اینوتکس 2022

پنل «طرح صیانت؛ محدودسازی یا تنظیم‌گری» در اینوتکس ۲۰۲۲ برگزار شد

لیمو HR

رویداد G-forum در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ میزبان برگزاری پنل تخصصی «طرح صیانت؛ محدودسازی یا تنظیم‌گری» با حضور محمدمهدی حبیبی و محمد کشوری بود.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، کشوری در ابتدای این مناظره گفت: یکی از انتقادات جدی منتقدین فضای مجازی این است که چطور فیلتر اعمال می‌شود و همه در شبکه‌های غیرمجاز حضور دارند؟ دیگر مسئله این است که چقدر مهاجرت مسئولان از پیام‌رسان‌های غیرمجاز اجرا شدنی است. به نظر نمی‌رسد این تغییرات در شش ماه شدنی باشند.

حبیبی نیز گفت: مدیریت هر فضا مراحلی دارد. یکی از کارکردهای مهم نسخه آخر طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی، فهم و اصلاح این فضاست. این طرح قلمروی فضای مجازی کشور را تعریف کرده و توسعه قلمروی فضای مجازی را هم هدف‌گذاری کرده است. بعد از سوارشدن دولت روی طرح، ایران هاب ترانزیت داده در منطقه می‌شود.

کشوری گفت: فضای مجازی ادامه فضای حقیقی است. تبدیل شدن به قدرت سوم یا چهارم فضای مجازی پیش نیازهایی دارد. چین بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون جمعیت دارد و همه شرکت‌های مهم تکنولوژی در چین دفتر دارند. در اینجا منفعت اقتصادی به راحتی تعریف می‌شود. همین امر درباره اروپا هم صادق است. فقط فیس‌بوک ۲۲ میلیارد دلار از اروپا درآمد دارد. در این فضا طبیعی است که ۵۰۰ میلیون دلار جریمه را به راحتی پرداخت کند. پس وقتی پیش‌نیازها را نداشته باشیم، یا قانون اجرا نمی‌شود یا بد اجرا می‌شود.

حبیبی در پایان نشست گفت: وجود دیجی‌کالا و اسنپ یعنی می‌توانیم در اقتصاد دیجیتال حرف‌هایی برای گفتن در برابر پلتفرم‌های خارجی داریم. اگر مصوبات شورای عالی ۱۰ سال پیش بود، امروز شرایط بهتری داشتیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *