اخبار استارتاپیاخبار حمل و نقل و لجستیکحمل و نقل و لجستیککارآفرینی و استارتاپ

شناسایی ۲۲۰ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند

حمل و نقل هوشمند و استفاده از فناوری های نوین در این صنعت

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل هوشمند معاونت علمی یکی از اولویت‌های اصلی خود را توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری حمل و نقل هوشمند در کشور قرار داده است. مدلی از حمل و نقل که به دنبال استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات در این صنعت است.

سیستم حمل و نقل هوشمند به مجموعه‌ای از ابزارها، امکانات و تخصص‌ها از قبیل مفاهیم مهندسی ترافیک، فناوری های نرم افزاری، سخت افزاری و مخابراتی اطلاق می‌شود که به صورت هماهنگ و یکپارچه به منظور بهبود کارآیی و ایمنی در سیستم حمل و نقل به کار گرفته می‌شود.

این صنعت جهانی در ایران نیز با تلاش بازیگران این عرصه روند رو به رشدی دارد. ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل هوشمند یکی از این بازیگران است که همت کرده و در حال شناسایی زیست‌بوم فناوری و نوآوری این صنعت در کشور است. نتیجه این تلاش‌ها شناسایی ۲۲۰ شرکت‌دانش بنیان و ۹ سازمان دولتی با ۴۱ زیر بخش بود.

امروزه مسائل و مشکلات حمل و نقل از قبیل آلودگی‌های زیست محیطی، کاهش منابع انرژی، افزایش خسارتهای ناشی از سوانح و تصادفات، مشکلات نظارت و مدیریت در حمل و نقل برون شهری، افزایش زمان تلف شده و روند رشد سریع تقاضای حمل و نقل به ویژه در ساعات اوج درکلان شهرها به یک مشکل جدی تبدیل شده است. به همین دلیل استفاده از فناوری اطلاعات می‌تواند به‌عنوان راهکاری مناسب برای از میان برداشتن معضلات اساسی مدیریت ترافیک و کاهش مشکلات آن باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۱]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *