معرفی استارتاپ

اینکاره ؛ بازار کار انلاین متخصصین خدمات حضوری و غیرحضوری

گفت و گوی اکوموتیو با مهدی اخوان، بنیانگذار اینکاره

استارتاپ های زیادی در زمینه خدماتی فعالیت کرده اند و در این میان شکست های زیادی هم تجربه شده است. یکی از دلایل مهم این شکست ها مشابهت زیاد سرویس‌های ارائه شده است. اینکاره استارتاپی است که همین حوزه را برای فعالیت انتخاب کرده است اما با دست گذاشتن رو بخش خاصی از بازار توانسته برای خودش مزیت رقابتی ایجاد کند. در ادامه با گفتگوی اکوموتیو و مهدی اخوان، بنیانگذار اینکاره، همراه باشید.

از خودتان شروع کنید و اینکه چه سابقه‌ای در فضای استارتاپی داشتید؟

مهدی اخوان هستم. دانشجوی دکتری مدیریت پروژه و از سال ۸۸ با جامعه‌ی کارآفرینی و استارتاپ آشنا شدم. ابتدا در این حوزه مدتی به عنوان طراح و برنامه نویس فعالیت داشتم و در این مدت ۳۰۰ کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کردم و توسعه دادم و پس از تشکیل یک تیم متخصص و نیازسنجی بازار تصمیم گرفتم استارتاپ اینکاره را تاسیس کنم.

اصلا چه شد تصمیم به راه‌اندازی اینکاره گرفتید؟

به این علت که یک خلا در حوزه خدماتی احساس کردم که شرکت هایی که در این حوزه فعالیت میکنند سابقه مشخص و شفافی نداشتند و بعضا به تعهدات داده شده پایبند نبودند، برای حل این مشکل چندین جلسه با دوستان متخصص در این حوزه داشتیم و خروجی این جلسات منتج به تاسیس اینکاره شد. هدف ما در اینکاره این است که در ابتدا کارفرما از چند پیمانکار شخصی ویا شرکتی پیشنهاد قیمتی دریافت کند و سپس با بررسی سوابق کارهای انجام شده و نظرات مشتریان پیشین یک پیمانکار را انتخاب کند و سپس با بستن قرار داد به صورت انلاین، پروژه آغاز می شود و در حین انجام کار کارفرما از روند دقیق پروژه به صورت انلاین مطلع می شود. در انتهای کار کارفرما نظر خود را در رابطه با پیمانکار ارائه میکند. این روند تا به امروز با همکاری همکاران بنده به دقت پیاده سازی شده است و سبب افزایش رضایت مشتریان مجموعه اینکاره شده است.

مخاطبین اینکاره چه افرادی هستند و نحوه ثبت سفارش به چه صورت است ؟

مخاطبین اینکاره شهروندان هستند که می توانند از طریق سایت و اپلیکیشن درخواست خود را ثبت کنند.

اینکاره

اینکاره در چه حوزه هایی خدمت رسانی می کند؟

اینکاره در حوزه مختلف حضوری و غیرحضوری آماده خدمت رسانی است و در حال حاضر ۱۰۰ خدمت به مشتریان ارائه می شود.

برخی از خدمات حضوری و غیرحضوری در زیر اشاره شده است:

خدمات حضوری: تعمیرات لوازم خانگی، سرویس و تعمیر پکیج، رفوگری فرش، مبل شویی، قالیشویی، برق کشی ساختمان، نصب عایق رطوبتی، قیرگونی، بازسازی خانه، تخریب ساختمان، نظافت منزل و…

خدمات غیرحضوری:  طراحی گرافیک، طراحی کارت ویزیت و سربرگ، طراحی لوگو، ترجمه متن انگلیسی، برنامه نویسی، طراحی سایت، ساخت اپلیکیشن و …

کدام‌یک از زمینه‌های فعالیت اینکاره تقاضای بیشتری داشته است؟

پر تقاضا‌ترین درخواست برای اینکاره درخواست تعمیرکار بوده و پس ‌از آن سرویس نظافت منزل هست.

پیشنهاد سرمایه گذاری داشته اید؟

بله چند پیشنهاد سرمایه گذاری از سرمایه گذاران خصوصی دریافت کرده ایم و در حال بررسی هستیم و در آینده نزدیک با بهترین گزینه پیشنهادی وارد همکاری خواهیم شد و اخبار مربوطه را منتشر خواهیم کرد.

نحوه همکاری شما با متخصصین چگونه است؟

ابتدا متخصصین در سایت و اپلیکیشن اینکاره ثبت نام میکنند سپس مدارک تکمیلی را از در پروفایل خود آپلود می کنند و پس از تایید کارشناس متخصصین می توانند وارد بازار کار اینکاره شوند و به پروژه ها ثبت شده در اینکاره پیشنهاد قیمتی ارسال کنند.

چه چالش هایی را جهت شکل گیری تیم تان سپری کردید؟

ما نیز مشابه سایر افرادی که در مسیر کارآفرینی گام برداشتند، برای تیم سازی که مهم ترین قسمت کسب و کار است چالش هایی داشتیم. البته من معتقدم فرآیند تیم سازی یک اتفاق صفر و یکی نیست و به صورت پیوسته ادامه دارد، به بیان دیگر، تمام افراد تیم باید در طی مسیر رشد کنند و قابلیت خود را ارتقا دهند. ما نیز همواره بر این باور بوده ایم و تلاش کردیم که  نسبت به گذشته خدمات مطلوبتری را ارائه دهیم. همچنین افرادی را به تیم خود اضافه کنیم که از ارزش افزوده مادی و معنوی مناسبی برخوردار باشند.

استارتاپ اینکاره

چه مجوزهایی دریافت کردید؟

مجوزهای اینماد، وزارت فرهنگ و ارشاد و گواهی کسب و کار در حوزه خدمات از وزارت صنعت و معدن و هرچیزی که برای جلب اعتماد کاربر نیاز است را دریافت کردیم.

کدام شهر ها تحت پوشش خدمات اینکاره هستند؟

در حال حاضر اینکاره در دو استان تهران و البرز فعال است و در آینده قصد داریم این خدمات را به سایر شهر های گسترش دهیم.

از نظر شما تحصیلات دانشگاهی تا چه حد در حیطه خدماتی کارایی دارد؟

مشاغل خدماتی اغلب به مهارت فرد در یک حیطه خاص بر می گردد و این مهارت معمولا نیازمند تمرین و پشتکار در عمل می باشد ولی اکثر دانشگاه های کشور به مباحث تئوریک می پردازند و در این حوزه خروجی خوبی نداشته اند،‌ و تنها دانشگاه های فنی حرفه ای در این زمینه موفق بوده اند.

شیوه تولید محتوا در بلاگتان به چه صورت انجام می پذیرد؟

شیوه تولید محتوا در تیم ما با در نظر گرفتن کلمات کلیدی و محتوای ترند روز انجام می پذیرد. به بیان دیگر ما آن موارد را با محتوای رایج و مرتبط با فعالیتمان در زمینه خدماتی و آموزشی را ترکیب می کنیم و در نهایت محتوایی خلاقانه و مناسب را برای بلاگ سایت خود منتشر خواهیم کرد.

توصیه شما به کارآفرینان تازه وارد چیست ؟

ابتدا هدفتان را دقیق مشخص کنید که قرار است بر روی چه بخشی از بازار کار کنید و سپس یک تیم متخصص و حرفه ای انتخاب کنید . مرحله دوم بسیار مهمتر از انتخاب ایده و حتی پیدا کردن سرمایه گذار است و هر چه تیم شما منسجم تر باشد احتمال موفقیت شما بالا تر خواهد بود.

سخن پایانی:

اپلیکیشن اینکاره بازار آنلاین خدمات است؛ از طریق اینکاره مشتریان می‌توانند به‌صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه‌روز، متخصصان را برای انجام کارها و خدماتی که نیاز دارند انتخاب کنند و خدماتی با قیمتی شفاف و رقابتی دریافت کنند.

هنگامی که مشتریان در اپلیکیشن اینکاره، خدمتی را انتخاب می‌کنند، متخصصان قیمت پیشنهادی خود را اعلام می‌کنند و مشتری براساس قیمت‌های پیشنهادی، متخصص را انتخاب می‌کند. در این سیستم تنها انگیزه متخصصین این است که امتیازهای خود را افزایش دهند و با ارائه قیمت‌های خوب، بتوانند در کار خود پیشرفت کنند.

اینکاره پلی ارتباطی است بین مشتریان و متخصصان از تعمیر موبایل و تبلت گرفته تا نصب کامپیوتر، دکوراسیون و خدمات منزل و خدمات آرایشی و پزشکی.

ما از متخصصین و فعالین دعوت میکنیم به مجموعه اینکاره بپویندند تا بتوانیم در کنار یکدیگر خدماتی حرفه ای و با کیفیت، به هموطنان عزیز ارائه کنیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۵ Average: ۴.۲]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *