اخبار استارتاپی

رویداد همرسانی تبلور ایده ها در حوزه HSE برگزار شد

لیمو HR

روز دوشنبه شانزدهم آبانماه، رویداد همرسانی تبلور ایده های فناورانه در بخش معدن و صنایع معدنی، به معرفی چهار محصول در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست پرداخت.

در این رویداد، حسین منصوری، مجری طرح زیست بوم فناوری و نوآوری بخش معدن و صنایع معدنی ایمینو در خصوص رویداد گفت: «این سلسله رویدادها با هدف حمایت از شرکتهای دانش بنیان و استارتاپها در بخش معدن و صنایع معدنی در زمینه تجاری سازی محصول و حمایت مالی است».

منصوری

وی افزود: «در بخش معدن و صنایع معدنی به شدت با چالش ایده ها مواجه هستیم. ۷۵۰۰ شرکت دانش بنیان در طی ۱۰ سال گذشته شکل گرفته است. طی پیگیری ها و همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۱۰۰ شرکت دانش بنیان علاقه مند به همکاری در بخش معدن و صنایع معدنی بودند که ۴۰ شرکت، در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست انتخاب شدند که ۴تای آنها به عنوان ایده های برگزیده امروز محصول خود را ارائه میکنند».

در ادامه امیر ولدخانی مدیر HSEE ایمیدرو گفت: «نیازهای بخش معدن و صنایع معدنی به شرکتهای دانش بنیان اطلاع داده شود. این حوزه بسیار گسترده است و شرکتهای دانش بنیان نیز برای شناخت بهتر این نیازها میتوانند با ایمینو در ارتباط باشند».

در اولین ارائه، عباس فرازمند، مدیرعامل شرکت پارس آب فناوران، به معرفی محصول خود در حوزه تصفیه آب پرداخت. این شرکت که از سال ۱۳۹۱ تاسیس شده است، به حذف فلزات سنگین و تولید پکیج تصفیه فاضلاب برای تصفیه پساب واحدهای آبکاری و صنعتی میپردازد.

فرازمند در توضیحات تکمیلی گفت: «ما بر روی تولید بیوفیلرها برای کنترل و حذف بو نیز فعالیت داریم. این بیوفلرها گاز H2S را تبدیل به سولفات میکنند و به همین ترتیب بوی بد ناشی از این گاز حذف میشود. دو مرحله ای بودن فرآیند تصفیه و استفاده از روش بیولوژیکی و باکتری ها، ما را از سایر رقبا متمایز میکند».

فرازمند

ارائه دوم، به شرکت ابزار دقیق آب آزما اختصاص یافت. این شرکت از سال ۱۳۹۲ مشغول فعالیت است و فعالیتش در زمینه سیستم های پایش آب و پساب است و بیشترین تعداد آنالایزرها در دستگاههای این شرکت تعبیه شدند و آب را به صورت ۲۴ساعته مورد سنجش قرار میدهند. این شرکت بیش از ۴۰۰ دستگاه پایش در سراسر کشور نصب کرده است.

شهاب زرین قبایی، مدیرعامل این شرکت در طی ارائه خود عنوان کرد: « با توجه به افزایش دما در دنیا و کاهش منابع آب، استفاده مجدد از این منابع اهمیت بالایی دارد. لزوم کنترل کیفیت آب، افزایش بهداشت و سلامت عمومی، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و منابع آبی، اهمیت استفاده از این نوع تجهیزات و پایش کیفی را افزایش میدهد».

در سومین ارائه، نیما عطایی، مدیرعامل شرکت مبتکران اشیا هوشمند به معرفی محصولات شرکت پرداخت. این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرده است و دانش بنیان نوع۲ میباشد. هدف از تاسیس مبتکران اشیا هوشمند، طراحی، تولید و پشتیبانی سیستم های رایانه ای، اپلیکیشنهای تلفن همراه، طراحی و تولید سیستم های هوشمند و اینترنت اشیا به صورت کاملا بومی و با تکیه بر دانش و تجربیات است. محصول این شرکت، شبکه ارتباطی بیسیم اینترنت اشیا تونلی، سامانه مکان یابی بلادرنگ، سامانه سنجش گاز، سامانه سنجش اقلیم و خطرات، سامانه هواشناسی معدنی و راهسازی، ردیابی خودروهای معدنی و راهسازی است.

ارائه دهنده چهارم نیز، مهندس قریشی از شرکت اندیشه سازان فرتاک خاورمیانه بود. حوزه فعالیت این شرکت تصفیه هواست و محصولات آن در سه بخش تصفیه هوای خانگی، تصفیه هوای نیمه صنعتی و تصفیه هوا در مقیاس بزرگ صنعتی عرضه میشود و با آلیاژهای مخصوص به تصفیه هوا میپردازد. وی در خصوص محصولات فرتاک گفت: «فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان و فولاد هرمزگان از جمله شرکتهای فولادی هستند که با آنها همکاری داریم. متاسفانه، عدم اطمینان به محصولات داخلی، از چالشهای شرکتهای دانش بنیان است».

در انتها نیز، دکتر بهرام شکوری، رئیس انجمن سنگ ایران اظهار داشت: «برگزاری رویدادهای فناورانه برای آگاهی فعالان این حوزه گام بسیار بزرگی است. معدن بازار بسیار بزرگی در بخشهای سنگهای تزیینی، مس و… دارد که دانش بنیانها میتوانند به آن ورود کنند».

دکتر بهرام شکوری، رئیس انجمن سنگ ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *