اخبار استارتاپی

ایران اسکایپ، پلتفرم اختصاصی اتاق های فرار

لیمو HR

پلتفرم ایران اسکایپ، دوشنبه بیست و هشتم شهریور و با حضور صاحبان اتاقهای فرار و اصحاب رسانه در مرکز همایشهای رعد رونمایی شد.

ایران اسکیپ، پلتفرمی برای مشاهده، مقایسه و رزرو این اتاقهای سرگرم کننده به صورت آنلاین است.

« اتاق فرار» یا همان«اسکیپ روم» یک بازی گروهی، معمایی و فکری است که معمولا افراد به صورت تیمی یا خانوادگی درمدت زمان ۶۰الی ۹۰دقیقه در آن شرکت می کنند تا معماهای موجود در اتاق فرار را حل کنند و از آن خارج شوند.

در ابتدای این مراسم، مسیح خدابخشیان، دبیر انجمن بازی های فکری و عضو کارگروه اتاق فرار، آمارهای جالبی از روند توسعه این سرگرمی در کشور بیان کرد: «اتاق فرار از سال ۹۵ در ایران فعال است. از سال ۹۸ شیب رشد اتاق‌های فرار بیشتر شد. در کل کشور بیشتر از ۴۵۰ اتاق فرار فعالند. به صورت کلی اسکیپ روم سرگرمی است که ظرفیت ورودی پایینی دارد. مجموعه داران اتاق فرار در تهران ۹۷ درصد مرد هستند و بین ۲۷ تا ۲۹ سال سن را داشتند و سال ۱۴۰۱ متوسط سن اتاق فرار کاهش داشتند».

وی افزود: « ۷۰ درصد مجموعه‌های اتاق فرار فقط یک بازی داشتند. ۹۰ درصد اتاق‌های فرار ژانر ترس و دلهره داشتند. از سال ۹۸ اتاق‌های فرار از حالت زیرزمینی خارج شده است و مصوبه‌ای در وزارت ورزش و جوانان برای بحث باشگاه‌های فکری و اتاق‌های فرار تصویب شد. دوره‌های مختلف مربیگری بازی‌های فکری برگزار شده است. کمتر از ۲۰ درصد مجموعه‌ها مجوز دارند و امیدواریم بخش دولتی کمک کند تا مجموعه‌ها با خیال راحت کار خود را انجام دهند».

ایران اسکایپ، پلتفرم اختصاصی اتاق های فرار

در پایان اضافه کرد: «وبسایت ایران اسکیپ در سال ۱۴۰۰ تلاش کرد تا همکاری کنند. تفاهمنامه‌ای با مجموعه وبسایت ایران اسکیپ آماده کردیم. مثل همیشه مجموعه‌های اتاق فرار را تشویق می‌کنم تا وبسایت‌ها و تبلیغات خود را داشته باشند».

در ادامه علی مهام، هم بنیانگذار و مدیر عامل ایران ‌اسکیپ درباره انتخاب نام این پلتفرم صحبت کرد و اینکه انتخاب اسم ایران در هر برندی مسولیت و بار بیشتری برای آن برند در پیش دارد و ایران‌ اسکیپ تمام سعی خود را میکند تا پشتیبانی ۲۴ ساعته ایران اسکیپ بدون نقص باشد و پاسخگوی مجموعه ‌داران و مشتریان خود شوند.

سپس محمدجواد امینی، هم بنیانگذار و معاونت این سامانه، از پلتفرم جدید ایران اسکیپ با UI و UX جدید رونمایی کرد و اشاره ای به دانش فنی این تیم نیز داشت.

وی اضافه کرد: «پلتفرم جدید در بهینه ‌ترین حالت ارائه می ‌شود و این پلتفرم دارای امکان نمایش اتاق فرارها بر اساس منطقه جغرافیایی است و امکان کنسلی سانس، رزرو آسان، ورود و ثبت‌نام سریع است، همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از این پلتفرم امتیاز دریافت کنند و کد تخفیف بگیرند».

امینی افزود: «به دلیل ضعف برندینگ اتاق‌های فرار این پلتفرم می ‌کوشد تا به عنوان بازوی برندینگ مجموعه ‌ها نیز عمل کند».

در پایان رویداد نیز کیک نمادین توسط بنیانگذاران این پلتفرم بریده شد.

ایران اسکایپ

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *