی و تخصصی و مسؤلیت حقوقی بنده ایجاب می‌نماید تا برابر گزارشات میدانی از عملکرد شما و شرکت‌های،،،،، گزارشاتی را ضمن تقدیم به دفتر مقام معظم رهبری و حضرت آیت الله رییسی بطور مفصل در چندین روزنامه صبح و عصر به چاپ رسانده تا ملت بیدار شوند، کشور را نساختم تا عده ای که هر جوری که دلشون می‌خواهد در آن تاخت و تاز کنند %%!!!!! بله درست که در متن قانون خلاء های قانونی فراوانی وجود دارد و همین امر مسبب و مانع و بازدارندگی نسبت به اجرای دقیق بعضی موارد که عین نقض آشکار محسوب می‌گردد را نتوانیم سدی بسازیم در مقابل انتفاع بی اساس و غیر منطقی اش

      1. با درود
        برای اینکه هم شرکت اسنپ و هم شرکت تپسی ، کوچکترین اهمیتی به وقت و هزینه و اعتراض رانندگان نسبت به بی عدالتی نمی دهد هر دو شرکت رانندگان را استثمارِ می کنند و حتی هزینه کنسل شدن سفر توسط مسافرین را ، واریز نمی کنند .. هر دو شرکت تا می توانند تبلیغ می کنند و روزنامه ها و فضای مجازی را با هدیه و شیرینی های آنچنانی ، پر از تبلیغات خلاف واقع کرده اند و تا می توانند نمایش و شو آف اجرا می کنند
        و از شرایط بد اقتصادی جامعه به نحو احسن برای خودشان و سهامدارانِ ایرانی و غیر ایرانی شان ، سوءاستفاده کرده و می کنند ..اگر خدای ناکرده حادثه ای پیش بیاید و یا درگیری و یا زورگیری توسط به ظاهر مسافران ایجاد بشود ، این شرکتها براحتی و با استناد به فرم غیر قانونیِ استخدامی شان ، از تعهدشان مثل آب خوردن شانه خالی می کنند و …

    1. سلام من راننده اسنپم به قول راننده های دیگه اسنپ ما راننده ها واقعا از روی مجبوری داریم برای این شرکت مزخرف کار میکنیم خیلی اوقات مسافر مقصدرو اشتباه میده که کرایش کمتربشه ووقتی به مسافر اعتراض میکنی نمره منفی میگیری وخبری ازکرایه اضافی درکارنیست وتا الان چندتا مسافرکرایه منوندادن شماره حساب گرفتن برام بریزن رفتن که بریزن به اسنپ زنگ زدم بعدازکلی معطلی گفتن وایستا تاخودمسافربریزه ازدست ما خارجه

      1. داش بیا تپسی.باز خیلی بهتره.
        تا الان ۴بار مسافر کرایه منو نداده ولی تا اعلام کردم ۲روز بهد کرایه واریز کردن
        تپسی باز به نسبت کرایهاش بیشتره

  2. خیلی خوب میشد که نظر راننده ها رو هم ملاک قرار می‌دادید چون یک طرف قضیه راننده گان هستند،والان با این شرایط بی کاری دارن استثمار میشن

  3. سلام،چرا از راننده نظر خواهی نمکنید؟هر کدام ازاینها که شما میگید بدون راننده هیچند،در اسنپ مسافر هر زمان بخواد حتی زمانیکه راننده به مسیر رسیده و گزینه رسیدم به مبدا را کلیک کرده مسافر براحتی میتونه لغو سفر کنه ویا اصلا به تلفنش جواب نمیده بیچاره راننده یا باید خودش لغو سفر کند که در این صورت بعد از چهار بار سرویس داده نمیشود و یا باید چندین دقیقه پشت تلفن منتظر پشتیبانی باشد تا جواب بگیرد.

  4. سلام بعضی وقتها انقدر کرایه ها در مقابل اینهمه هزینه و استهلاک پائین است که اگه به یه دیوانه هم بگی قبول نمیکند.طبق تحقیقات میدانی که بنده با رانندگان اسنپ کرده ام بطور میانگین هر ساعت ۱۲تومان کارکردشان است(هزینه بنزین ،گاز و استهلاک هم از جیب خودشان)و این در حالی است که حداقل اضافه کاری یه کارگر ساده بدون اینکه اینترنت استفاده کنه و یا هزینه دیگه(بنزین،گاز،استهلاک ماشین)داشته باشه ۱۲ تومان است.

  5. با سلام و درود …نه اسنپ ن تپسی ن هیچکدوم تاکسیای اینترنتی …تو این پروسه شرکتها و مسافرین صد درصد صاحب نظرن و تعیین کننده …ولی بهتره به جای مقایسه و نظر گرفتن از مسافرا برین یه نگاهی به راننده های بدبدختش بکنید به جرات میتونم بگم راننده هایی که به صورت دائم یک الی دوسال تو این مجموعه فعالیت کنند دیگه چیزی براشون نمیمونه و یهویی اوت و شات دان میشن و تمام …این عاقبت و نتیجه تموم زحمتاییه که بی ثمر میمونه و واقعا باید تاسف خورد به حال منه راننده دربدر که درد ناچاری دارم از از این راه نون در میارم بهتره به جای این همه هزینه های تبلیغاتتون خدمات مثمر ثمر برا راننده هاتون داشته باشید و در نتیجه رضایت مسافرها تو تک بودن تو استار اپایه دیگه

  6. باسلام مدت دوسال ونیمه که دراسنپ کارمیکنم . دریک جمله :کار درتاکسیهای اینترنتی برده گی نوین میباشد.خصوصا درکشورهای جهان سوم

    1. من نمیدونم چرا راننده های تاکسی های اینترنتی بیمه تامین اجتماعی نمیشوند
      مگه کار نمیکنن؟؟؟
      چطور میتونن کیلومتر کارکرد واسه بنزین رو حساب کنن ولی نمیتونن یه کیلومتر حداقلی واسه بیمه شدن راننده در نظر بگیرن
      ۵۰۰ کیلومتر در ماه مسافر جابجاکنی بیمه ت رد بشه

      1. ما راننده ها از سرناچاری و بیکاری راننده شده ایم که تنها با نرخ کرایه های مفت و رایگان مسافرین را جابجا کنیم، مسافرینی که با کمترین هزینه فکر می‌کنند مالک اتومبیل و راننده هستند،
        هیچکدام از شرکت های اینترنتی به فکر راننده بیچاره نیستند، راننده فقط و فقط برای شرکت ها و مسافرین داره بیگاری میکشه و آخرشب با بدن خسته و استهلاک سنگین اتومبیلش چیزی عایدش نمیشود

      2. دقیقا تمام نظرات و پیشنهادات راننده گان مخصوصا در اسنپ نادیده گرفته شده….. به عنوان مثال گیر مسافر زبون نفهم نیفتی…. واین شرکت کوچکترین پشتیبانی از راننده ش نمیکنه…. تا دلت بخواد تبعیض و….بسیاری از رفتار های گوناگون برای راننده پیش میارن البته بعضی از مسافرا…..که در شرایط کنونی زیاد تر میشن….. انگار ما دیگه مشکل نداریم….. بعدش پشتیبانی اسنپ باز میگه شما باید این رفتارها رو تحمل کنی وبهمون گزارش بدی….. ولی اون رفتار مسافر هیچ وقت جبران نمیشه….حرف خلاصه زیاده….. خیلی از مسافرا به شدت بی‌شعور ن

          1. به نظرمن اکثراین راننده ها اگه راه چاره ای داشتن هرگزتواین تاکسی اینترنتها کارنمیکردن همشون ازروی اجبارازبیکاری چون من خودم هم تواسنپ مشغولم درحق راننده ها خیلی بی انصافی میشه بیشتروقتا ازشون سواستفاده میشه چون خودشون هم میدونن مجبورن کارکنن

    1. سلام
      منم راننده اسنپ هستم
      برنامه اسنپ رانندگان و مسافران اشکالات زیادی داره
      مثلاً مسافر نمیتونه ساعتی یا همون سفر در اختیار بگیره… یا راننده نمیتونه مسیرهای اضافه شده به سفرش اضافه کنه و حتماً باید زنگ بزنه پشتیبانی . درخواست بازنگری قیمت هم ارسال میشه حداقل یه ربع تا نیم ساعت طول می‌کشه زنگ بزنن…. در کل اسنپ خوبه ولی باید یه سری چیزا رو اضافه کنه که خیلی مهم هستن

  7. برآورد کرایه توی همه شرکتها بر مبنای مسیر و زمان رسیدن میباشد این در حالیست که مثلا در تهران ساعت ۴ بعد از ظهر عبور از بعضی مسیرها شامل توی ترافیک ماندن با احتساب زمان های طولانی هستیم گاها چهل تا چهل و پنج دقیقه توی ترافیک هستیم ولی کرایه بر مبنای آنچه بالا گفته شد محاسبه میشود .لغو سفر مسافران هم که گاها تا تا پیش مسافر رسیده ایم و با فشار دادن کلمه لغو به راحتی سر باز میزنند این رسیدن به مسافر گاهی اوقات پنج دقیقه زمان میبرد و مسیر طولانی را شامل میشود ..

  8. اسنپ همه شهرها سرویس دهی خوبی داره.
    تپسی قیمتهاش از اسنپ بالاتره ولی سرویس دهی خوبی داره. اما باید کمی رقابتی عمل کنه چون قیمت اسنپ مناسب تره.
    ماکسیم قیمت خوبی داره، نرم افزارش هم به نسبت اسنپ و تپسی طراحی و عملکرد بهتری داره، اما متاسفانه سرویس دهی بسیار محدودی داره و مثلا در مشهد من هیچ وقت نتونستم از ماکسیم استفاده کنم چون سرویس نداره، اما در شهری مثل زاهدان خوب جواب میده. امیدوارم ماکسیم بتونه در شهرهای بزرگی مثل مشهد خدمات خوبی در آینده ارائه بده.

  9. ممنون
    مقایسه خوبی بود. دست تون درد نکنه.
    ولی حالا که شما می خواستید ارزیابی کنید که بین این تاکسی های اینترنتی کدوم شون بهترند، بهتر نبود که اول انتخاب می کردید این مقایسه قراره به درد کی بخوره؟! بعضی از این چیزهایی که شما توی شاخص هاتون آوردید، برای «مشتری» مهم نیست؛ بعضی هاش هم برای «بقیه کسب و کارها» که ممکنه بخواند اینها رو بنچمارک کنند، مهم نیست؛ بعضی هاش هم برای مثلا «سرمایه گذار» مهم نیست و …

  10. شرکتهای تاکسی اینترنتی در ایران مثل شرکت مکدونالد کلا استثمارگر هستن . هر چند که با وجود مشکلات زیاد واسه عده زیادی کار آفرینی کردن ولی عملا دارن از شرایط موجود بهترین بهره برداری و بیشترین سود رو دریافت میکنن چون همه راننده ها از سر مجبوری و بیکاری دارن کار میکنن و ضمن همین کار خودشون و ماشیناشون بسرعت فرسوده میشن تا درآمد ناچیزی عایدشون بشه و گاهی توسط مسافرای بی شخصیت تحقیر و توهین میشن تنها بخاطر اینکه 👈 پول ندارن❗

    1. سلام دوستان
      من خودم راننده اسنپ و تپسی ام
      مقصر خود ماییم که هر سرویسی با هر قیمتی رو جلومان میگذارن میریم
      نرید دوستان
      بخدا من خیلی وقتا توو ۵۰ تا سرویس ۱ دونه میرم اما یدونه که قیمتش درست باشه
      هم مسافر و هم اسنپ تا موقعی که راننده وا بده سوارش میشن
      پس اینقدر ناله و غرغر نکنید ی کم برا خودت ارزش بذار
      و هر سرویسی رو نرو تا ببینی اسنپ و تپسی چجوری ب دست و پات میفتن

      1. دقیقا منم همینطور هستم.تا درخواست معقول ومنطقی نباشه نمیرم.من هردو اسنپ تپسی همزمان رو گوشیم روشن هست ودرخواستها میاد.منم شاید بعد ۵۰ تا درخواست یکی تایید میکنم.اون احمق هایی هم که میرن سر سال با استحلاک های ماشینشون میفهمن که چه خرییتی کردن

  11. من واقعا برای شرکت های تبسی واسنب متاسفم که تمام رانندگان ناراضی هستند این خودش یک خطر تبلیغاتی برای این دوشرکت هست که اگه راننده نباشه این دوشرکت هم نیستند برای همین که روز به روز از رانندگان این دوشرکت کاسته میشه من شنیدم برای تشویق جذب راننده پاداش یک میلیونی میدهند ولی شرایط جوری طراحی می کنند که نتوانند این پاداش بگیرند یا برای رانندگانشون در طی روز پاداش در نظر می گیرند ولی باشرایط سخت نکه امکان پذیر نیاشه واقعا رانندگان این دوشرکت اسنب وتبسی برده حلقه بگوش شدهاند که از درد ناچاری دارنند کار میکنند ولی بالاین روند رانندگان این دوشرکت روز به روز کمتر میشه حداقل قیمتهارو اصلاح کنید بنزین سهمیه بندی ۵درصد گران شده ولی قیمت برای رانندگان نه یعنی مسافر مجانی جابجا میشه رانندگان این دوشرکت باید به آژانس ها برگردند که قیمتهای بهتری دارند وسهمیه بنزین بهتری دارند که این اتفاق داره می افته

  12. سلام من راننده اسنپ هستم.با نظر دوستان موافقم .فقط فقط میخواستم اضافه کنم اپلیکیشن اسنپ راننده با استفاده از دوربین جلوی گوشی بدون اجازه عکس برداری می کند و اینکه صدای شما را هم ضبط می کند یعنی یک بد افزار جاسوس به تمام معنی.

  13. سلام شما در مورد همه چیز صحبت کردین اما راننده رو کاملا فراموش کردین. کرایه حمل مسافر برای راننده در اسنپ خیلی پایین هست اسنپ هیچ گونه کار تشویقی نداره. اما تپسی کمی دلش برای راننده سوخته یک چندتا طرح تشویقی داره. ماکسیم هم طرح تشویقی داره که قطعات ماشین با تخفیف ویژه و در مواقعی رایگان در اختیار راننده قرار میدهد.کارپینو و اسنپ از موقعیت راننده سوءاستفاده می‌کنند کرایه پایین و بدون هیچ گونه خدماتی برای راننده.مطلب شما کامل نیست. البته ابر هم راننده رو بیمه میکنه

  14. اسنپ با اون مسافرای بی فرهنگ و بیشعورش به هیچ دردی نمیخوره با اون کرایه های پایینش که فقط خرج استحلاک ماشین میشه ماشینم تو اسنپ به گند کشیده شد😭😭😭 ۱۰ سال این ماشین فابریک مونده بود😫😫😫 قبل از ورود به اسنپ همیشه حساب بانکیم موجودی داشت بعد ورود به اسنپ هیچ پولی برام باقی نموند یه مشت بی فرهنگ فقط سوار ماشینت میشن

  15. سلام،یادتونه یه زمانی برگه های بخت آزمایی به نام بهزیستی و کمک به اقشار نیازمند منتشر می شد و بخش زیادی از جامعه هم می خریدن به امید جایزه. بعد از چند سال معلوم شد اگه همونطور پیش می رفت و جلوش رو نمی گرفتن، اقتصاد مملکت و مردم ضعیف چنان ضربه ای می خورد که دیگه سرپا نمی موند چون اندک داشته های قشر آسیب پذیر رو می ریخت تو جیب چند شرکت که جز پول هیچی نمی فهمن.حالا همین داستان اسنپ و امثالشه که اگه جلوشون رو نگیریم، خون قشر ضعیف رو به اسم کار آفرینی برای محرومان توشیشه می کنن و هزینه ی بسیار سنگینی رو بر خودرو سازی،شهرسازی،جاده ها،محیط زیست،بهداشت و سلامت و حوزه ی انرژی ایران وارد می کنن. هشدار!!!!!

    1. اسنپ برای راننده هیچ ارزشی قایل نیست اگه بخوام با تپسی مقایسش کنم طرح های تشویقی تپسی درست و به موقع پرداخت میشه درگاه بانکیش بلافاصله تو حساب راننده میاد قیمتاش نسبت به اسنپ بهتره برخورد اپراتوراش بهتره فقط تنها ضعفش اینه که فاصله تا مسافر در اکثر موارد دوره اسنپ هیچ ارزشی برای راننده ها قایل نیست نکته اخر راجع به اسنپ تخفیف به مسافر میده واز جیب راننده کم میکنه اون از بنزین دادنش و کرایه هاش اونم از مسافرای پر توقش ایشالا همه راننده ها به این نتیجه برسن تا برده این شرکتهای بی وجدان و کاملا دروغگو نباشن

  16. بد تر از اسنپ خودشه.الان که در تهران واقعا مسافراش از نصف هم کمتر شدن.باز به نسبت تپسی بهتره.کمی کرایه هاش معقوله.مابقی که در تهران ول معطل هستن. استپ برای اینکه مسافراش از دست نده انقد کرایه ها رو ماین میاره ولی شعورش نمیرسه که تا راننده نباشه اسنپی هم وجود نخواهد داشت.چپ و راست جایزه های مختلف میذاره برا راننده مثلا(روزی ۱۵تا سرویس ۲۰ هزار) آخه میشه ۱۵ تا رفت؟بعدشم اگه بری هم می ارزه بخاطر ۲۰ تومن؟
    ولی در کل تپسی درحال حاظر هم راننده بیشتری داره هم مسافر بیشتری
    برای اثبات حرفهای من هم میتونید یه درخواست خودرو بدید و متوجه بشید.
    اسنپ انقد کرایهاش پایینه هیچ راننده ایی تایید نمیکنه غیر از ۴تا اوسکل خر که انقد بدبختن که تایید میکنن
    ولی تپسی باز بهتر بد نیست.حداقال کرایه هاش انقدی هست که برای راننده تا حدودی بصرفه که برهو مسافر هم هم نهایتا بعد از ۵تا ۱۰ثانیه درخواستش تایید میشه.
    ولی در کل همشون … هستند.چون برا راننده هیچ ارزشی قاعل نیستن

  17. جالبه انگار تورم ۴۰۰درصدی در اسنپ بی معناست سرویسها هر روز ارزونتر از دیروز طرف حسابم با مدیران نالایق اسنپه میدونین چقد نفرین پشتتونه ایشالا خدا جوابتونو بده تا تو این شرایط بد بیکاری و معیشتی انقد از راننده ها سو استفاده نکنیین

  18. فقط تبسی.پشتیبانی اسنپ از راننده صفر ومنفیه…تبسی هم مسافر راضیه و هم راننده.اسنپ خودش توچاه غرورش داره غرق میشهتا مسافرم تحت هرشرایطی فقط از تبسی استفاده میکنم و هروقت راننده ام فقط مواقعی ک مسیربرگشت به خونه اگ اسنپ درخواست بیاد استفاده میکنم که جز سلام جواب مسافرم نمیدم!!!مسافرای اسنپ وکادر مدیریت وپشتیبانیشون بنظرم خدا دیدشون بهشون شاخ نداد چون میدونست الاغ جنبه شاخ داشتن نداره!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *