ارز دیجیتالمقالات ارز دیجیتال

برنامه خرید و فروش ارز دیجیتال

لیمو HR

پس از افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا، با وجود محدودیت‌ها، اکنون این بازار برای کاربران ایرانی بیشتر از همیشه در دسترس است. بروکرها، صرافی‌ها، کیف پول‌ها و برنامه‌های زیادی برای خرید ارز دیجیتال به وجود آمده است. برخی از صرافی‌های برتر ارزهای دیجیتال، با راه اندازی برنامه خرید ارز دیجیتال، فرآیند فروش و خرید رمز ارز را کاربرپسند و ساده کرده‌اند.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ممکن است برای همه مناسب نباشد؛ زیرا این بازار هنوز نوپا بوده و همچنان ریسک از دست دادن دارایی وجود دارد. با این حال، اگر به پتانسیل بلندمدت ارزهای دیجیتال اعتقاد داشته و تحمل ریسک نسبتاً بالایی دارید، سرمایه‌گذاری را شروع کنید. بهتر است با بخشی از سرمایه خود که تحمل از دست دادن آن را دارید و با انجام تحقیق و بررسی به صورت بلند مدت، ارز دیجیتال بخرید. در این مقاله چند مورد از برنامه‌های خرید و فروش ارز دیجیتال را بررسی کرده و بهترین موارد آن ها را معرفی خواهیم کرد.

بررسی بهترین برنامه خرید و فروش ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲

اکثر افراد با استفاده از نرم‌افزارهای تلفن همراه اقدام به مشاهده قیمت ارز دیجیتال و معامله آن ها می‌کنند. بسیاری نیز از نرم‌افزارهای دسکتاپ برای خرید و فروش دارایی‌های خود استفاده می‌کنند. به صورت کلی، یک برنامه خرید ارز دیجیتال باید امکان واریز ساده ارزهای فیات را با کارمزد پایین فراهم کند، روش‌های پرداخت متفاوتی داشته باشد، کارمزد پایین معاملات و امکان برداشت ساده ارز دیجیتال را ارائه دهد. بهترین برنامه‌ یا صرافی‌ ارز دیجیتال همچنین به کاربران اجازه می‌دهند تا در روش‌های دیگری از جمله استخراج و استیک کردن نیز شرکت داشته باشند.

راه‌های متفاوت خرید و فروش ارز دیجیتال

راه‌های متفاوت خرید و فروش ارز دیجیتال

قبل از بررسی بهترین برنامه خرید و فروش ارز دیجیتال، بهتر است با راه‌های خرید و فروش ارز دیجیتال آشنا شوید که چندین گزینه برای آن وجود دارد. به صورت کلی، بهترین مکان برای خرید و فروش ارز دیجیتال این دو گزینه است:

  • کارگزاری یا بروکرها

بروکرها شرکت‌هایی هستند که خرید، فروش و سرمایه‌گذاری‌ در سهام، اوراق قرضه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌کنند. بسیاری از بروکرهای محبوب بین کاربران، معاملات ارز دیجیتال را نیز ارائه می‌دهند. این معاملات گاهی در قالب اپلیکیشن موبایل و برنامه خرید ارز دیجیتال است. در این برنامه‌ها می‌توان قیمت ارز دیجیتال را مشاهده کرد و سفارش خرید یا فروش قرار داد.

  • صرافی‌ها

صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش رمز ارزها را تسهیل می‌کنند. بزرگترین تفاوت این است که کارگزاری‌ها ابزارهای سرمایه‌گذاری متفاوتی را ارائه می‌دهند؛ اما صرافی‌های ارز دیجیتال این ابزارها را ارائه نمی‌دهند.

چه با یک کارگزاری یا یک صرافی خرید و فروش کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که امکانات آن ها پاسخگوی نیازهای شما باشد. برای مثال اگر قصد خرید ارز دیجیتال با تلفن همراه را دارید، باید مطمئن شوید که صرافی مورد نظر شما اپلیکیشن موبایل داشته باشد. همچنین می‌توان ارز دیجیتال را به صورت مستقیم از دیگران خریداری کرد. این روش خرید و فروش ارز دیجیتال، در ابتدای پیدایش بیت کوین و ارزهای دیجیتال اولیه بیشتر رایج بود.

خرید و فروش ارز دیجیتال

برنامه خرید و فروش ارز دیجیتال

در ادامه پلتفرم‌هایی را بررسی می‌کنیم که شامل صرافی‌های تخصصی ارزهای دیجیتال، بروکرهای آنلاین و برنامه‌های مالی و پرداخت است. بهتر است قبل از انتخاب برنامه خرید ارز دیجیتال، ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ زیرا برخی از این برنامه‌ها از تمامی ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کنند. برای مثال اگر تنها قصد خرید بیت کوین را دارید، بهتر است از برنامه‌هایی با تنوع زیاد استفاده نکنید و برنامه‌ای را انتخاب کنید که بر روی خرید بیت کوین متمرکز است. از سوی دیگر، اگر به دنبال خرید و فروش توکن‌ها یا رمز ارزهای گمنام‌تر هستید، اپلیکیشن یا صرافی را انتخاب کنید که تنوع بیشتری داشته و ارزهای دیجیتال بیشتری را ارائه دهد.

بیت ترکس

بیت ترکس (Bittrex)

بیت ترکس (Bittrex) یک گزینه جذاب برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال است. بیت‌ترکس به دلیل حق کمیسیون‌های ارزان گزینه مناسبی برای کسانی است که با حجم بالا معامله می‌کنند. برای مثال اگر در هر ۳۰ روز کمتر از ۵۰۰۰۰ دلار معامله کنید، بین ۰.۲۵ تا ۰.۳۵ درصد حق کمیسیون پرداخت می‌کنید؛ اما اگر حجم معاملات شما بالاتر باشد، کارمزدها کاهش می‌یابد.

بیت‌ترکس از معاملات بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم یا دوج کوین گرفته تا ارزهای گمنام را می‌توان در این پلتفرم پیدا کرد. کارمزدها از ۰.۳۵ درصد شروع می‌شود و در معامله‌هایی با حجم بالاتر این مقدار به شدت کاهش می‌یابد.

بایننس (Binance)

بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم بازار و نقدینگی است. این برنامه خرید ارز دیجیتال برای کسانی مناسب است که به دنبال خرید و فروش فعال دارایی‌های دیجیتال هستند. بایننس بیش از ۱۰۰۰ بازار معاملاتی را در طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و با نقدینگی بالا ارائه می‌دهد. بنابراین اگر فرصت سرمایه‌گذاری را مشاهده کنید، شانس خوبی برای یافتن آن در برنامه وجود دارد.

صرافی بایننس کمیسیون معاملاتی فوق‌العاده پایینی را ارائه می‌دهد. به صورت کلی، کارمزد معاملات به ازای معامله هر ۱۰۰۰ دلار، تقریبا ۱۰ دلار است. البته معامله‌گران فعال و سرمایه‌گذارانی که در کیف‌پول خود توکن‌های بایننس کوین (BNB) دارند، واجد شرایط نرخ‌های مناسب‌تر خواهند بود. به دلیل وجود نقدینگی بالا، هنگام معامله از طریق برنامه بایننس، برای ورود و خروج از یک موقعیت معاملاتی با قیمت مطلوب مشکلی نخواهید داشت.

بایننس

ای تورو (eToro)

بروکر ای‌تورو برای معامله ارزهای دیجیتال و سهام مناسب است. این بروکر توسط چند نهاد تنظیم می‌شود، در نتیجه می‌توانید بدون نگرانی درباره امنیت وجوه خود، با خیال راحت در تلفن همراه خود معامله کنید. از نظر ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده، eToro از بیش از ۶۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این برنامه حق کمیسیون مستقیم دریافت نمی‌کند؛ بلکه صرف نظر از این که کدام کوین یا چه مقدار از آن را خریداری می‌کنید، یک اسپرد ۱ درصدی دریافت می‌کنید. علاوه بر این، حداقل معامله ارز دیجیتال در برنامه eToro فقط ۱۰ دلار است. همچنین برنامه eToro گزینه‌های معاملاتی زیادی از جمله ابزار معاملات کپی (copy trading) را ارائه می‌دهد.

ای تورو

کوین بیس (Coinbase)

Coinbase مسلماً یکی از بهترین برنامه‌های ارز دیجیتال برای کسانی است که تجربه اندکی در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال دارند. Coinbase یک صرافی تخصصی ارزهای دیجیتال است که به شما امکان معامله بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتال را می‌دهد.

البته این برنامه نیاز به احراز هویت دارد و از شما خواسته می‌شود تا از پاسپورت یا گواهینامه رانندگی خود با دوربین تلفن همراه عکس بگیرید. این موضوع برای کاربران ایرانی مشکلاتی را به وجود آورده است. این برنامه ساختار مشخصی برای تایین کارمزد ندارد و معمولا هزینه‌ها بستگی به کارمزد تراکنش و منبع تامین مالی دارد.

کوین بیس

OKX

به عقیده بسیاری OKX، یکی از بهترین گزینه‌ها در میان برنامه‌های خرید ارز دیجیتال تلفن همراه است. با اپلیکیشن OKX، کاربران می‌توانند بیش از ۳۵۰ توکن ارز دیجیتال و نزدیک به ۷۰۰ جفت را معامله کنند. همچنین کارمزد معاملات این برنامه جزو ارزان‌ترین گزینه‌‌های موجود است. کارمزدهای معاملاتی معمولاً بیش از ۰.۱۰٪ در هر معامله نیست. هزینه‌ها برای تریدرهایی که مقادیر مشخصی از ارز دیجیتال بومی این صرافی (OKB) را در کیف پول خود دارند، کاهش می‌یابد.

این برنامه ابزارهای معاملاتی متنوعی را ارائه می‌دهد، از جمله ابزار معاملاتی آزمایشی (دمو) برای تمرین معاملات، ربات‌های معاملاتی و امکان معاملات اسپات، مارجین، فیوچرز، پرپچوال و اپشن. گزینه‌های سرمایه‌گذاری دوگانه و استخر نقدینگی نیز وجود دارد. این صرافی بیش از ۲۰ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور دارد. همچنین یک نسخه صرافی غیرمتمرکز (DEX) نیز برای افرادی در کشورهایی مانند ایالات متحده وجود دارد.

OKX

رابین هود (Robinhood)

ممکن است نرم افزار Robinhood را به خاطر اپلیکیشن معاملاتی برای خرید و فروش سهام، اپشن و ETFها بشناسید؛ اما امکان مشاهده قیمت ارز دیجیتال و خرید و فروش آنها نیز در این اپلیکیشن فراهم شده است. به علاوه، این برنامه ساختار بدون کمیسیون خود را به دنیای ارز دیجیتال آورده است. اگرچه معاملات این برنامه ممکن است رایگان به نظر برسد؛ اما Robinhood به جای کمیسیون مستقیم، اسپرد دریافت می‌کند.

رابین هود

پی پال (PayPal)

بسیاری از افراد دنیا از نرم افزار پی‌پال استفاده می‌کنند. برنامه پی‌پال در هر معامله کارمزد دریافت می‌کند. علاوه بر آن، در معاملات نیز اسپرد دریافت می‌کند. در این برنامه تنها امکان معامله چهار ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش وجود دارد.

برای معاملات کمتر از ۵ دلار، این کارمزد ۴۹ سنت است. این کارمزد به همین ترتیب افزایش پیدا می‌کند؛ به صورتی که کامزد معاملاتی با حجم ۲۰۰ دلار، حدودا ۲.۴۹ دلار است. برای معاملاتی با حجمی بیش از ۱۰۰۰ دلار نیز این کامزد ۱.۵ درصد خواهد بود.

PayPal

جمع بندی

همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم، با باز کردن یک حساب کاربری در یک برنامه ارز دیجیتال، می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود را به سادگی خریداری کرده و آن ها را بفروشید. برنامه‌های ارزهای دیجیتال معتبر امنیت نسبتا بالایی دارند و استفاده از آن ها بی‌خطر است. هنگام انتخاب بهترین برنامه خرید ارز دیجیتال، به کارمزدهای دریافتی، اسپردها، پشتیبانی از روش‌های سپرده‌گذاری و نقدینگی نگاه کنید.

انتخاب بهترین برنامه یا صرافی معاملاتی ارز دیجیتال تا حد زیادی بستگی به نیاز شما دارد. اگر به دنبال معامله با طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال باشید، بهتر است برنامه ارز دیجیتال یا صرافی را انتخاب کنید که به شما امکان انجام این کار را بدهد. اما اگر ترجیح می‌دهید با ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین، اتریوم یا ارزهای محبوب دیگر معامله کنید، معمولا اکثر پلتفرم‌های ذکر شده برای بررسی قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شما و خرید و فروش آن مناسب است. البته به یاد داشته باشد که هزینه و کارمزدها نیز یک مسئله مهم است، بنابراین قبل از افتتاح حساب، باید این مورد را در نظر داشته باشید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *