کسب و کار

۶ نشانه که زمان آن است که کار خود را ترک کنید

لیمو HR

گاهی همه ما با این تصمیم دشوار مواجه می­شویم که چیزی را که قبلاً به ما هدف می‌داده، ترک کنیم. اما در تصمیمات بزرگ، مانند یک تغییر حرفه‌ای، باید تامل کرد. در حالی که گاهی اوقات این کار را می توان با بازتولید کار فعلی خود انجام داد، زمانی نیز انتخاب مناسب، ورود به مسیری تازه است.

شش نشانه هستند که اگر آن‌ها را مشاهده کردید، شاید زمان تغییرشغل یا حرفه‌تانفرارسیده. اول، حرفه شما دیگر رشد شما را تشویق نمی‌کند. دوم، شما آنچه را که به عنوان هدف تعیین کرده‌اید، به دست آورده‌اید. سوم، شما فعالانه به دنبال راه‌هایی برای تعویق یا اجتناب از کار خود هستید. چهارم، شما به طور پی‌درپی کار خود را با نگرانی و یا احساس خستگی و فرسودگی انجام می‌دهید. پنجم، کار شما باعث ایجاد عادت‌های بد در شما می‌شود که با ارزش‌‌های شما هماهنگ نیست. و در نهایت، محل کار شما برای سلامت جسمی یا عاطفی شما مضر است.

در طول دو سال گذشته، افراد زیادی داوطلبانه مشاغل خود را ترک کرده‌اند. این جنبش در حال حاضر به قدری گسترده است که به آن«استعفای بزرگ» می‌گویند. برخی از این افراد به دنبال کاری انعطاف‌پذیرتر در بازار کار اقتصاد، حرفه خود را ترک کرده‌اند. برخی از آن‌ها به دنبال تغییر شیوه زندگی هستند، اما بسیاری از آن‌‌ها توسط غول ویروس کرونا و تحولات اجتماعی مرتبط با آن، وادار شده‌اند تا نگاهی عمیق به زندگی خود و آنچه به آن‌ها هدف می‌دهد، داشته باشند.

آیا این توصیف شامل شما نیز می‌شود؟ آیا شما احساس رکود می‌کنید و نیاز به تغییراتی دارید که می‌توانند هدف و تعامل بیشتری را به شما ارائه دهند؟ این کاملاً طبیعی است. هدف شما در طول زمان تغییر خواهد کرد، و این امر درست است که به طور مداوم راه‌‌های جدیدی را برای بازگرداندن آن پیدا کنید. اما این دوره‌های تغییر و انتقال، چالش برانگیز هستند.

«راهنمای مجله هاروارد برای ساختن هدف شما» می‌نویسد:« لحظه ترک کردن کاری که قبلا به ما هدف می‌داد، لحظه تصمیم‌گیری دشواری است که برای همه ما فرا می‌رسد.» با تصمیمات بزرگ مانند یک تغییر در حرفه، باید متفکرانه برخورد شود. من همیشه توصیه می­کنم که مردم بازتولید کار فعلی خود را قبل از رفتن به سمت حرفه‌ای جدید در نظر بگیرند؛ البته برای قرار گرفتن در مسیری تازه، زمان به ­هنگام آن باید فرا برسد.

اگر در نظر دارید که به استعفای بزرگ بپیوندید یا حرفه خود را تغییر دهید، در ادامه چند نشانه برای ارزیابی این امر مهم ذکر شده‌ است. آیا واقعا زمان آن رسیده که از کارهایی که زمانی به شما هدف و معنی می‌دادند دست بکشید؟

حرفه شما دیگر رشد شما را تشویق نمی‌کند.

حرفه شما دیگر رشد شما را تشویق نمی‌کند.

بهترین ورزشکاران اغلب آموزش فیزیکی متنوعدارند و یا به طور چشمگیری روال خود را تغییر می‌دهند. این امر به این دلیل است که در برخی موارد، همه چیزهایی که ما به طور مداوم انجام می‌دهیم، از جایی به بعد دیگر نمی‌توانند به عنوان یک منبع رشد عمل کنند. هنگامی که متوجه می‌شوید یک منبع هدف، دیگر به شما کمک نمی‌کند تا رشد کنید، به بازتولید یا تغییرات دیگر روی می‌آورید. ترک یک کار یک تصمیم بزرگ است، بنابراین من همیشه مردم را تشویق می‌کنم که ابتدا ببینند آیا راه‌‌هایی برای ساخت مجدد کار یا ایجاد تغییرات در محیط حرفه‌ای فعلی خود وجود دارد یا خیر. اغلب، بازسازی کار شما می‌تواند به اندازه تغییر در نگرش و ایجاد تغییرات کوچک ساده باشد، چیزی که اغلب تحت عنوان «بازآفرینی شغل» نامیده می‌شود. اما اگر از این مسیر خسته شده‌اید و دیگر نمی‌توانید در حرفه خود رشد کنید، ممکن است زمان حرکت و تغییر فرا رسیده باشد.

شما آنچه را که به عنوان هدف تعیین کرده‌اید به دست آورده‌اید.

شما آنچه را که به عنوان هدف تعیین کرده‌اید به دست آورده‌اید.

گاهی اوقات شما ممکن است در موقعیت فعلی خود رشدی نکنید زیرا هیچ چیز برای دستیابی و دنبال کردن باقی نمانده است.یکی از همکاران سابق من در NFL بازی کرده است. او مرحله اول زندگی‌اش را تماما وقف فوتبال کرد. اما پس از بازنشستگی متوجه شد که از آن دوره زندگی خود راضی بوده است. این منبعی باورنکردنی معنا بود و همکار من آماده بود که آن را پشت سر بگذارد. گاهی اوقات ما به سادگی به اهدافمان دست می‌یابیم و آماده حرکت به سوی چالش‌‌های جدید هستیم.

شما فعالانه به دنبال راه‌‌هایی برای اجتناب از کار خود هستید.

من دوستی داشتم که عاشق نوشتن بود اما از جایی به بعد از آن خسته شد و شروع به جستجوی راه‌‌هایی برای اجتناب از آن کرد.او هر فعالیتی را به نوشتن ترجیح می‌داد؛ از شستن لباس ‌ها گرفته تا کار حیاط. ساعت‌های متمادی در رسانه‌های اجتماعی مشغول می‌شد تا اینکه بالاخره به نوشتن بپردازد. او در نهایت متوجه شد که اگر بخواهد دوباره عاشق نوشتن شود، نیاز به یک استراحت طولانی از آن دارد. گاهی اوقات، شما باید برای ایجاد یک عادت مثبت سرسختانه به انجام کاری ادامه دهید (به عنوان مثال همه ما باید ورزش کنیم،اما شروع کردن آن می‌تواند سخت باشد)، اما گاهی لازم است که یک استراحت موقت یا دائمی داشته باشید. حرفه ما باید چیزی باشد که با کنجکاوی و انتظار با آن برخورد کنیم، نه اجتناب.

شما به طور پی‌درپی کار خود را با نگرانی و یا احساس خستگی و فرسودگی انجام می­دهید.

من قبلاً شغلی داشتم که تا زمانی از آن لذت می‌بردم، اما این شغل واقعاً شروع به خسته کردن من کرد. به طوری که برایم سخت بود که صبح‌‌ها برای کار کردن خانه را ترک کنم. این امر به این دلیل نبود که شرکت یا مردم آن نامطلوب بودند؛ موضوع این بود که دیگر مناسب من نبود.

اگر شما مرتبا در کارتان احساس اضطراب می‌کنید، وقت آن است که به‌ طور جدی تغییر یا ترک آن را نظر در بگیرید. زندگی شما کوتاه و ارزشمند است، و کار شما باید آن را غنی‌سازی کند.

کار شما باعث ایجاد عادت‌های بد در شما می‌شود.

کار شما باعث ایجاد عادت‌های بد در شما می‌شود.

یکی دیگر از دوستان من در شرکتی با فرهنگ ناسالم کار می‌کرد و متوجه شد که رفتارهای غیراخلاقی محیط کار به زندگی او وارد شده‌اند. برای مثال، او نسبت به عدم صداقت خود و گمراه کردن همکاران و مشتریان آگاه شد. هنگامی که او این موضوع را فهمید، بلافاصله شرکت را ترک کرد. زمانی به دنبال هدفی هستید که شما را از ارزش‌‌هایتان دورتر می‌کند، شما باید آن را ترک کنید. هرگز اجازه ندهید یک محیط حرفه‌ای باعث تغییرات نامطلوب در شما و مخصوصا شخصیتتان شود.

محل کار شما ناسالم است.

محل کار شما ناسالم است.

به عنوان مثال، فضا‌های کاری با همکارانی که سر شما فریاد می‌زنند، به شخص شما توهین می‌کنند، و یا جایی که شما تا حد از پا در آمدن کار می‌کنید، باید محرک شما برای ترک یا اتخاذ تصمیم جدی راجب کارتان باشد. برخی از محل‌های کار به طور مداوم به سلامت جسمی یا عاطفی شما زیان می‌رسانند. اگر خودتان را در چنین شرایط غیرقابل‌قبولی پیدا کردید، وقت آن رسیده است که موقعیت خود را تغییر دهید.

البته، علائم دیگری نیز وجود دارند. اگرچه در صورتی که احساس رکود می‌کنید، تلاش جدی برای بازنگری کار خود و هدفمندسازی آن همیشه گزینه اول است، اما ترک چیزهای قدیمی، بخشی از حفظ تازگی زندگی است و اجازه می‌دهد اهداف شما در طول زمان تغییر کنند. زندگی شما در دست شماست، به نظر می‌رسد که مردم بیشتر و بیشتر در حال پی بردن به این موضوع هستند؛ و استعفای بزرگ ممکن است فقط فرصتی برای بازبینی گسترده‌ای باشد که به آن نیاز دارید.

بازنگری کار

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
six igns It’s Time to Leave Your Job
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *