حمل و نقل و لجستیکمقالات حمل و نقل و لجستیک

بازارهای تله‌ماتیک: یک فروشگاه اپلیکیشن برای ناوگان‌ها

لیمو HR

برای میلیون‌ها کاربر گوشی‌های هوشمند، فروشگاه های اپلیکیشن، دنیایی از امکانات را برای تبدیل دستگاه‌‌ها به ابزارهای چند منظوره، برای هر مناسبتی ایجاد می‌کنند.

یک روند نوظهور در تله‌ماتیک وجود دارد که این تجربه را برای ناوگان‌ها ایجاد می‌کند؛ ارائه‌دهندگان راه‌حل‌های تله‌ماتیک (TSP) در حال ارائه «بازار» ابزارهای مبتنی بر برنامه، برای حل چالش‌های ناوگان هستند.

با اتصال مستقیم از طریق TSP، ناوگان می‌تواند راه‌حل‌های جداگانه و گران‌قیمت سازمانی را کنار بگذارد.

اسکات می، مدیر ارشد بازاریابی در GPS Trackit، می‌گوید: «بازارهای ناوگان می‌‌توانند انتخاب گسترده‌‌ای را از طریق تجربه‌ی «شیشه‌ی‌ تک جداره» برای مرور، امتحان، خرید و دسترسی به طیف وسیعی از محصولات و خدمات، با ارزش افزوده ارائه دهند که این موضوع می‌‌تواند به تاثیر گذاری بر خطوط بالا و پایین ناوگان کمک کند. یک بازار ناوگان، طیف وسیعی از راه‌حل‌های نوآورانه را ارائه می‌دهد که این فرآیند به حل چالش‌های کلیدی ناوگان مانند کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، بهبود ایمنی و تضمین انطباق دقیق‌تر کمک می‌کند.»

ناوگان‌ها باید با TSP خود تماس بگیرند تا متوجه شوند آیا آن‌ها بازاری را از طریق سیستم خود ارائه می‌دهند یا خیر. اگر چنین باشد، به آسانی می‌توانید از طریق وسیله‌ی نقلیه تان، دسکتاپ یا حتی گوشی هوشمند خود به وب سایت ارائه‌دهنده راه‌حل بروید.

بهره‌مندی از داده‌ها

در بسیاری از موارد، بازارهای تله‌ماتیک یکپارچه‌ سازی اطلاعات را با راه‌‌حل‌‌های شخص سوم ارائه می‌دهند؛ این راه‌حل به ناوگان‌ها اجازه می‌دهد به داده‌های ترکیبی عملی و هوشمند، دسترسی داشته باشند.

اسکات می می‌گوید: «یک بازار جامع ناوگان، راه‌حل‌‌هایی از موارد مرتبط با راننده مانند بازی‌انگاری، رفتار، آموزش، تا تمرکز بر منابع انسانی گرفته و حوزه‌‌های راه‌‌حل اصلی مانند تله‌ماتیک، دوربین داشبورد، ELD و مدیریت دارایی‌ را ارائه می‌‌دهد.»

برخی از اپلیکیشن‌ها از اطلاعات بازار مخابراتی استفاده می‌کنند. برای مثال، به گفته Carl Temme، معاون توسعه کسب‌و‌کار در IntelliShift، با کمک برخی از اپلیکیشن‌ها، ناوگان‌ها می‌‌توانند داده‌‌های تله‌ماتیک و ترافیک جمع‌‌آوری‌ شده از دستگاه‌‌های تلفن همراه، حسگرهای جاده‌‌ای یا ارائه‌‌دهندگان خودروهای OEM را جمع‌‌آوری کنند.

Carl Temme بیان می‌کند که: «بازار داده‌‌های مخابراتی ممکن است توسط ارائه‌‌دهنده‌ی برنامه مدیریت ناوگان یا تله‌ماتیک، برای تکمیل اطلاعات منابع دیگری نیز استفاده شود؛ مانند داده‌‌های به‌ دست‌ آمده از یک دروازه تله‌ماتیک بازار. مالک یا اپراتور ناوگان می‌‌تواند با ارائه‌‌ی راه‌‌حل‌ مخابراتی برای تعیین ترکیب بهتری از اپلیکیشن‌ها و منابع اطلاعاتی دارایی‌‌ها، برای اهداف ناوگان کار کند.»

مزایای مشارکت

مشتریان و شرکای ناوگان، مزایای بازار تله‌ماتیک را درک کرده‌اند و می‌دانند که در آن تعدادی از اپلیکیشن و برنامه‌های مکمل وجود دارد. خواه مسئله تعمیر و نگهداری وسیله‌ی نقلیه باشد، خواه بازرسی قوانین مربوط به ساعات کاری راننده، مدیریت سوخت، بهینه‌‌سازی مسیر، تجزیه‌و‌تحلیل داده‌‌ها، ایمن‌سازی ویدئوها یا سایر برنامه‌‌ها؛ ناوگان و ارائه‌‌دهندگان راه‌‌حل، زمینه‌‌های مشترکی برای حمایت از یکدیگر در توسعه و اصلاح این نرم‌افزارها، پیدا می‌‌کنند.‌

شرکت‌هایی که با ارائه‌دهندگان تله‌ماتیک شریک هستند و راه‌حل‌هایی را از طریق بازار ارائه می‌دهند، از کانال فروش جدید نیز بهره‌مند خواهند شد. در حالی که ناوگان، فقط با امکان پشتیبانی و پاسخگویی به مشتری ارائه می‌شود.

بسیاری از راه‌حل‌‌های مبتنی بر اپلیکیشن، فرآیندی فراتر از اتصال مستقیم دارند و برای راه‌اندازی و اجرا به نصب تجهیزات و سایر خدمات نیاز است. ناوگان باید با TSP خود تماس بگیرند تا ببینند آیا آن‌ها خدمات «دستکش سفید» را ارائه می‌دهند یا به شخص سوم نیاز دارند. اگر نه، آیا می‌توانند به صورت سازمانی از عهده‌ی انجام آن برآیند یا خیر.

مانند انواع فناوری، فضا نیز در حال تکامل است. ناوگان‌ها، ارائه‌دهندگان تله‌ماتیک و شرکا، فقط سطح راه‌حل‌های ارائه شده و مزایای‌شان را بررسی می‌کنند.

اسکات می بیان می‌کند: «بازار راه‌‌حل‌‌های فناوری ناوگان، با سرعت چشمگیری به پیشرفت خود ادامه می‌‌دهد. یک بازار ناوگان جامع، نه تنها می‌تواند دسترسی به آخرین نوآوری و رهبری فکری را فراهم کند، بلکه می‌تواند یک فروشگاه یکپارچه را برای مدیران ناوگان غرق شده و سایر خریدارانی که به دنبال رفع سریع نیاز‌های کلیدی خود هستند را، فراهم کند.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
elematics Marketplaces: An App Store for Fleets
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *