ایده های استارتاپی

چگونه وارد ارز دیجیتال شویم | ۰ تا ۱۰۰ ورود به بازار بیت کوین

آشنایی با نحوه فعالیت در ارز دیجیتال

با ادامه گسترش اقتصاد دیجیتال، استفاده از ارز دیجیتال نیز به سرعت در حال افزایش است و بسیاری از مردم می‌پرسند که چگونه وارد ارز دیجیتال شویم. ارز دیجیتال پولی است که به شکل الکترونیکی در ازای کالاها و خدمات، بدون استفاده از پول فیزیکی مانند اسکناس کاغذی یا سکه مبادله می‌شود. فناوری در حال رشد و تکامل است در نتیجه، ارز دیجیتال به طور پیوسته جایگزین پول فیزیکی می‌شود.
با پیشرفت تکنولوژی، ارز دیجیتال نیز پیشرفت می‌کند. شکل اولیه پول دیجیتال، مبادله الکترونیکی پول نقد بین حساب‌های بانکی یا پرداخت الکترونیکی با استفاده از اعتبار بود. این مورد هنوز هم (بیشتر از طریق کارت اعتباری) با اتصالات الکترونیکی بانک به بانک، سیستم پرداخت آنلاین یا استفاده از تلفن هوشمندی که اطلاعات پرداخت کاربر را حمل می‌کند، انجام می‌شود.

امروزه با پیشرفت‌های زیادی که در زمینه تکنولوژی اتفاق افتاده است، انواع مختلفی از شیوه‌های پرداخت و ارزهای دیجیتالی وارد این عرصه شده‌اند. ارز دیجیتال یا همان Cryptocurrency، نوعی پول دیجیتال است. اما این ارز دیجیتال رمزگذاری شده است که ویژگی خیلی مهمی به حساب می‌آید.

چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم

بنابراین اگر در این زمینه فعالیت دارید ضروری است که دوره‌ آموزش ترید ارز دیجیتال را بگذرانید تا بتوانید با علم و دانش کافی وارد این عرصه شوید و سرمایه های خود را به راحتی از دست ندهید. اما قبل از این‌که به سراغ معرفی خدمات آکادمی امید فدوی برویم، باید نگاهی داشته باشیم به چیستی ارز دیجیتال و همچنین با برخی از مهم‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال مثل بایننس آشنا شویم.

ارز دیجیتال چیست؟

از ارز دیجیتال در کارهای مختلفی استفاده می‌شود. مثلاً برای خرید کالا و یا انجام مبادله‌های بزرگ به سراغ استفاده از آن می‌روند. آن‌ها با استفاده از فناوری بلاکچین کار می‌کنند. بلاکچین (blockchain) نوعی سیستم غیرمتمرکز است که معاملات ارز دیجیتال را مدیریت و کنترل می‌کند و در عین حال امنیت این کارها را نیز تامین می‌کند.

بهترین خصوصیت ارز دیجیتال که باعث شده در دنیای مدرن امروز طرفداران زیادی داشته باشد همین غیرمتمرکز بودن آن است. این سیستم با ساختار پیچیده‌ اش به گونه‌ای ساخته شده که تحت کنترل هیچ مرکز خاصی نیست و دولت‌ها نمی‌توانند بر روی آن نظارت و دخالت کنند.

پس به همین دلیل شما می‌توانید خودتان به تنهایی و بدون واسطه معاملات را انجام دهید و ارز دیجیتال (یا همان پول در دنیای واقعی) را جابه جا کنید. به این صورت لازم نیست هزینه‌های زیادی را بابت سود پرداخت‌ها و یا مالیات از دست بدهید. با این حال بهتر است در هنگام شروع کارتان حتماً با مشاور ارز دیجیتال در تماس باشید و راهنمایی بگیرید.

آشنایی با نحوه فعالیت ارز دیجیتال

پول در شکل فعلی خود از جمله اشکال دیجیتالی پول نقد در سپرده بانکی، توسط یک بانک مرکزی ایجاد و توزیع می‌شود. این پول دیجیتالی مانند ارز دیجیتال نیست و تفاوت‌هایی با آن دارد. پول به صورت دیجیتالی می‌تواند هنگام برداشت به پول نقد فیزیکی (مثلاً از طریق دستگاه خودپرداز) تبدیل شود. پول سنتی در شکل دیجیتالی آن می‌تواند برای تسهیل پرداخت‌های الکترونیکی با کارت در تجارت فیزیکی و آنلاین استفاده شود اما تفاوت‌هایی بین آن و پول ساخته شده به عنوان یک ارز دیجیتال واقعی وجود دارد.

به دلار آمریکا فکر کنید که توسط خزانه داری ایالات متحده چاپ و توزیع می‌شود. در یک فرآیند متمرکز، معمولاً از سیستمی از شماره های سریال استفاده می شود تا از منحصر به فرد بودن اطمینان حاصل شود. همچنین از شرکای بانکی برای توزیع نقدینگی در اقتصاد استفاده می‌شود. با این حال، یک ارز دیجیتال از یک سیستم دفتر کل الکترونیکی برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌کند. رمزنگاری اغلب برای ناشناس کردن هویت کاربر و جزئیات تراکنش استفاده می‌شود. یک ارز دیجیتال همچنین می‌تواند واسطه‌های بانکی و موسسات مالی را دور بزند و مستقیماً در اختیار کاربران قرار گیرد.

ورود به بازار ارز دیجیتال

آیا سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال کار خوبی است؟

نکته مهمی که درباره ارز دیجیتال وجود دارد و باید همیشه آن را در نظر داشته باشید، ریسک سرمایه‌‌گذاری با توجه به کاری که می‌خواهید انجام دهید است. یعنی بسیاری از سرمایه‌گذارها صرفاً بر اساس حدس و گمان و پیشرفت‌های معمولی که ارز دیجیتال دارد نسبت به این کار اقدام می‌کنند. درحالی که رمزارز در عمل هیچ تفاوتی با پول نقد ندارد.

پس همان‌طور که شما مقداری پول نقد را ذخیره می‌کنید تا با گذر زمان قیمتش بیش‌تر شود، برای سودآوری بیش‌تر در زمینه ارز دیجیتال هم مجبورید تا مبلغ بالاتری را سرمایه قرار دهید. با این روش در واقع شما هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهید و همه‌چیز را به دست شانس می‌سپارید. به همین دلیل است که دوره آموزش ترید ارز دیجیتال را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با این تفاسیر بهتر است از ارز دیجیتال در راه کاری که واقعاً برای آن ایجاد شده استفاده کنید و سعی کنید که به همان روش از آن سود بگیرید. شما می‌توانید این کار را خیلی راحت و با استفاده از دوره‌ نوابغ دیجیتال آکادمی امید فدوی انجام دهید. این آکادمی آماده کمک به شما در جهت ترید ارز دیجیتال و آموزش صفر تا صد بایننس هستند که در ادامه درباره‌‌شان توضیحات بیش‌تری می‌دهیم.

دلیل محبوبیت ارز دیجیتال چیست؟

همان‌طور که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی‌ها امروزه محبوبیت زیادی دارند. در اینجا چند مورد از دلایل محبوبیت آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • با توجه به پیش‌بینی متخصصان، ارزش ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین به طور روزانه در حال بالا رفتن است و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها به نوعی رقابت تبدیل شده است. پس منطقی است که بسیاری از مردم به سوی این شکل جدید از سرمایه‌گذاری می‌آیند. بنابراین شرکت در دوره آموزش ترید ارز دیجیتال نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت برای شما است.
  • خیلی‌ از مصرف‌کنندگان ارز دیجیتال به خاطر امنیت و رمزنگاری بودن آن است که از آن استفاده می‌کنند. این شیوه معامله برخلاف انواع قدیمی‌تر نه تنها ایمن است بلکه سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر است. به همین خاطر بسیاری از تجار و کسانی که با معامله‌های بزرگ سر و کار دارند ترجیح می‌دهند از ارز دیجیتال استفاده کنند.
  • اما در این میان گروهی هستند که به ارز دیجیتال نگاهی شبیه به بورس دارند. یعنی صرفاً برای سوددهی و افزایش سرمایه اولیه از آن استفاده می‌کنند و هیچ فعالیتی تحت عنوان انتقال پول برای معامله ندارند. در دوره‌های آکادمی امید فدوی تمام اصول این کار را از پایه یاد می‌گیرد و پیشرفت می‌کنید.

چگونه وارد ارز دیجیتال شویم

ترید ارز دیجیتال یعنی چه؟

ترید (Trade) در اصل به معنی معامله کردن است. بنابراین ترید ارز دیجیتال به معنی انجام هرگونه معامله از طریق ارز دیجیتال است. این کار در نگاه اول به نظر سخت و ریسکی به نظر می‌رسد. ولی اگر به خوبی آموزش‌های لازم را یاد بگیرید می‌توانید در مدت زمان خیلی کوتاهی به سودآوری از طریق معامله یا همان ترید ارز دیجیتال برسید. آکادمی امید فدوی با بسته‌های آموزشی ویژه‌ای که تهیه کرده است به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به پیشرفت‌های زیادی در این زمینه برسید.

همان‌طور که هدف اصلی هر کسب و کار و تجارتی رسیدن به سود است، در ترید ارز دیجیتال هم اولویت با رسیدن به بهترین سود و درآمد است. اما این کار نیازمند دقت و کار کافی است. به طور مثال لازم است تا به طور مرتب نمودارها و اخبار ارز دیجیتال را دنبال کنید و به اندازه‌ای نکته‌سنج باشید که متوجه کوچک‌ترین تغییرات شوید. بعضی‌ها این کار را به بورس تشبیه می‌کنند. در واقع در اینجا هم مثل بورس، شما باید سریع باشید و به محض وقوع نوسان آن را ارزیابی کرده و نسبت به خرید یا فروش ارز اقدام نمایید.

اما این کار ساده‌ای نیست. شما برای این‌که بتوانید به خوبی در زمینه ترید ارز دیجیتال مسلط شوید لازم است اطلاعات زیادی را در زمینه نظام‌های مالی جهان و ارز دیجیتال کسب کنید. همچنین باید از تمامی مراحل شکل‌گیری و انجام این کار آگاهی داشته باشید تا بتوانید در هر موقعیتی داده‌ها و نمودارها را بدون نیاز به واسطه تحلیل کنید. زیرا در این صورت است که به بهترین میزان سود می‌رسید. اگر قصد دارید دوره‌های آموزشی ترید ارز دیجیتال را بگذرانید بهتر است هرچه زودتر به سایت آکادمی امید فدوی مراجعه کنید و به یکی از نوابغ ارز دیجیتال تبدیل شوید.

چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم

چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم؟

برخی از ارزهای دیجیتال شناخته شده مثل بیت‌کوین را به راحتی می‌شود با پول معمولی و حتی به صورت نقدی خرید. اما انواع جدیدتر و یا کم‌تر معروف ارز دیجیتال را گاهی لازم است که به وسیله خود بیت‌کوین و یا دیگر ارزهای رمزنگاری شده خریداری کنید.

برای خرید ارز دیجیتال شما در مرحله اول به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید که این ارزهای خریداری شده را در خود نگهدارد. داشتن کیف پول دیجیتال همچنین برای انجام دیگر معاملات هم لازم است. سپس باید از طریق واسطه‌های مختلف و صرافی‌هایی مثل بایننس (Binance) یا صرافی ایرانی اکسکوینو نسبت به خرید ارز دیجیتال مورد نیازتان اقدام کنید و در ادامه می‌توانید سرمایه‌ را به شکل ارزهای مختلفی مثل بیت‌کوین دریافت کنید.

۰ تا ۱۰۰ بازار بیت کوین

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که بدون هیچ گونه کنترل مرکزی یا نظارت بانک‌ها و دولت‌ها عمل می‌کند. درعوض بیت کوین به نرم‌افزار نظیر به نظیر و رمزنگاری متکی است. یک دفتر کل همه تراکنش‌های بیت‌کوین را ثبت می‌کند و کپی‌های آن در سرورهای سراسر جهان نگهداری می‌شوند. هر کسی که یک کامپیوتر یدکی داشته باشد می‌تواند یکی از این سرورها را راه‌اندازی کند. اجماع در مورد اینکه چه کسی صاحب کدام کوین است به‌جای تکیه بر یک منبع مرکزی اعتماد مانند بانک، از طریق رمزنگاری به دست می‌آید.
هر تراکنش به صورت عمومی در شبکه پخش می‌شود و از گره‌ای به گره دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود. هر ده دقیقه یا بیشتر، این تراکنش‌ها توسط ماینرها در گروهی به نام بلوک جمع‌آوری می‌شوند و به‌طور دائم به بلاک چین اضافه می‌شوند. به همان روشی که سکه‌های سنتی را در یک کیف پول فیزیکی نگهداری می‌کنید، ارزهای مجازی نیز در کیف پول‌های دیجیتال نگهداری می‌شوند و می توان از نرم افزار مشتری یا طیف وسیعی از ابزارهای آنلاین و سخت افزاری به آن‌ها دسترسی داشت.

ورود به بازار بیت کوین

ورود به بازار بیت کوین باعث شده است که ما شاهد رشد قابل توجهی در ارزش این ارز دیجیتالی باشیم. بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتالی جهان، با توجه به فناوری بلاکچین که پایه این ارز را تشکیل می‌دهد، بازاری را در اختیار دارد که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر صنایع مختلف داشته باشد. با وجود این که بیت کوین در برخی موارد با دیدگاه‌های ناامیدکننده و همچنین مشکلات امنیتی مواجه شده است، اما همچنان توانسته است به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین ارزهای دیجیتالی باقی بماند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که ارزش آن تحت تأثیر تغییرات بازار و اخبار مختلف است و از نظر مالی، هنوز هم یک مسیر ناشناخته را پیش روی خود دارد.

هدف از ورود به بازار بیت کوین چیست؟

بیت کوین از زمان ایجاد آن در سال ۲۰۰۹ توسط برخی از سرمایه‌گذاران به عنوان یک ذخیره ارزش پذیرفته شده است. دارایی که می‌توان آن را برای آینده با این باور منطقی ذخیره کرد که ارزش آن کاهش نخواهد یافت. پس از بیت کوین، هزاران ارز دیجیتال برای استفاده‌های مختلف در اقتصاد دیجیتال و دنیای واقعی توسعه یافتند.

بیت کوین به عنوان راه‌حلی برای ارسال پول از طریق اینترنت ایجاد شد. هدف از این ارز دیجیتال ارائه یک سیستم پرداخت جایگزین بود که بدون کنترل مرکزی عمل کرده و درست مانند ارزهای سنتی مورد استفاده قرار گیرد.

ورود به بازار بیت کوین

بهترین صرافی ارز دیجیتال کدام است؟

یکی دیگر از مواردی که برای ورود به عرصه ارز دیجیتال لازم است بدانید، این است که از کجا و چطور ارز بخرید. یکی از بهترین صرافی‌هایی که امروزه برای ترید و به طور کلی انجام معاملات ارز دیجیتال انجام می‌شود بایننس (Binance) است. این صرافی به شما امکانات متنوع و گسترده‌ای می‌دهد.

فرقی ندارد که بخواهید بیت‌کوین بخرید و یا یک ارز دیجیتال دیگر، با بایننس می‌توانید هر معامله‌ای را با هر نوع ارز دیجیتالی انجام دهید. اما جدا از انجام معاملات و ترید ارز دیجیتال، بایننس نموداری از نوسان‌ها و تغییرات ارزهای دیجیتال می‌دهد تا بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید.

کار کردن با این صرافی نسبتا سخت است اما با این حال لازم است برخی از نکات جزئی اما خیلی مهم آن را پیش از شروع یاد بگیرید. این موارد شاید بی‌اهمیت به نظر برسند اما بعد می‌فهمید که چقدر در پیشرفت و سودآوری و البته حفظ سرمایه تان کمک کرده است. در بسته آموزش صفر تا صد بایننس نه تنها این نکات را یاد می‌گیرد بلکه نحوه کارکردن با این صرافی را از پایه آموزش می‌بینید و دیگر به هیچ کمکی در این زمینه نیاز نخواهید داشت.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳۸ Average: ۳.۶]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام.
    ممنون از سایت خوبتون در این روزها که ارزهای دیجیتال واقعا بازارشون گرم شده نباید خود سر وارد این بازار ها شد و حتما باید اموزش دید.
    حتما آموزش ارز های دیجیتال را باید جدی گرفت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *