سلامتمقالات سلامت

برندگان رقابت TechForce19

راهکارهای دیجیتالی که از افراد آسیب پذیر و منزوی در طول دوران همه گیری کرونا حمایت می کند.

افرادی که در طول دوران شیوع کرونا (کووید-۱۹) آسیب پذیر یا منزوی شده اند، از جمله افرادی که تازه بچه دار شده اند، بی خانمان ها، پرستارانی که حقوقی دریافت نمی کنند، نوجوانان و بیماران سرطانی می توانند به زودی از راهکارهای نوآورانه ی دیجیتالی بهره مند شوند که در رقابت TechForce19 برگزیده شده اند.

در پی فراخوان این رقابت، بیش از ۱۶۰۰ اختراع ثبت نام کردند. پروژه های موفق از این قرارند:

  • Feebris (برای آسیب پذیرترین افرادی که در قرنطینه به سر می برند): برنامکی که به پرستاران کمک می کند تا خطرات تهدیدکننده ی سلامت و وخیم شدن حال سالمندان را تشخیص دهند.
  • org (برای حمایت از سلامت روانی نوجوانان): بستری که یک سنگ صبور و حامی انسانی است و به تأمین امنیت نوجوانان در فضای مجازی کمک می کند.
  • Peppy (برای والدین): به افرادی که قرار است بچه­ دار شوند یا تازه بچه­ دار شده ­اند کمک می­ کند تا از راه دور به توصیه هایی مطمئن و مناسب پیرامون مسائل دوران زایمان و سلامت روانی دسترسی داشته باشند.
  • Vinehealth (برای بیماران سرطانی): یک اپلیکیشن موبایل جهت پشتیبانی از بیماران سرطانی درطول دوره­ ی درمان تا راحتتر شکل مراقبت، علائم بیماری، عوارض جانبی، نوبت دکتر و داروهایشان را پیگیری و درک کنند.
  • Beam (برای مردم بی­خانمان): بستری دیجیتال جهت حمایت از بی­خانمان­ ها که با ارجاع دادن این افراد به مقامات محلی و خیریه ­های مربوطه، از تأمین شدن هزینه­ ی اقلام مورد نیاز و تحویل گرفتن و ثبت شدن آنها اطمینان حاصل می کند.

هلن واتلی، وزیر بهداشت می گوید:

«این مقطع برای همه دوران بسیار چالش ­برانگیزی است اما برای بعضی ها سخت تر است. برخی افراد به خاطر فاصله گذاری اجتماعی احساس انزوای بیشتری می کنند؛ بنابراین ما می خواهیم مطمئن شویم که آنها به حمایت مورد نیازشان دسترسی دارند. قبلاً اثبات شده که فن آوری ابزار قدرتمندی در واکنش نشان دادن ما به این همه گیری است، که ما را به نحوی که تا همین چند سال پیش تصورش را هم نمی کردیم به هم وصل می کند. این پروژه های نوآورانه امیدی تازه و حمایت لازم را در اختیار افرادی قرار می دهد که بیشتر به آن نیاز دارند و من از دیدن میزان پیشرفت آنها خیلی کیف می کنم

لِین اونیل، مدیر تحولات دیجیتالِ NHSX می­گوید:

«رقابت TechForce19 استعدادهای شگفت ­انگیزی را که ما در بخش فن­آوری مان داریم، به خدمت می گیرد تا به آسیب پذیرترین اقشار کمک کرده و مشکلات پیش آمده به واسطه ی انزوا را با راهکارهای دیجیتال حل کند؛ امیدواریم این روند افراد را در بهره گیری از قابلیت هایی که فن آوری دیجیتال به ارمغان می آورد یاری کند.

۱۸ شرکتی که امروز معرفی می کنیم از این قابلیت برخوردارند که به تعدادی از گروه­ های مهم آسیب دیده در طول همه گیری کووید۱۹ کمک کنند، از جمله والدین جوان، سالمندان در منزل و بی خانمان ها، علاوه بر اینکه ابزارهایی در اختیار افراد قرار می دهد تا از سلامت روان خویش در زمان انزوا مراقبت کنند

سیمون کلارک نماینده مجلس، وزیر کشور، وزیر مسکن و رفاه اجتماعی می گوید:

«در این دوران سخت، الهام بخش است که ببینیم راهکارهای دیجیتال چطور می توانند به مقابله با اثرات انزوای اجتماعی کمک کرده و از برخی اقشار آسیب پذیرتر در طول دوران همه گیری حمایت کنند. وسعت طرح های برنده من را تحت تأثیر قرار داد، از جمله آنهایی که به افراد آسیب دیده از اثرات انزوا، گرفتاری ها و مشکلات سلامت روانی کمک می کنند، و حالا بیش از هر زمان دیگری باید اطمینان پیدا کنیم که مردم آن حمایتی را که نیاز دارند و لایقش هستند دریافت می کنند.»

NHSX با شرکای خود یعنی PUBLIC و AHSN Network همکاری کرده تا رقابتی سرعتی میان نوآوران به راه انداخته و به مجموعه­ ای از فن آوری هایی برسد که از قابلیت تولید انبوه و سریع در سطح محلی و ملّی برخوردارند.

هر فن آوری آینده نگری باید قابلیت فعالیت مستقل، بدون نیاز به یکپارچه شدن با سیستم های بهداشت و درمان موجود را داشته باشد.

گای بورسما، مدیر دیجیتال و هوش مصنوعی شبکه­ ی AHSN می گوید:

« این فهرست راهکارها گواهی بر کشف استعدادهایی است که می توانند پیامدهای بحران کووید ۱۹ را مدیریت کنند. بخش بهداشت و مراقبت تا کنون تجربه­ ی استفاده از راهکارهای بسیاری را برای حمایت از شهروندان آسیب پذیر و مبتلا به مشکلات سلامت روان یا دیگر شرایط خاص داشته است و همه گیری فعلی، رسیدگی به نیازهای شهروندانی را که به مراقبت­ های رودررو یا حتی شبکه­ های اجتماعی معمول خود دسترسی ندارند، ضروری تر کرده است. خوشحالیم که به مجموعه راهکارهایی دسترسی داریم که می توانند برای رفع این نیازهای مبرم، مورد آزمایش قرار گرفته و در ادامه توسعه پیدا کنند

دنیل کورسکی، مدیرعامل PUBLIC می گوید:

«با ادامه یافتن دستورالعمل های فاصله گذاری، برگزیده های امروز حجم زیادی از پاسخ های احتمالی برای کمک به افراد آسیب پذیرتر در این دوران سخت را به خود اختصاص داده اند. این شرکت ها نقش ارزشمندی برای فن آوری های جدید داشته و به خدمات اجتماعی کمک می کنند با چالش های تازه کنار بیاید. ما از دنبال کردن مسیر آنها از اینجا تا زمان اجرایی شدنشان کیف می کنیم.»

فهرست کامل نوآوری های دیجیتال

سازمان سلامت و مراقبت اجتماعی (DHSC) و وزارت مسکن و دولت محلی (MHCLG)، ۱۸ راهکار دیجیتال نوآورانه ای را معرفی کردند که در رقابت TechForce19 بالغ بر ۲۵،۰۰۰ یورو برنده شده اند. مبلغ اعطا شده به هر پروژه، صرف توسعه دادن راه هایی جدید برای حمایت از قشر آسیب پذیری خواهد شد که باید در منزل بمانند یا برای مدتی طولانی نیازمند کمک های جمعی دیگری هستند.

Feebris برای آسیب پذیرترین اقشار منزوی

Feebris به مراقبین کمک می کند که زوال و خطراتی را که متوجه سلامتی سالمندان است، شناسایی کنند. اپلیکیشن Feebris مراقب را طی یک چکاپ ده دقیقه ای هدایت می کند، از جمله در گرفتن علائم حیاتی از حسگرهای پزشکی متصل (گوشی پزشکی دیجیتال، پالس اکسیمتر و غیره). این هوش مصنوعی قدرتمند، دستورالعمل های بالینی و کنترل فردی را بهبود می بخشد تا به تصمیم گیری درباره اولویت بندی مسائل بهداشتی کمک کند.

هدف این است که Feebris در اختیار خانه های سالمندان قرار بگیرد تا مراقبین بتوانند نیازهای بهداشتی روزمره­ ی ساکنین را در طول دوران همه گیری کرونا اولویت بندی کرده و قابلیت های درمانگران دورکار را ارتقا دهند.

Chanua Neurolove برای حمایت از جوانان مبتلا به مشکلات روانی

Chanua/Neurolove برای حمایت از جوانان مبتلا به مشکلات روانی

Chanua، سایت Neurolove.org را عرضه کرده، بستری که برای نوجوانان نقش سنگ صبور و حامی را ایفا می کند تا ارتباط مجازی و اجتماعی ایمن را برایشان به ارمغان بیاورد. با کمک به نوجوانان در مدیریت اضطراب و بی حوصلگی، آنها می توانند جلسات مستقیمی با مربیان و درمانگران داشته باشند و محتوایی را پیدا کنند که در مدیریت سلامت هیجانی و روانیشان در دوران کرونا حمایتشان کند.

Peppy برای والدینی که تازه بچه دار شده اند

Peppy به والدینی که قرار است بچه دار شوند یا تازه بچه دار شده اند، کمک می کند تا به توصیه های مطمئن و مناسب از طرف متخصصان زایمان و سلامت روان دسترسی داشته باشند. این شامل حمایت از راه دور به صورت ارتباط تلفنی/تصویری با مشاورین دوران شیردهی، مشاورین خواب کودک، متخصص سلامت روان و غیره می شود. Peppy با مداخله ی به موقع موجب کاهش استرس، اضطراب و فروپاشی والدینی می شود که قرار است بچه دار شوند یا به تازگی بچه دار شده اند.

Team Kinetic

Team Kinetic برای داوطلبان

بستر دیجیتال TeamKinetic به سازمان ها کمک می کند تا برنامه های داوطلبانه جمعی را بهتر مدیریت کنند. این راهکار به مدیریت استخدام و حفظ داوطلبان و هم چنین سنجش تأثیر این برنامه ها در زمان واقعی کمک می کند. TeamKinetic به توسعه و مستندسازی برخی استانداردهای باز می پردازد و مدلی برای ارتباط متقابل میان خدمات بخش داوطلبانه ایجاد می کند.

Open Standards: منظور از استانداردهای باز، قواعدی است که نه تولید و نه استفاده از آنها در انحصار گروه خاصی است و در دسترس همگان قرار دارند.

Vine Health برای بیماران سرطانی

Vinehealth یک اپلیکیشن موبایل برای حمایت از بیماران سرطانی و عزیزانشان در دوره درمان است که امکان پیگیری آسان و فهم روند درمان را به آنها می دهد، از جمله آگاهی از علائم، عوارض جانبی، نوبت دکتر و داروها.

بیماران سرطانی می توانند با تکمیل کردن یک گزارش روزانه، مرور روشنی بر پیشرفت درمان خود داشته و درمورد نحوه­ ی مقابله و با بیماری و زمان دسترسی به خدمات بهداشت و درمان، مشورت بگیرند. اپلیکیشن Vinehealth در دوران قرنطینه، توانایی خودمدیریتی و احساس کنترل بیشتر را برای بیماران سرطانی به ارمغان می آورد.

Beam برای جمعیت بی خانمان

Beam یک بستر دیجیتال است که از افراد بی خانمان و آسیب پذیر حمایت می کند. Beam به مقامات محلی و خیریه های بی خانمان ها ارجاع داده، و در ادامه از تأمین شدن هزینه ی اقلام مورد نیاز و تحویل و ثبت شدن آنها اطمینان حاصل می کند.

Alcuris Ltd

Alcuris Memohub استقلال افراد مسن و آسیب پذیر را برای مدت طولانی تری حفظ کرده و امکان ترخیص سریع تر و بازگشت آنها به خانه را فراهم می سازد. یک بستر دیجیتال، داده های دریافتی از سنسورهای مخفی جاسازی شده در خانه را ساماندهی کرده و در صورت تغییر رفتار، هشدار می دهد، بدین ترتیب امکان مداخله­ ی زودهنگام را برای خانواده ها فراهم می سازد تا دریافت کمک حرفه ای به شکل «مداخله­ ی بحرانی» را به تأخیر انداخته یا دفعات آن را کاهش دهند.

این کار خانواده ها را از ایمنی و سلامتی عزیزانشان حتی زمانی که برای مدت طولانی تنها مانده ­اند مطمئن می کند. هم چنین اطلاعاتی عینی برای آگاهی بخشی از برنامه ریزی مراقبت حرفه ای ارائه می دهد.

Ampersand

اپلیکیشن خودمدیریتی Ampersand Health به افراد مبتلا به بیماری های مزمن مربوط به سیستم ایمنی (مثل کرونز و کولیتیس) کمک می کند زندگی شادتر و سالم تری داشته باشند. این برنامه ها با استفاده از علم رفتاری و داده، واحدهای آموزشی و برنامه هایی ارائه می کنند که برای بهبود کیفیت خواب، مدیریت استرس و مصرف به موقع دارو طراحی شده اند؛ علاوه بر این ماژول هایی برای فعالیت بدنی، رژیم غذایی و روابط کاری دارد.

در طول بحران کووید۱۹، این برنامه افراد مذکور را در مدیریت بهتر بیماریشان و کاهش نیاز به حمایت بالینی یاری می کند. Ampersand تا ژانویه ی ۲۰۲۱، درگاه رایگان مدیریت بالینی خود را بدون هیچ محدودیتی در اختیار NHS Trusts قرار داده است. این کار به گروه های بالینی امکان کنترل بیمارانشان را از راه دور را خواهد داد.

Ampersand

Aparito

Aparito از فن آوری کنترل از راه دور (ویدیوها، دستگاه های پوشیدنی، عکس و متن) به منظور گردآوری داده های ارائه شده از طرف بیماران در بیرون محیط بیمارستان استفاده می کند. این فن آوری بر روی بیماران مبتلا به بیماری های نادر متمرکز شده است. داده ها از طریق گوشی هوشمند/تبلت خود بیمار دریافت و منتقل شده و در دسترس درمانگران یا پژوهشگران در زمان واقعی قرار می گیرد تا از تماس حضوری در دوره ­ی بحران کرونا اجتناب شود.

Birdie

Birdie یک بستر دیجیتال برای نهادهای مراقبت خانگی است تا این مراقبت ها را بهتر مدیریت کنند. پرستاران می توانند به وسیله ی یک برنامه ی ساده، گزارش های بالینی روزانه را دریافت کنند، هم چنین یک قطب مرکزی به کارکنان اجازه می دهد اطلاعات را در زمان واقعی دنبال نمایند. اعضای خانواده به واسطه ی این اپلیکیشن، به روزرسانی های روزانه و زنده درمورد ایمنی و صحّت افراد دریافت می کنند، از جمله حسگرهای انتخابی کنترل خانه. Birdie موجب افزایش کارآمدی نهادهای مراقبت خانگی، و بهبود مراقبت های دریافتی افراد در منازلشان به واسطه ی نظارت منظم، پیشگیری از بروز خطرات، و حمایت از پرستاران می شود.

Birdie

Buddie

Buddie Connect یک اپلیکیشن گوشی هوشمند است که امکان برقراری تماس افراد با عزیزانشان را فراهم می سازد. چند تماس امن در این اپلیکیشن با هم جمع شده اند تا پیام های خصوصی و امنیتی را به اشتراک گذاشته و در صورت نیاز به کمک، هشدار بدهند. در این دوران سخت، در حالی که بسیاری از افراد آسیب پذیر ارتباط رودررو با خانواده، دوستان و مراقبین خود را از دست داده اند، در این اپلیکیشن درخواست کمک، با لمس یک دکمه ارائه می شود.

Buddie

Just Checking

Just Checking سیستم های کنترل عملکرد ارائه می دهد، که مقامات محلی به منظور مراقبت اجتماعی و برای بررسی وضعیت سالمندان در منازلشان استفاده می کنند. حسگرها، داده های مربوط به فعالیت های روزمره را جمع آوری کرده و در یک نمودار ۲۴ ساعته نمایش می دهند. این شرکت، یک سیستم ثانویه ی پیچیده تر هم برای کنترل فعالیت ها دارد، تا به مدیریت مراقبت و حمایت از بزرگسالان مبتلا به اختلالات یادگیری کمک کند.

Just Checking

Peopletoo Ltd/Novoville

Peopletoo Ltd و Novoville تصمیم به راه اندازی GetVolunteering گرفتند، یک اپلیکیشن داوطلبانه برای ردیابی سریع داوطلبان در نقش های بالینی و غیربالینی به منظور کمک به مقابله با کرونا است.

این اپلیکیشن مقامات محلی را قادر به شناسایی و ارزیابی سریع داوطلبان توانمند در جامعه ی محلی می کند تا نقش های مهم در حوزه ی مراقبت های اجتماعی را در مناطقی به عهده بگیرند که به خاطر کووید ۱۹ با کمبود نیرو مواجه شده اند، یا نقش های جدیدی که در این بحران مورد نیاز هستند.

مرکز تحقیقات و رسانه RIX، دانشگاه East London

جعبه ابزار RIX Multi Me شبکه اجتماعی بسیار امن و دردسترسی ارائه می دهد که نقش شبکه ای حمایتی برای افراد مبتلا به اختلالات یادگیری و مشکلات سلامت روان را ایفا می کند. این شبکه ی چند رسانه ای ساده، با همراهی ابزارهای ارتباطی، خودتنظیمی و هدف گذاری، افراد منزوی آسیب پذیری را که در قرنطینه به سر می برند، قادر به ایجاد حلقه های حمایتی قوی تر می کند.

به آنها کمک می کند مراقبت های لازم را خودشان مدیریت کنند و فعالانه تأثیر و شیوع آلودگی به ویروس کووید-۱۹ را محدود سازند. پرستاران حرفه ای از جعبه ابزار RIX Multi Me Toolkit، به نام «Stay Connected» به منظور کنترل سلامت افراد و پشتیبانی از آنها از راه دور و به شکلی کارآمد و دوست داشتنی استفاده می کنند.

RIX Multi Me

Simply Do

Simply Do یک اجتماع مجازی متشکل از پزشکان NHS تشکیل خواهد داد که در حال حاضر در خودقرنطینگی به سر می برند. این کارمندان از تخصص، تجربه و مهارت های ویژه ای برخوردارند که می توان از آنها در فضای مجازی جهت کمک به حل چالش های مراقبت از کووید-۱۹ که در بستر Simply Do گنجانده شده اند، بهره گرفت. بدین ترتیب «اندیشکده ای» متشکل از پزشکان ایجاد خواهد شد تا به صورت مجازی به حل کردن چالش های بهداشتی کلان (مثل چالش های پیش روی بخش مراقبت) کمک کنند.

SureCert

SureCert یک بستر دیجیتالی است که افراد را به فرصت های شغلی و داوطلبانه وصل می کند. این سیستم سوابق اشخاص را هم بررسی می نماید. SureCert می تواند داده هایی پیرامون کاریابی های موفق، و اطلاعاتی ارائه دهد که قانون گذاران را قادر به درک بهتری از بازار کار و عرضه و تقاضای  مشاغل داوطلبانه می رساند.

TechForce19

VideoVisitLtd

VideoVisit Home از طریق یک تبلت مراقبت مجازی امکان برقراری ارتباط با اعضای خانواده و پرستاران خانگی را به سالمندان می دهد و ویژه ی این قشر طراحی شده است. VideoVisit  ارزیابی خواهد کرد که این سرویس مراقبت خانگی مجازی تا چه اندازه در طول دوران قرنطینه، احساس امنیت افراد را افزایش، و احساس تنهایی آنها را کاهش داده است.

VideoVisitLtd

Virti

Virti قصد دارد آموزش تجربی را برای همگان در دسترس و مقرون به صرفه کند. واقعیت مجازی و افزوده، در کنار هوش مصنوعی، کاربران را به محیط هایی می برد که دسترسی به آنها سخت است و آنها را تحت فشار، البته به شکلی ایمن ارزیابی می کند تا عملکردشان را بهبود ببخشد. این سیستم برای تربیت و آموزش بیماران به کار می رود.

Virti

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
winners of TechForce19 challenge announced
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *