اخبار استارتاپی

سرمایه گذاری بانک ها در دانش بنیان ها

مجاز شدن بانک‌ها به سرمایه‌گذاری مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی

لیمو HR

طبق ماده ۱۸ طرح جهش تولید دانش‌بنیان که امروز( ۱۵ دی ۱۴۰۰) در جلسه علنی مجلس به تصویب رسید بانک‌ها از شمول مفاد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور استثنا می‌شوند و قادر خواهند بود به طور مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح‌های مصوب شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان سرمایه گذاری کنند.

در ادامه نیز مصوب شد هزینه‌های اجرای این قانون از محل منابع اجرای ماده ۳ همین قانون و دیگر مواد آن تامین شود.

همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارتخانه ذی‌ربط رئیس‌جمهور مسئول پیگیری اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان خواهند بود و باید هر ۶ ماه یک بار به کمیسیون‌های آموزش، صنایع، اقتصادی و کشاورزی گزارش ارائه دهند.

ماده ۱۳ این طرح نیز با هدف توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت به تصویب رسید. در این ماده ذکر شده است: صنایع و واحدهای تولیدی دارای واحد تحقیق و توسعه که با یکی از واحدهای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی و پژوهشی مرتبط، با اولویت استان محل استقرار آن صنعت یا واحد تولیدی، تفاهم‌نامه همکاری منعقد نمایند، قراردادهای تحقیق و توسعه مربوط با این تفاهم نامه‌ها، شامل مزایای طرح شده در بند «ب» ماده (۱۱) این قانون نیز می‌گردند.

علاوه بر این همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی و پژوهشی موظف‌اند کارگروه ارتباط با صنعت و معدن تشکیل دهند و نمایندگان صنایع و واحدهای تولیدی نیز باید در این کارگروه حضور داشته باشند.

قالیباف: در بررسی طرح از نظرات صاحب‌نظران استفاده شده است

امروز همچنین مالک شریعتی نیاسر، عضو کمیسیون انرژی، در مورد این طرح تذکر داد: بعضاً طرح‌هایی اساسی در مجلس مطرح می‌شود که نمایندگان در خصوص آنها کار کارشناسی انجام داده‌اند اما برخی از اعضای هیات رئیسه مانع طرح پیشنهادها و اظهارنظر مخالفان و موافقان می‌شوند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در پاسخ به این تذکر نماینده تهران گفت: مجلس به قوانین مهم بی‌توجه نیست و طرح جهش تولید دانش‌بنیان نیز یکی از دقیق‌ترین طرح‌هایی است که در مجلس و کمیسیون‌های مربوطه بررسی شده است. در بررسی این طرح نظرات همه صاحب‌نظران مورد استفاده قرار گرفته و با پیشنهادهای خوب مجلس نیز تکمیل شد‌ه است. مجلس برای قوانین مهم اهمیت قائل است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
پیوست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *