مقالات سفر و گردشگری

عکاسی در مسیر‌های سفر جاده‌ای تبریز به تهران

یکی از لذت بخش‌ترین تجربیات زندگی، سفر به شهر‌های داخلی و عبور از مسیر‌های مختلف است. با تهیه بلیط اتوبوس تبریز تهران و انتخاب سفر جاده‌ای، مسیرهای مختلفی پیش رویتان قرار می‌گیرند. مسیرهایی که با عبور از آن‌ها در مدت زمان شش تا هشت ساعت به مقصد می‌رسید و جاذبه‌های دیدنی متنوعی برای بازدید دارند. اگر می‌خواهید لذت عکاسی در مسیر‌های سفر جاده‌ای را از دست ندهید، با اتوبوس از تبریز به سمت تهران بروید.

مسیر‌های جاده‌ای تبریز تا تهران

قرار گرفتن در مسیر‌های جاده‌ای باعث لذت بردن از مناظر زیبای اطراف و گردش و تفریح در جا‌های دیدنی بین راه می‌شود. خوشبختانه مسیر‌های جاده‌ای تبریز تا تهران متنوع هستند و شما می‌توانید با انتخاب یکی از آن‌ها، یک سفر به یادماندنی داشته باشید. بدین ترتیب با پرداخت هزینه‌ای مناسب یک ماجراجویی هیجان‌انگیز را تجربه کرده و در مدت زمان کوتاهی به مقصد می‌رسید. اگر شما هم می‌خواهید سفری ارزان داشته باشید، بلیط اتوبوس تبریز تهران علی بابا به‌صورت لیست در این سایت نمایش داده شده و متنوع است. بنابراین با توجه به شرکت‌های اتوبوسرانی، ساعت بلیط‌ها و… بهترین بلیط را متناسب با بودجه‌تان بخرید.

مسیر اول

اولین مسیری که برای رسیدن به تهران از تبریز وجود دارد، عبور از شهر قدیمی و باستانی قزوین است که ۱۶۲ کیلومتر تا تهران فاصله دارد. مسافران عزیز می‌توانند با قرار گرفتن در این مسیر از مبدا تبریز به سمت قزوین راهی شده و چند روزی را مهمان این شهر باشند. سپس با قرار گرفتن در اتوبان تهران کرج به سمت پایتخت بروند. در صورتی که عجله‌ای برای رسیدن به تهران ندارند، از قزوین به سمت زنجان رفته و این شهر زیبا را ببینند.

مسیر دوم

مسیر دوم شما را با عبور از جاده‌های خوش آب‌وهوای شمال به مقصد می‌رساند. با خرید بلیط اتوبوس تبریز تهران ابتدا به اردبیل می‌روید. در صورتی که اتوبوس از داخل شهر عبور کند، احتمالا پل معلق مشگین شهر و دریاچه شورابیل را می‌بینید. سپس به با گذر از رشت و مسیر پر پیچ و خم شمال، از جاده چالوس به سمت گچسر می‌روید. پس از آن هم خیلی راحت از گچسر راهی تهران می‌شوید. فاصله بین رشت تا تهران بسیار کوتاه و تنها در حدود شش ساعت است.

جا‌های دیدنی مسیر تبریز تا تهران

مسیر سوم

آخرین مسیر که طولانی‌تر است، از همدان عبور کرده و حدود هشت ساعت طول می‌کشد. با حرکت از تبریز به سمت همدان می‌توانید جاذبه‌های دیدنی شهر را ببینید و چند روزی را مهمان روستای زیبای ورکانه باشید. پس از آن هم مسیر خود را در ادامه داده و پس از چند ساعت به مقصد خود یعنی تهران می‌رسید.

جا‌های دیدنی مسیر تبریز تا تهران

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید بلیط اتوبوس تبریز تهران این است که می‌توانید مناظر زیبای مسیر و جاذبه‌های دیدنی بین دو شهر را ببینید. مسیر تبریز تهران هم مثل سایر مسیر‌های جاده‌ای، مناظر بکر و تماشایی زیادی دارد. در ادامه علاوه بر معرفی شهر‌های بین راهی، شما را با جاذبه‌های دیدنی هر کدام آشنا می‌کنیم.

قزوین

ممکن است تا به حال بار‌ها نام قزوین را شنیده باشید، اما ندانید که در دل این شهر چه جواهری وجود دارد. شهر کهن و قدیمی قزوین با قرار گرفتن در مسیر تبریز تهران یکی از بهترین شهر‌ها برای یک توقف کوتاه در سفر است. بهترین مقاصد گردشگری این شهر عبارتند از:

  • دره گرماگلو
  • مسجد النبی
  • کلیسای کانتور
  • باغستان سنتی قزوین
  • کاروانسرای سعدالسلطنه

زنجان

شهر زنجان که در مسیر سفر از تبریز به تهران قرار گرفته، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و طبیعی زیادی دارد. با توقف در این شهر می‌توانید غذا‌های محلی را بچشید، به بازارگردی مشغول شوید یا جا‌های دیدنی شهر را ببینید:

  • گنبد سلطانیه
  • بازار سنتی زنجان
  • موزه مردم‌شناسی زنجان
  • موزه باستان‌شناسی مردان نمکی و…

همدان

همدان که از شمال با شهر‌های قزوین و زنجان همسایه است، در مسیر تبریز تا تهران قرار دارد. این شهر زیبا و دیدنی، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منحصربه‌فردی دارد. از این رو پس از خرید بلیط اتوبوس تبریز تهران و یک توقف کوتاه در این شهر، سفر شما به یادماندنی‌تر می‌شود. به طور کلی بهترین جا‌های دیدنی همدان عبارتند از:

  • غار علیصدر
  • آرامگاه بابا طاهر
  • دهکده گردشگری گنجنامه

پارک جنگلی باراجین

تالاب صالحیه

تالاب صالحیه از جا‌های دیدنی استان البرز است که به استان قزوین هم راه دارد. با قرار گرفتن در مسیر تبریز تهران و انتخاب مسیر اول می‌توانید منظره تماشایی این تالاب را ببینید.

پارک جنگلی باراجین

یکی از محبوب‌ترین جا‌های دیدنی قزوین، پارک جنگلی باراجین است که در دو کیلومتری شمال شهر قرار دارد. با رفتن به این پارک، کل شهر را زیر پاهایتان می‌بینید و با انتخاب تفریحاتی مثل موتور سواری، دوچرخه‌سواری و رفتن به شهربازی و باغ وحش، روزتان را خاطره‌انگیز می‌کنید.

کوه‌های آلاداغ دار

کوه‌های رنگی آلاداغ لار یک اثر هنری در طبیعت هستند که با قرار گرفتن در نزدیکی تبریز، گردشگران زیادی را جذب خود می‌کنند. همه گردشگران این کوه‌ها که در ۲۵ کیلومتری شمال شرق تبریز قرار دارند، به کوه‌های رنگین کمانی می‌شناسند و برای پیاده‌روی، عکاسی و گشت‌و‌گذار در طبیعت پیشنهاد می‌شوند.

سفر با اتوبوس و ثبت عکس‌هایی جذاب

همه ما علاقه زیادی به گرفتن عکس و ثبت خاطراتمان داریم. اما گاهی گرفتن این عکس‌های فوق‌العاده در طول مسیر سفر خیلی سخت می‌شود. از یک طرف ممکن است لباس مناسبی در طول راه نداشته باشیم و از طرفی شاید جای خوبی برای توقف پیدا نکنیم. مسیر تبریز به تهران یکی از آن مسیرهایی است که جاذبه‌های زیادی دارد و قطعا عکس‌های شما را چند برابر زیباتر می‌کند. برای دیدن این جاذبه‌ها و ثبت عکس‌هایی خاطره انگیز، بلیط اتوبوس تبریز تهران را بخرید. در سایت علی بابا، لیستی از بلیط‌های اتوبوس این مسیر نمایش داده می‌شود تا مسافران بهترین بلیط اتوبوس تبریز تهران علی بابا را با بهترین قیمت تهیه کنند.

 

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *