اخبار استارتاپی

نمایشگاه دانش‌بنیان سازی تولید قزوین؛ تسهیلگر فعالیت‌ نخبگان

یکی از مسئولان بنیاد نخبگان قزوین گفت: برگزاری نمایشگاه‌های فناورانه همچون اتاق فکر و یک تالار اندیشه، در حوزه تسهیلگری تولیدات‌ و خدمات دانش‌بنیان نخبگان جامعه عمل می‌کند.

امیررضا درگی با حضور در غرفه این سازمان در نمایشگاه دانش بنیان‌سازی تولید در قزوین که به همت جهاد دانشگاهی برگزار شده است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های فناورانه می‌تواند همچون اتاق فکر و یک تالار اندیشه، در حوزه تسهیلگری تولیدات‌ و خدمات دانش‌بنیانی نخبگان اقدام کند.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌ دانش‌بنیان بستری است که می‌توان در قالب آن دستاوردهای بنیاد در کارگروه‌های مختلف را با فعالان حوزه صنعت و کشاورزی و مسئولین امر به صورت مستقیم به اشتراک گذاشت و به کوتاه شدن فاصله‌ یک طرح پژوهشی تا مرحله عملیاتی شدن آن دلخوش بود.

دبیر کارگروه معماری و مدیریت شهری در شرح رویدادهای جاری این کارگروه گفت: رویکرد کارگروه صرفاً طرح مسائل تئوری و تشکیل جلسات ناکارآمد نیست بلکه خروجی‌های موثر در جامعه، هدف این هسته نخبگانی است و در راستای این هدف، کارگروه معماری و مدیریت‌ شهری در ۶ ماهه‌ی نخست سال ۱۴۰۱ چهار موضوع را در دستور کار قرار داده که نخستین آن سیستم مدیریت تعمیر و نگهداری روسازی آسفالت شهری (سامانه هوشمند pms) است که طرح تحقیقاتی آن تهیه و به صحن شورای شهر، جهت بررسی و اجرا تحویل داده شده است.

وی گفت: طرح جایگزینی گونه‌های گیاهی مقاوم به کم‌آبی و سازگار با اقلیم شهر قزوین برای فضای سبز شهری، دیگر موضوعی است که با توجه به بحران آب در استان قزوین بسیار حائز اهمیت است که طرح تحقیقاتی آن‌ هم تقدیم کمیسیون عمران و امور زیربنایی شورای شهر شده تا بتوان از طریق شهرداری به‌صورت پایلوت در یک نقطه‌ی شهر اجرا کرده و امیدواریم که در فضای سبز گسترده‌تری از شهر، پیاده‌سازی شود.

این دانش‌آموخته‌ی مقطع ارشد رشته معماری اظهار کرد: موضوع سومی که در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته «طرح مناسب‌سازی کیفی فضای شهر برای گروه‌های آسیب‌پذیر» همچون سالمندان، معلولین، کودکان و بانوان است که بتوان علاوه بر ارتقاء محیط‌زیست شهری، ایمنی و مطلوبیت فضایی آن را نیز افزایش داد که در حال حاضر فاز اول آن برای معلولین کلید خورده است.

وی گفت: تیم‌ سازه‌ این کارگروه، ترکیبی از تخصص‌های مختلف و مرتبط به حوزه شهری همچون معماری، طراحی شهری، عمران‌سازه، راه و ترابری و مهندسی علوم آب و کشاورزی است که در آن اساتید محترمی از هیئت‌علمی دانشگاه‌ بین‌المللی امام‌خمینی(ره) و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حضور دارند. حتی در مسیر فعالیت‌ها از نخبگان قزوینی که در مراکز بین‌المللی و دانشگاه‌های خارج از کشور حضور دارند هم نظرات کارشناسی اخذ می‌شود.

درگی عنوان کرد: به جهت برداشت‌های بیجا از منابع آب زیرزمینی، بحران آب و فرونشست زمین، موضوع مقاوم‌سازی معابر شهری در این کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گرفته تا با ارائه طرح‌های پژوهش محور، در جهت پیشگیری از این چالش پیش‌روی استان قزوین قدم بردارد.

دبیر کارگروه معماری و شهرسازی بنیاد نخبگان قزوین خاطرنشان کرد: فعالیت جدید کارگروه ارزیابی کیفی سازه‌ها و بناهای عمومی مهم سطح شهر جهت جلوگیری از رویدادها و حادثه‌هایی همچون متروپل آبادان است تا طی یک همکاری مشترک بین بنیاد نخبگان، سازمان نظام مهندسی و شهرداری و تشکیل یک تیم تخصصی سازه‌ای، بتوان ارزیابی کیفی صحیحی از وضعیت حال حاضر بناهای عمومی شهر به‌دست آورد و در جهت ایمن‌سازی و رفع نواقص سازه‌های پرخطر اقدامی عملیاتی انجام داد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۳۰۰۰ واحد صنعتی میزبان نخستین نمایشگاه دانش‌بنیان‌ سازی تولید در حوزه‌ صنعت و کشاورزی است که در قالب آن محصولات فناورانه و نوآوری‌های صنعتی در معرض دید نخبگان، فرهیختگان علمی، پژوهشگران، صاحب‌نظران و مدیران دستگاه‌های مرتبط قرار می‌گیرد.

در این نمایشگاه که از ۱۶ آبان‌ آغاز به‌کار کرده و تا ۱۹ آبان ادامه خواهد داشت، بنیاد نخبگان استان قزوین نیز با دستاوردها و بازتاب هسته‌های نخبگانی تخصصی خود، برای تعامل با مدیران و صنعتگران حضور دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *