اینترنت اشیامقالات اینترنت اشیا

۹ شرکت تاثیرگذار در ایجاد شهر هوشمند اینترنت اشیا

در این مقاله 9 شرکتی که از فناوری‌های جدید برای ساخت شهرهای هوشمند اینترنت اشیا استفاده می‌کنند، بررسی می شوند.

همه‌ی شهرها در سراسر جهان، در حال هوشمندتر شدن هستند که این موضع متاثر از، اتصال بیش از حد اینترنت اشیا است. شبکه‌ی وسیعی که در آن دستگاه‌های مرتبط و متعددی، داده‌ و اطلاعات تجزیه و تحلیل شده‌ای را به اشتراک می‌گذارند و از آن‌ها برای بهینه‌‌سازی شرایط در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند.

به گفته‌ی استفان برابست به مقاله عصر اطلاعات: «نکته‌ی اصلی در زمینه‌ی اینترنت اشیا، فناوری حسگر است، منظورم از زمینه‌ی اینترنت اشیا این است که ما چشم‌انداز و نمایی از بخش‌های مختلف شهر را، همانطور که فناوری حسگر ثبت می‌کند، دریافت کنیم!»

ایجاد شهر هوشمند اینترنت اشیا

اینترنت اشیا به منظور افزایش ایمنی، سلامتی و بهینه‌سازی کلان شهرهای هوشمند استفاده می‌شود. دستگاه‌های اینترنت اشیا در سراسر شهرها، برای اندازه‌‌گیری و نظارت بر تمامی موارد مهم، از کیفیت هوا گرفته تا ترافیک و الگوهای جرم و جنایت مستقر شده‌اند.

از چراغ‌های راهنمایی و پارکینگ‌ها گرفته تا حسگرهای محیطی و مدیریت زباله‌ها؛ اینترنت اشیا به مناطق شهری کمک می‌کند تا عملکرد روان‌‌تر و کارآمدتری داشته باشند تا کیفیت زندگی ساکنان را افزایش و باعث کاهش هزینه‌ها شوند.

همانطور که در زمان مشخص و واحد، حجم زیادی از اطلاعات و داده‌های خصوصی و عمومی منتقل می‌شود، نگرانی‌هایی در مورد امنیت به وجود می‌آید. هرچند به نظر می‌رسد که این موضوع، مانعی برای پیشرفت اینترنت اشیا نشده است. طبق پیش‌بینی و گزارش‌ها، انتظار می‌رود با سرمایه گذاری شهرها تا سال ۲۰۳۵، حدود ۴۱ تریلیون دلار برای استفاده از اینترنت اشیا اختصاص داده شود. البته صرفه‌جویی در هزینه‌ها هم امکان‌پذیر و مبلغی چشمگیر خواهد بود.

در ادامه ۹ شرکتی که از فناوری‌های جدید برای ساخت شهرهای هوشمند اینترنت اشیا استفاده می‌کنند را بررسی می‌کنیم.

 

شهرهای هوشمند اینترنت اشیا

Cisco Kinetic

مکان: سن خوزه، کالیفرنیا

نحوه‌ی ساخت شهر هوشمند اینترنت اشیا: فناوری مانیتورینگ موقعیت مکانی این شرکت، به کاربران امکان مشاهده فیدهای زنده دوربین‌های نظارتی را برای ارزیابی شرایط امنیتی می‌دهد. همچنین آن‌ها قادر به جمع‌آوری داده‌ها در مورد نوع و مکان جرم هستند تا به پیش‌بینی الگوهای جرم و جنایت کمک کنند. حتی رسانه‌‌های اجتماعی برای تهدیدات احتمالی رصد می‌شوند.

تاثیر در صنعت: برنامه‌ی مالی این شرکت، پذیرش و استفاده از فناوری اینترنت اشیا را برای شهرها تسهیل می‌‌کند.

Optibus

مکان: تل آویو، اسرائیل

نحوه‌ی ساخت شهر هوشمند اینترنت اشیا:

پلتفرم SaaS Optibus با بینشی دقیق درباره‌ی نحوه‌ی تاثیرگذاری اینترنت اشیا برای سیستم‌ حمل و نقل عمومی و عملیات بسیار کوچک‌تر، از الگوریتم‌های اختصاصی و تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته، برای برنامه‌ریزی حرکت‌های خودرو و راننده استفاده می‌کند. اهداف این شرکت بهبود کیفیت و کارایی خدمات، کاهش هزینه‌ها، ساده‌سازی عملیات و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

تاثیر در صنعت: Optibus اخیرا سیستم OnSchedule E را راه‌اندازی کرده است که به سرعت، اتوبوس‌های الکتریکی را مستقر می‌کند و ادغام آن‌ها را در ناوگان غیر الکتریکی موجود، تسهیل می‌نماید.

شهرهای هوشمند

Enevo

مکان: بوستون، ماساچوست

نحوه ساخت شهر هوشمند اینترنت اشیا: Enevo خود را به عنوان یک شرکت مدیریت پسماند فناوری محور معرفی می‌کند.

از طریق استفاده از حسگرهای IoT از پیش نصب شده و یک پلتفرم تجزیه و تحلیل پویا، به سازمان‌های تجاری در ایالات متحده، بریتانیا و اروپا کمک می‌کند تا زباله‌‌های خود را اندازه‌گیری، تجزیه و تحلیل و مدیریت کنند؛ بدین صورت هزینه‌‌های عملیاتی مرتبط با زباله، کاهش و بازیافت افزایش خواهد یافت.

تاثیر در صنعت: این شرکت به تازگی، به عنوان یکی از برترین مبتکران «تکنولوژی پاک» در جهان معرفی شده است.

Clarity Movement

مکان: برکلی، کالیفرنیا

نحوه ساخت شهر هوشمند اینترنت اشیا: Clarity Air Monitoring با استفاده از سخت‌افزار اینترنت اشیا، الگوریتم‌های یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل اطلاعات ابری، داده‌های مربوط به کیفیت هوا را با هدف تغییر شهرها و مقابله با آلودگی هوا، ارائه می‌کند. نحوه عملکرد به این شکل است که، Clarity Nodes دارای حسگرهایی ضد‌آب و هوا است که اطلاعات را برای تجزیه و تحلیل در نرم‌افزاری متمرکز مبتنی بر فضای ابری برای شرکت آپلود می‌کنند.

تاثیر در صنعت: سنسورهای ارزان قیمتClarity  ممکن است به زودی در اوکلند کالیفرنیا نصب شوند.

شهر هوشمند اینترنت اشیا

Telensa

مکان: کمبریج، بریتانیا

نحوه ساخت شهر هوشمند اینترنت اشیا: Telensa سیستم‌های هوشمند کنترل روشنایی شهر را برای استقرار بهینه‌ی چراغ‌های خیابان ارائه می‌دهد. سیستم روشنایی PLANet دارای، گره‌های کنترل بی‌سیم، شبکه‌ی بی‌سیم با باند بسیار باریک (UNB) و یک سیستم مدیریت مرکزی (CMS) است.

تاثیر در صنعت: این شرکت به تازگی، به عنوان یک رهبر جهانی در روشنایی هوشمند خیابان معرفی شده است.

StreetLight Data

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

نحوه ساخت شهر هوشمند اینترنت اشیا: StreetLight Data با استفاده از داده‌های ارائه شده توسط تلفن‌های هوشمند، دستگاه‌های GPS، اتومبیل و کامیون‌های تجاری، ردیاب‌ و سایر دستگاه‌ها، «رفتار حرکتی» را تجزیه و تحلیل می‌کند. همه‌ی این موارد باعث به وجود آمدن سابقه‌ی مکانی می‌شود. موتور اختصاصی پردازش الگوریتمی این شرکت، Route Science، اطلاعات عملی را برای بهبود شرایط سفر، استخراج می‌کند.

تاثیر در صنعت: بر‌اساس تقاضاها، این شرکت از طریق پلتفرم InSight شروع به ارائه‌ی معیارهای ترافیک روزانه برای شهرها کرده است.

Sensus

مکان: رالی، کالیفرنیای شمالی

نحوه ساخت شهر هوشمند اینترنت اشیا: سیستم آب هوشمند این شرکت که متشکل از کنتورهای هوشمند آب، حسگرهای پیشرفته و تجزیه و تحلیل نرم‌افزاری و خدمات است، با شبکه ارتباطی FlexNet کار می‌کند. این شرکت با فن‌آوری پیشرفته، قادر به اندازه‌گیری فشار، دما، سطح، جریان و … است.

تاثیر در صنعت: South Central Power در جنوب اوهایو اخیرا از سیستم Sensus AMI (زیرساخت‌های اندازه‌گیری پیشرفته) استفاده کرده است تا به طور موثر از قطعی برق جلوگیری کند و همچنین تجربه‌ی اعضای تیم را افزایش دهد.

SmartRetail

مکان: سن خوزه، کالیفرنیا

نحوه ساخت شهر هوشمند اینترنت اشیا: این شرکت محصولات ویدیویی، راه‌حل‌های کارآمد و تجزیه و تحلیل‌هایی برای خرده فروشی ها (مانند فروشگاه لوازم خانه و خواربار فروشی) را براساس سن، جنسیت، الگو و نحوه‌ی خرید و ترجیح کالایی، ارائه می‌کند تا تصمیمات ناشی از اطلاعات، بهبود یابد.

تاثیر در صنعت: طبق وب سایت این شرکت، ابزارهای امنیتی و پیشگیری از ضرر SmartRetail، سالانه باعث صرفه‌جویی ۴۰ درصدی خرده فروشان می‌شود.

ParkWhiz

مکان: شیکاگو، ایلینوی

نحوه ساخت شهر هوشمند اینترنت اشیا: ParkWhiz از طریق اپلیکیشن به کاربرانش، برای پیدا کردن محل پارکینگ تخفیف خورده کمک می‌کند. کارت پارکینگ سیار امکان دسترسی به گاراژ و زمین های ۲۰۰ شهر در سراسر کشور را می‌دهد.

تاثیر در صنعت:  ParkWhiz اخیرا ۲۵ میلیون دلار بودجه سری D از صندوق Amazon Alexa دریافت کرده است.

شهر هوشمند

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
nine Companies Helping Create the IoT Smart City
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *