زیست فناوریمقالات زیست فناوری

۱۱ استارتاپ موفق بیوتکنولوژی

لیمو HR

اگر اخیرا یک استارتاپ بیوتکنولوژی راه اندازی کرده اید یا در فکر ورود به این حوزه هستید، مهم است که استارتاپ های موفق بیوتکنولوژی را دنبال کنید زیرا با این کار می توانید علت موفقیت آن ها را بفهمید. پیشرفت های شما باید در صنعت پیشرو باشند، به همین علت است که شدیدا توصیه می شود که زمان خود را به یادگیری درمورد موفقیت ها و شکست های استارتاپ های برتر در صنعت بیوتکنولوژی بگذرانید.

یادتان باشد که درک رویکردهایی که در پیش گرفته اند، می تواند کمک شایانی به شما در ایجاد یک برنامه تجاری قدرتمند نماید.

خلاصه ۱۱ استارتاپ موفق بیوتکنولوژی

به دلیل توسعه سریعی که به کمک فن آوری رخ می دهد، در سال های اخیر استارتاپ های موفق بسیاری در صنعت بیوتکنولوژی وجود داشته اند. بسیاری از این استارتاپ ها، پیشرفت های چشمگیری داشته اند که به آن ها امکان رشد و تبدیل شدن به بخشی مهم از صنعتی که در آن فعالیت می کنند را داده است.

 یک دلیل قابل توجه برای موفقیت این استارتاپ ها این است که بسیاری از آن ها به جای انقلاب، بر روی تکامل تمرکز کرده اند؛ یعنی محصولاتی که این شرکت ها تولید می کنند، عمدتا اصلاحات فن آوری موجود است و نه اختراعات کاملا جدید.

 

استارتاپ بیوتکنولوژی محل وبسایت
۱. Notable Labs فاسترسیتی، کالیفرنیا https://notablelabs.com
۲. Transcriptic منلو پارک، کالیفرنیا https://www.transcriptic.com/
۳. Spero Therapeutics کمبریج، ماساچوست https://sperotherapeutics.com
۴. Science Exchange پالو آلتو، کالیفرنیا https://www.scienceexchange.com/
۵. Codiak BioSciences کمبریج، ماساچوست http://www.codiakbio.com/
۶. Semma Therapeutics کمبریج، ماساچوست http://www.semma-tx.com/
۷. Samumed سان دیگو، کالیفرنیا https://www.samumed.com/default.aspx
۸. Proteus Digital Health ردوود سیتی، کالیفرنیا https://www.proteus.com/
۹. Ginkgo Bioworks بوستون، ماساچوست https://www.ginkgobioworks.com
۱۰. Foundation Medicine کمبریج، ماساچوست https://www.foundationmedicine.com/
۱۱. Intellia Therapeutics کمبریج، ماساچوست https://www.intelliatx.com/
  1. Notable Labs

Notable Labs در حال حاضر یکی از بهترین و موفق ترین استارتاپ های جهان به شمار می رود. دلیل موفقیت این استارتاپ، خدمات آزمایش دارویی است که در سال های اخیر ایجاد کرده اند که می تواند به متخصصین سرطان در تشخیص گزینه های درمانی مناسب برای مبتلایان به سرطان خون کمک نماید.

Notable Labs بیوتکنولوژیست

مت د سیلوا، موسس Notable Labs، هنگامی که پدرش به سرطان مغز مبتلا شد، روی تغییر روش درمان صحیح سرطان خون تمرکز کرد.

آن ها به دلیل کیفیت تیم و محصولشان از برجسته ترین استارتاپ ها در صنعت بیوتکنولوژی به شمار می روند. آن ها می توانند به محض اینکه پزشکان، نمونه های خون و مغز استخوان را برایشان می فرستند، به سرعت نتیجه را ارسال کرده و درمان های شخصی سازی شده ای برای سرطان ارائه دهند که جان هزاران نفر را نجات می دهد.

Notable Labs در خارج شهر فاسترسیتی، کالیفرنیا واقع شده است.

  1. Transcriptic

Transcriptic یکی از استارتاپ های معتبر بیوتکنولوژی است که که به دلیل تست های آزمایشگاهی ای که به درخواست دانشمندان این حوزه ارائه می دهد، موفق شده است.

تمرکز آن ها بر ایجاد تغییرات اساسی در روش های انجام آزمایش توسط دانشمندان است. دانشمندان برای استفاده از خدمات موجود Transcriptic می توانند آزمایشات خود را از هر جایی در دنیا، انجام داده و برای Transcriptic ارسال کنند.

سپس Transcriptic این آزمایشات را بصورت خودکار انجام می دهد که به آن ها امکان می دهد که با سرعت و دقت بیشتری عمل نمایند. درادامه هم نتایج بطور مستقیم از طریق ایمیل برای دانشمندی که آزمایش را ارسال کرده، فرستاده می شوند که روند بسیار ساده ای است.

Transcriptic

دلیل موفقیت Transcriptic کارآمد بودن و نتایج بسیار دقیقی است که از زمان تاسیس خود در سال ۲۰۱۲ ارائه داده اند.

Transcriptic در مانلوپارک، کالیفرنیا واقع شده است.

  1. Spero Therapeutics

Spero Therapeutics استارتاپی است که عموما بر سلول درمانی تمرکز دارد.

Spero Therapeutics که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده، به دلیل درمان هایی که برای کمک به درمان عفونت های گرم-منفی طراحی کرده، به یکی از رهبران صنعت بیوتکنولوژی تبدیل شده است.

Spero Therapeutics

درحال حاضر، باکتری های عامل این عفونت ها در برابر داروهای آنتی بیوتیک بازار، بسیار مقاوم شده اند، به همین علت وجود Spero Therapeutics در این صنعت موردنیاز است.

اعضای تیم میکروبیولوژی آن ها، رویکرد مجازی کارآمد و موثری برای توسعه دارو دارند که به آن ها امکان می دهد که سریع تر از اکثر شرکت ها، داروها را تولید و آزمایش کنند.

Spero Therapeutics در کمبریج، ماساچوست واقع شده است.

  1. Science Exchange

Science Exchange یک استارتاپ بیوتکنولوژی بسیار منحصربه فرد است که برای سازمان ها دسترسی به متخصصین و محققان سراسر دنیا را از طریق روشی مبتنی بر بازار، فراهم می کند.

Science Exchange با استفاده از این روش، می تواند قیمت ها را نسبتا پایین نگه دارد و به کسب و کارها و استارتاپ ها (در هر اندازه ای) کمک نماید تا تحقیق و توسعه را بدون متحمل شدن هزینه های معمول انجام دهند.

Science Exchange

به عنوان مثال، یک کسب و کار کوچک تر، می تواند در بازار به دنبال آزمایشگاهی بگردد که نیازهای آزمایشی را که باید انجام دهد را برآورده سازد. این آزمایشگاه ها می توانند در هر جایی از دنیا باشند که به شرکت ها امکان دسترسی به تجهیزات ویژه و پیشرفته ای را می دهند که شاید بطور گسترده در دسترس نباشند.

Science Exchange در پالو آلتو، کالیفرنیا واقع شده است.

  1. Codiak BioSciences

Codiak BioSciences یک استارتاپ بیوتکنولوژی است که مدل سازی سلولی را توسعه می دهد.

آن ها اگزوزوم، یعنی ساختاری که ارتباط درون سلولی را تسهیل می کند، تولید می کنند. درواقع، آن ها یک پلتفرم تکنولوژی ساخته اند که بهشان اجازه می دهد که از مهندسی اگزوزوم برای موارد دقیق درمانی استفاده نمایند.

 اگزوزوم هایی که تولید می کنند را می توان برای تشخیص بیماری ها و همچنین برای روش های درمانی پیشرفته بکار برد.

این شکل مدرن از دارو می تواند گزینه های درمانی جدید و موثری را برای انواع اختلالات و بیماری ها فراهم کند، به همین دلیل هر پیشرفتی که داشته باشند به آن ها در دستیابی به موفقیت پایدار کمک می نماید.

Codiak BioSciences

Codiak BioSciences در موسسه فن آوری ماساچوست در کمبریج، ماساچوست قرار دارد.

  1. Semma Therapeutics

Semma Therapeutics یک استارتاپ بیوتکنولوژی است که بطور خاص دیابت نوع ۱ را با تغییر روش تعامل بدن با انسولین درمان می کند.

 تمام فعالیت هایی که انجام می دهند، بر محوریت تحقیق و توسعه درمان هایی است که توسط افرادی که برای دیابت خود به تزریق دیابت وابسته اند، استفاده می شود.

دلیل موفقیت این استارتاپ، کشف روشی است که می تواند میلیاردها سلول بتا را در آزمایشگاه هایی که قادر به تولید انسولین هستند، تولید نماید و با کاشت دستگاهی مملو از سلول های بتا، می توان برای بیماران مبتلا به دیابت جایگزینی ماندگار برای سلول های بتای از دست رفته فراهم کرد.

بیوتکنولوژی

Semma Therapeutics در کمبریج، ماساچوست واقع شده است.

  1. Samumed

Samumed استارتاپی است که در حال حاضر در میان موفق ترین استارتاپ های صنعت بیوتکنولوژی قرار دارد. موفقیت آن ها به دلیل تمرکزشان بر بازسازی بافت از طریق سلول های بنیادی است.

 هدف آن ها دستکاری سلول های بنیادی به منظور جلوگیری موثر از ریزش مو و در عین حال، درمان بیماری های مختلف پوست و استخوان است.

Samumed

Samumed همچنین در تلاش است که داروهایی بسازد که به معکوس کردن روند پیری کمک می کنند که این کار با وادار کردن سلول های افراد مسن به بازسازی خود با همان سرعت دوران جنینی، امکان پذیر است.

Samumed در سان دیگو، کالیفرنیا واقع شده است.

  1. Proteus Digital Health

Proteus Digital Health یک استارتاپ بیوتکنولوژی است که بر تولید فن آوری نظارت بر سلامتی تمرکز دارد که قابل استفاده در بیمارستان ها و دیگر مکان های مراقبت های پزشکی باشد.

فن آوری ای که تا به حال ایجاد کرده اند، از سیستمی از برنامه ها و حسگرها برای نظارت بر تولید دارو و وضعیت سلامتی هر بیمار استفاده می کند.

فن آوری آن ها توسط قرص های هوشمندی هدایت می شود که مجهز به حسگرهایی هستند که توانایی ردیابی نحوه و زمان مصرف داروهای موردنیاز توسط بیماران را دارند. این قرص وقتی وارد بدن می شود، سیگنال هایی را به یک برنامه وب می فرستد.

Proteus Digital Health

 اگرچه هنوز مسائل بحث برانگیزی در مورد حفظ حریم خصوصی این پیشرفت وجود دارد، آن ها بیش از ۴۵۰ بیمار داشته و به مدیریت عالی خود مشهور هستند.

Proteus Digital Health در پارک فن آوری Bayshore واقع در ردوود سیتی، کالیفرنیا قرار دارد.

  1. Ginkgo Bioworks

Ginkgo Bioworks به دلیل فعالیت هایی که در زمینه زیست شناسی سلولی انجام داده اند، شناخته می شوند.

آن ها باور دارند که می توان از باکتری ها برای تولید هرچیزی، از دارو گرفته تا عطر، استفاده کرد و این باور را به آزمایش گذاشته اند.

Ginkgo Bioworks

 در سال ۲۰۱۸، Ginkgo با مشارکت شرکت Bayer برای تولید میکروب هایی که می توانند برای نیازهای کشاورزی استفاده شوند، به یک استارتاپ بسیار موفق تبدیل شد. آن ها در حال حاضر در تلاش اند تا رایحه گیاهانی را که مدت هاست منقرض شده اند، بازسازی نمایند.

اعضای Ginkgo Bioworks نمونه هایی از گیاهان منقرض شده از اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ را از دانشگاه هاروارد تهیه کردند. آن ها با استفاده از این نمونه ها، دی ان ای گونه های گیاهی مرتبط را در قطعات گمشده ای قرار دادند که به ژن های تولیدکننده روغن های ضروری اجازه ورود به ژنوم مخمر را می دهد و درنتیجه این آزمایشات، توانسته اند رایحه های بسیار منحصربه فردی را تولید کنند.

Ginkgo Bioworks در بوستون قرار دارد.

  1. Foundation Medicine

Foundation Medicine یک استارتاپ بیوتکنولوژی است که توسط Google Venture که یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر با تمرکز بر ارائه کمک های مالی به استارتاپ های نویدبخش در تمام بخش ها است، تامین مالی می شود. آن ها با دیگر رهبران صنعت مانند Novartis and Johnson & Johnson نیز مشارکت کلیدی دارند.

Foundation Medicine یک شرکت ژنومیکسی است که در جهت ساخت ماژول های تشخیصی ای که می توانند تومورهای جامد و در گردش را آزمایش کنند، فعالیت می نماید.

Foundation Medicine

تایید FDA برای محصول Foundation One CDx که یک کیت تست تشخیصی است که درمان تومور بیمار است، نشان دهنده برخی از موفقیت های اخیر آن هاست.

هدف آن ها، طراحی درمان های موثر برای درمان سرطان های خون، سرطان های اندام ها و بیماری های وخیم است.

Foundation Medicine در کمبریج، ماساچوست واقع شده است.

  1. Intellia Therapeutics

Intellia Therapeutics یک استارتاپ ویرایش ژنوم است که از تحقیقاتشان برای توسعه درمان های بیماری های مزمن در اندام های مختلف بدن، مسمومیت های ناشی از ژن و بیماری های عفونی که تهدیدکننده زندگی به شمار می آیند، استفاده می کنند.

Intellia Therapeutics

موفقیت مداومی که از ۲۰۱۴ داشته اند، به آن ها امکان داده که دامنه کارشان را گسترش دهند و هم اکنون نیز پروژه های بلندمدتی با مراکز تحقیقاتی برتر مانند Novarits در دست اجرا دارند و به دنبال رفع اختلالات سیستم عصبی مرکزی هستند.

Intellia Therapeutics در کمبریج، ماساچوست واقع شده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
منبع
11 Successful Biotech Startups
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *