اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیرسرمایه گذاری خطرپذیر

فراخوان حضور استارتاپ ها در نشست سرمایه گذاری فناوری TIM2022

TIM2022 فرصتی برای جذب سرمایه خارجی

نشست سرمایه گذاری فناوری TIM2022 با هدف سرمایه گذاری شرکت‌های عضو گروه D8 و دیگر کشورهای شرکت کننده بر روی استارتاپ ها در تاریخ ۲ و ۳ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد مهلت ارسال طرح‌های استارتاپی جهت ارائه محصول و یا توانمندی جهت جذب سرمایه (به آدرس: TIM.D8tten.org) تا ۳۰ آبان ماه می‌باشد.

TIM رویداد بین‌المللی در شبکه تبادل و انتقال فناوری D8tten است که هر ساله با هدف سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری میان ۸ کشور اسلامی عضو (مالزی، اندونزی، ایران، پاکستان، مصر، نیجریه، ترکیه و بنگلادش) برگزار می‌گردد. این رویداد پیش‌تر نیز در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برگزار شده و همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مناسبی بین اعضاء طی این سال‌ها به امضاء رسیده است.

این رویداد شامل برنامه‌های مختلف از جمله؛ ارائه استارتاپ‌ها با هدف جذب سرمایه، پنل‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی، امضاء تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای سرمایه‌گذاری مشترک و بازدید از مراکز و فضاهای فناوران کشور است.

در این دوره از برگزاری نشست، علاوه بر سرمایه‌گذاران کشورهای عضو، سرمایه‌گذارانی از کشورهای روسیه، سوریه، بلغارستان، چین، افغانستان قطعی و حضور سرمایه‌گذارانی از دیگر کشورها اروپایی در حال پیگیری و رایزنی می‌باشد.

نحوه حضور استارتاپ‌ها در TIM2022 بدین صورت است که استارتاپ‌های علاقه‌مند به جذب سرمایه خارجی می توانند با ارائه محصولات و خدمات فناورانه خود با رویکرد جذب سرمایه در این نشست حاضر شوند.

مراحل حضور در رویداد شامل؛ ثبت نام به منظور شرکت در رویداد به آدرس TIM.D8tten.org است .در مرحله بعد پیشنهادات ارسالی توسط تیم داوری غربالگری و راستی‌آزمایی ‌می‌شود ، سپس استارتاپ‌ها بر اساس اولویت‌های از قبل مشخص شده انتخاب می‌شوند و در جلسات آموزشی آمادگی ارائه بین‌المللی شرکت می‌نمایند و در انتهای رویداد، تجارب سرمایه‌گذاران حاضر در نشست تبادل می‌شود و بعد از آن در جلسات B2B شرکت می‌کنند.

ایجاد گروه D8 نتیجه ایده همکاری ۸ کشور درسال ۱۹۹۶ است که توسط دکتر Necmettin Erbakan نخست وزیر وقت ترکیه در شهر استانبول، طی سمیناری با عنوان “توسعه در همکاری” مطرح گردید و نمایندگانی که از این کشورها در سمینار حضور داشتند بعد از برگزاری چند جلسه مقدماتی بسیار سریع این گروه را تشکیل دادند.

گروه D8 با هدف بهبود موقعیت‌ کشورهای در حال توسعه در اقتصاد جهانی، متنوع سازی و ایجاد فرصت‌های جدید در روابط تجاری، افزایش مشارکت جهت تصمیم‌گیرها در سطح بین‌المللی و فراهم آوردن استاندارد‌ زندگی بهتر بین ۸ کشورعضو ایجاد شده است.

در حال حاضر دبیر کل سازمان D-8 آقای دکتر ‘Ku Jaafar Ku Shaari از مالزی مستقر در استانبول-ترکیه است.

آدرس سایت سازمان: www.developing8.org

آدرس سایت دبیرخانه دائم در ایران: www.d8tten.org

آدرس سایت رویداد: TIM.d8tten.org

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *