مقالات سفر و گردشگری

پارک جنگلی ناژوان کجاست؟

لیمو HR

پارک جنگلی ناژوان

اگرچه اصفهان از شهرهای باستانی ایران است و جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما نباید مراکز تفریحی آن را نادیده گرفت. پارک ناژوان اصفهان یکی از زیباترین پارک‌های این شهر است که بین اهالی این شهر، طرفداران بسیاری دارد؛ زیرا ناژوان یک پارک معمولی با چند درخت و وسیله بازی نیست؛ بلکه مجموعه‌ای جذاب شامل باغ پرندگان، باغ خزندگان، آکواریوم، تله سیژ و امکانات تفریحی و رفاهی دیگر است. اگر می‌خواهید با پارک جنگلی ناژوان اصفهان بیشتر آشنا شوید، مطالعه مقاله پیش‌رو را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

آشنایی با پارک جنگلی ناژوان

اصفهان نه‌تنها از محبوب‌ترین مقاصد مسافران ایرانی است، بلکه در نظر گردشگران بین‌المللی نیز محبوبیت بالایی دارد. شاید شهرت این شهر بیشتر به‌خاطر آثار تاریخی آن باشد، اما جاذبه‌های طبیعی مانند پارک ناژوان نیز از جذابیت زیادی به‌ویژه برای ساکنین مشهد برخوردار است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشترین مسافران این شهر از مشهد و پرفروش‌ترین بلیط به پرواز مشهد اصفهان اختصاص دارد.

ناژوان، پارکی جنگلی و سرسبز، مملو از درختان و گونه‌های گیاهی مختلف در غرب اصفهان است. این پارک همچون فیلتری طبیعی عمل می‌کند؛ ازاین‌رو با عنوان ریه اصفهان نیز شناخته می‌شود و اهمیت ویژه‌ای برای اهالی این استان دارد. بوستان ناژوان به وسعت ۱۲۰۰ هکتار، در حاشیه زاینده رود قرار گرفته و آب‌وهوای آن در مقایسه با سایر بخش‌های اصفهان، مناسب‌تر است.

پارک ناژوان اصفهان علاوه بر طبیعت زیبایی که دارد، محلی مناسب برای تفریح و خوش‌گذرانی به شمار می‌رود. در محوطه این پارک، چندین باغ، آکواریوم، تله سیژ و امکانات رفاهی نیز وجود دارد. در بخش بعدی مقاله با قسمت‌های مختلف پارک ناژوان آشنا خواهید شد.

پارک جنگلی ناژوان

بخش های مختلف پارک ناژوان؛ از باغ خزندگان تا اولین آکواریوم ایران

پارک ناژوان یکی از سرسبزترین مناطق اصفهان است و بازدید از آن در فصول گرم سال، لذت دوچندانی دارد. از این رو می‌تواند مقصدی جذاب به‌خصوص برای مسافران جنوب ایران باشد. اگر شما هم ساکن جنوب ایران هستید، می‌توانید با خرید بلیط اهواز اصفهان به این شهر سفر کنید. و تابستانی به‌یادماندنی را در پارک ناژوان بگذرانید.

پارک ناژوان اصفهان یک پارک جنگلی معمولی نیست و امکانات تفریحی بسیاری را در خود جای داده است. در این بخش، امکانات تفریحی پارک ناژوان اصفهان را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

  • باغ خزندگان ناژوان: بیش از ۳۰ ویواریوم بزرگ و کوچک برای خزنده‌های سمی و غیرسمی از جمله مار زنگی، مار آبی، مار شاخ‌دار، ایگوانا، عقرب، سوسمار و تمساح آمازون در این باغ تعبیه شده است.
  • باغ پرندگان ناژوان: در این مجموعه، پرندگان در فضای باز نگهداری می‌شوند. بیش از ۱۳۰ گونه پرنده از جمله طوطی، طاووس و قرقاول در باغ پرندگان ناژوان زندگی می‌کنند.
  • موزه صدف ناژوان: بیش از ۲۰۰۰ نمونه صدف و حلزون از گونه‌های مختلف همچون خارپوستان، سکه‌های دریایی، شکم‌پایان و سرپایان در موزه صدف‌های پارک ناژوان نگهداری می‌شود.
  • آکواریوم ناژوان: از آکواریوم ناژوان به عنوان اولین آکواریوم ایران یاد می‌شود. تونلی که در این آکواریوم تعبیه شده، ۳۰ متر طول دارد و انواع موجودات از آب‌های شور و شیرین سراسر دنیا در محفظه‌های بزرگ و کوچک موجود در این تونل، نگهداری می‌شوند.
  • تله سیژ ناژوان: این تله سیژ حدود ۲ هزار متر طول و ۲۲ متر ارتفاع دارد. با تله سیژ ناژوان می‌توانید طبیعت زیبای این پارک جنگلی را از نمای متفاوتی تماشا کنید.
  • باغ بانوان ناژوان: بخشی از پارک ناژوان به بانوان اختصاص داده شده است. بانوان می‌توانند در این باغ به تفریح و استراحت بپردازند.
  • شهربازی ناژوان: این شهربازی برای کودکان و بزرگسالان مناسب است و انواع بازی‌ها از جمله ماشین برقی، سفینه، شهر بادی، سرسره واقعیت مجازی و کاترپیلار در آن به چشم می‌خورند.
  • بارک آبی کودکان ناژوان: این پارک برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال طراحی شده و مملو از بازی‌های آبی همچون نخل آب‌پاش، دوچرخه آب‌پاش، استخر و پل شناور است.

اگرچه پارک جنگلی ناژوان ۲۴ساعته باز است؛ اما بخش‌های مختلف این پارک ساعت کاری مشخصی دارند و برای بازدید از هرکدام باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید. تک‌تک این بخش‌ها به‌قدری سرگرم‌کننده هستند که تمام روز شما را می‌سازند.

پارک جنگلی ناژوان

آدرس و شماره تلفن پارک ناژوان اصفهان

پارک ناژوان در غرب شهر اصفهان، بزرگراه شهید حبیب‌اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت واقع شده است. ای پارک در کلیه روزهای هفته و در طول ۲۴ساعت شبانه‌روز باز است؛ البته بخش‌های تفریحی و سرگرمی این مجموعه ممکن است ساعت کاری متفاوتی داشته باشند. برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره پارک ناژوان اصفهان با شماره‌های ۰۳۱۳۷۷۶۶۰۰۶ و ۰۳۱۳۷۸۶۰۰۳۶ تماس بگیرید.

نحوه دسترسی به پارک ناژوان + نقشه

برای دسترسی به پارک جنگلی ناژوان باید از تاکسی یا خودروی شخصی استفاده کنید؛ زیرا هیچ ایستگاه مترو یا اتوبوسی در نزدیکی این مجموعه وجود ندارد. اگر با خودروی شخصی به اصفهان سفر کرده‌اید و قصد بازدید از این پارک را دارید، از جایی که هستید به طرف بزرگراه شهید حبیب‌اللهی حرکت کنید و مسیر را تا میدان سهروردی ادامه دهید. پس از عبور از میدان سهروردی، وارد خیابان الفت شوید. ورودی پارک داخل این خیابان واقع شده است.

جاذبه‌های اطراف پارک ناژوان اصفهان

پس از بازدید از پارک ناژوان می‌توانید به سراغ جاذبه‌های گردشگری اطراف این مجوعه بروید. کلیسای وانک، مرکز خرید جلفا، سی و سه پل، زاینده رود و بازار هنر اصفهان، همگی در فاصله کمتر از ۷ کیلومتری ناژوان واقع شده‌اند و از مراکز توریستی بسیار محبوب اصفهان به شمار می‌روند.

اگر بعد از گشت‌وگذار در پارک، احساس گرسنگی یا تشنگی کردید، کافه رستوران غار، کافه رستوران هوتس و کافه لاندا در فاصله کمی از ناژوان قرار گرفته‌اند و غذاها و نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه‌ای دارند.

خرید بلیط اصفهان از آژانس مسافرتی تریپ

در این مطلب یکی از جاهای کمتردیده‌شدۀ اصفهان به نام پارک جنگلی ناژوان را معرفی کردیم و با هم، به بخش‌های مختلف آن سر زدیم. اگر شما هم قصد سفر به اصفهان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن را دارید، این مکان سرسبز و دل‌انگیز را هم در برنامۀ خود قرار دهید.

آژانس مسافرتی تریپ بهترین مرجع فروش بلیط داخلی با قیمتی ارزان و مقرون‌به‌صرفه است؛ اما این همۀ خدمات ما نیست. رزرو هتل در کشورهای خارجی و برگزاری انواع تور خارجی نیز از دیگر خدماتی است که با افتخار به گردشگران ایرانی ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید برای بررسی و مقایسۀ قیمت‌ها به وبسایت www.trip.ir مراجعه کنید و تور یا بلیط هواپیمای موردنظر خود را خریداری کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *