اخبار استارتاپی

یارانه تجاری‌سازی فعال می‌شود

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با بیان این‌که امسال یارانه تجاری‌سازی را در راستای برنامه‌های B2B فعال می‌کنیم، گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی اگر از شرکت‌های دانش‌بنیان خرید انجام دهند، تا سقف هر قرارداد ۴۰۰ میلیون تومان در قالب یارانه تجاری‌سازی به آنها کمک خواهیم کرد.

دکتر علی خیرالدین در نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات پژوهش و فناوری و پارک‌های علم و فناوری که با محوریت «برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۱» به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: امسال ضرورت دارد که به نوعی با شعار «امید به آینده و ایجاد نشاط و امیدواری در دانشگاه‌ها» هفته پژوهش و فناوری را جلو ببریم.

وی به بحث یارانه تجاری‌سازی اشاره کرد و افزود: امسال یارانه تجاری‌سازی را در راستای برنامه‌های B2B فعال می‌کنیم و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی اگر از شرکت‌های دانش‌بنیان خرید انجام دهند، تا سقف هر قرارداد ۴۰۰ میلیون تومان در قالب یارانه تجاری‌سازی به آنها کمک خواهیم کرد و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران متولی آن است. («Business to Business» یا «B2B» یک مدل کسب‌وکار است که در آن یک سازمان تجاری، محصولات و خدمات خود را به یک سازمان تجاری دیگر می‌فروشد.)

خیرالدین تصریح کرد: در هفته پژوهش و فناوری فضای مناسب نمایشگاهی برای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری ایجاد می‌کنیم و امیدواریم با پشتیبانی شما دوستان به نحو مطلوب برگزار شود.

وی در ادامه سخنان خود خواستار آن شد تا در برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی هفته پژوهش و فناوری در استان‌های مختلف کشور از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دانش‌آموزان نیز به عنوان فناور برتر تقدیر و قدردانی شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *