رپرتاژ

بیماری های عفونی و گرمسیری توسط چه متخصصی قابل درمان هستند؟

افرادی هستند که با علائم بیماری های عفونی به پزشکان مختلف مراجعه می‌کنند و پس از ساعت ها نشستن در مطب دکتر و انتظار طاقت فرسا، در آخر متوجه می‌شوند که بیماری آن‌ها ربطی به آن پزشک ندارد و مجبورند به یک پزشک دیگر مراجعه کنند و چندین ساعت در مطب شخص دیگر معطل باشند.

بنابراین مهم ترین امر در درمان بیماری‌های عفونی و گرمسیری، تشخیص نوع بیماری و مراجعه درست به کسی است که بتواند بیماری را تشخیص دهد و درمان کند. قبل از اینکه بخواهیم به سوال اصلی بپردازیم که بیماری‌های عفونی و گرمسیری توسط چه کسانی قابل درمان است، بهتر است ابتدا به بیماری‌های عفونی و گرمسیری بپردازیم و سپس در خصوص دکتر متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری کمی صحبت کنیم.

بیماری عفونی  و گرمسیری چیست؟

بیماری‌های عفونی عمدتا از طریق باکتری، انگل و ویروس منتقل می‌شوند که همان میکروارگانیسم‌ها هستند. در کنار آن، بیماری گرمسیری بیشتر در مناطقی رخ می‌دهد که دارای آب و هوای نیمه گرمسیری یا گرمسیری هستند و می توان گفت عمده دلیل انتقال آن ها در این مناطق، وجود حشرات منتقل کننده بیماری است.

بسیاری از این حشرات و میکروارگانیسم‌ها در بدن ما زندگی می کنند و وجود آن ها نه تنها برای ما ضرری ندارد، بلکه بعضا برای ما مفید نیز هستند اما همین موجودات، در بعضی مواقع می‌توانند برای ما باعث ایجاد بیماری شوند و ما را دچار مشکل کنند. بنابراین باید در صورت داشتن کوچکترین علائم از بیماری‌های عفونی یا گرمسیری، به پزشک معالج مراجعه کنیم.

شایع ترین نشانه‌های بیماری عفونی چیست؟

هر بیماری عفونی علائم و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد و نمی‌شود برای تمامی بیماری‌ها یک علائم مشخص را در نظر گرفت. از طرفی هر موقع این علائم را داشتیم نمی شود گفت که حتما به بیماری عفونی مبتلا شده‌ایم، بنابراین باید به پزشک معالج مراجعه کنیم تا بتواند یک درمان صحیح برای بیماری ما بدهد.

حال علائم شایع برای بیماری عفونی به شرح ذیل است.

  • تب
  • اسهال
  • خستگی
  • کوفتگی و درد در تمام بدن
  • سرفه

چه کسی می‌تواند بیماری عفونی و گرمسیری را درمان کند؟

بسیاری از بیماری‌های عفونی که علت حادی ندارند و یک سری علائم عادی دارند، توسط پزشک عمومی قابل درمان است و شاید نیاز به مراجعه به پزشک مخصوص نباشد اما در بسیاری از مواقع علت بیماری چیزی شدیدتر از آن است که توسط پزشک عمومی قابل درمان باشد و علاوه بر آن، بسیاری از مواقع خود پزشک عمومی شما را به یک پزشک دیگر معرفی می‌کند که فرایند درمان را توسط آن پزشک مجدد شروع کنید.

برای درمان بیماری های عفونی، باید به یک پزشک متخصص عفونی مراجعه کنید که تخصصش پیشگیری و درمان بیماری های عفونی غیرشایع و غیر معمول باشد و همچنین بیمارانی را درمان می‌کند که دارای عفونت‌های شدیدی هستند که باید در بیمارستان بستری شوند یا پس از درمان، مجددا و بلافاصله بیمار می شوند.

پزشک عفونی پس از 7 سال درس خواندن و دریافت مدرک عمومی، باید در آزمون دستیاری شرکت کند و در صورت قبولی، به مدت 4 سال، در رشته تخصصی به تحصیل بپردازد.
پزشک عفونی پس از ۷ سال درس خواندن و دریافت مدرک عمومی، باید در آزمون دستیاری شرکت کند و در صورت قبولی، به مدت ۴ سال، در رشته تخصصی به تحصیل بپردازد.

چه زمانی باید به پزشک عفونی مراجعه کرد؟

معمولا هنگامی به پزشک عفونی باید مراجعه شود که اتفاق غیر روتینی افتاده است و شما احساس می کنید که ممکن است به بیماری عفونی مبتلا شده باشید. در نظر داشته باشید، یکی از بهترین زمان ها برای درمان و پیشگیری از بیماری، تایم ابتدایی بیماری است.

بنابراین سعی کنید از هرگونه خود درمانی پرهیز کنید و با داشتن اولین علائم از یک بیماری عفونی، به پزشک مراجعه کنید. چرا که یک پزشک قبل از اینکه به بررسی درمان شما بپردازد، با استفاده از آزمایش‌های گوناگون و تجربه‌اش، علت بیماری را پیدا می‌کند که تاثیر بسیار زیادی در بهبودی شما خواهد داشت.

چه زمانی باید به پزشک عفونی مراجعه کرد

زمان های مراجعه به پزشک عبارتند از:

  • یک حیوان شما را گاز گرفته است که ممکن است بیماری از حیوان منتقل شود
  • بیش از یک هفته است که به طور مداوم سرفه می‌کنید.
  • به سختی نفس می‌کشید و تنفس برایتان مشکل شده است.
  • سردرد به همراه تب دارید و با داروهای عادی درمان نشده است.
  • تب طولانی مدتی شما را فراگرفته که علت آن نیز نامشخص است.
  • دچار اختلالات بینایی شدیدی به طور ناگهانی شده اید.
  • داشتن زخم‌های مزمن نظیر زخم‌های دیابتی، زخم‌های عروقی، زخم بستر و …
  • عفونت‌های تناسلی و سوزش و درد هنگام تخلیه ادرار
  • افراد دارای ضعف سیستم ایمنی شدید

بهترین پزشکان متخصص عفونی چه کسانی هستند و آن‌ها را از کجا پیدا کنیم؟

با افزایش پزشکان متخصص عفونی، قطعا باید بتوانید بهترین پزشک را که مناسب نوع بیماری شما است، انتخاب کنید وگرنه زمانی که برای رسیدن نوبت در مطب دکتر صرف می کنید، کاملا بیهوده می شود.

به همین دلیل پذیرش ۲۴، اقدام به جمع آوری اطلاعات برترین پزشکان در تمامی حوزه ها کرده است که شما می توانید از درون سایت، تمامی اطلاعات مربوط به آن پزشک، تخصص، ساعت کاری و هرآن چه که به آن نیاز دارید را پیدا کنید.

علاوه بر آن، می توانید به راحتی نوبت خود را در زمانی که برای خودتان مقدور است، از درون سایت بگیرید بدون آنکه نیاز باشد مراجعه حضوری انجام دهید یا با مطب دکتر تماس بگیرید.

علاوه بر تمام ویژگی‌های بالا، پذیرش ۲۴، اقدام به فراهم کردن سرویس مشاوره آنلاین کرده است که در صورتی که نمی‌خواهید در اجتماع حاضر شوید، بهترین کار استفاده از مشاورین آنلاین پذیرش ۲۴ است. شما با تماس با این مشاورین، بیماری خود را مطرح می کنید و پزشک متخصص به صحبت‌های شما گوش می‌کند و مشاوره یا راه درمانی بسیار عالی را به شما معرفی می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *