اخبار هوش مصنوعی

یک شرکت چینی از هوش مصنوعی به‌عنوان مدیرعامل استفاده می‌کند

شرکت Netdragon اعلام کرده است که از این پس یک هوش مصنوعی به‌جای مدیرعامل در این نهاد فعالیت خواهد داشت.

شرکت چینی NetDragon Websoft که درزمینه توسعه بازی‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های موبایل فعالیت دارد، به‌تازگی اعلام کرده است که از یک هوش مصنوعی در سمت مدیرعامل (CEO) بهره خواهد گرفت.

چرا هوش مصنوعی باید در جایگاه مدیرعامل قرار بگیرد؟

هوش مصنوعی مؤنثی که برای تصاحب سمت مدیر اجرایی در شرکت مذکور در نظر گرفته شده است، تانگ یو نام دارد. مسئولین این شرکت معتقد هستند که بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌تواند به تحول سیستم مدیریتی و بهبود بهره‌وری عملیاتی کمک کند.

شایان ذکر است که شرکت NetDragon Websoft یکی از غول‌های فناوری چین به شمار می‌رود که امتیاز چندین بازی در کنار برنامه‌ها و سرویس‌های آموزشی آنلاین را در اختیار دارد. همچنین شرکت‌های تحت مالکیت آن مثل Jumpstart هم از محصولات محبوبی برخوردار هستند. یکی از مشهورترین بازی‌های این شرکت Neopets نام دارد که بازیکنان در آن به نگهداری و مراقبت از حیوانات مجازی مشغول می‌شوند.

هوش مصنوعی مدیرعامل

شرکت NetDragon Websoft در گذشته هم رویکردهای بسیار متفاوتی را نسبت به سایر نهادهای آسیایی اتخاذ کرده بود و اقدام اخیر آن نیز در راستای همین سیاست قرار دارد. انتصاب هوش مصنوعی به‌عنوان مدیرعامل در یک شرکت بزرگ بحث‌های زیادی را هم در پی داشته است و کارشناسان حوزه کسب‌وکار مواضع گوناگونی نسبت به این تصمیم اتخاذ کرده‌اند.

ناگفته نماند که خانم تانگ یو در گذشته هم سمت نائب‌رئیس شرکت مذکور را بر عهده داشته و در اموری مثل مدیریت هوش مصنوعی، برنامه‌ریزی استراتژیک متاورس و سایر پروژه‌ها دخیل بوده است. اکنون موارد دیگری مثل بررسی داده‌های آماری، اتخاذ تصمیمات مدیریتی، ارزیابی ریسک و بهبود وضعیت محیط کاری هم به لیست وظایف این هوش مصنوعی اضافه شده است. برای مقایسه می‌توان اشاره کرد که استفاده از چنین ابزاری هیچ هزینه‌ جانبی برای شرکت در پی نخواهد داشت و کارمندان نیز می‌توانند در تمامی ساعات و روزهای هفته به رئیس خود دسترسی داشته باشند؛ درحالی که برای چنین سمتی در شرکت‌های بزرگ معمولاً حقوق بالایی در نظر گرفته می‌شود.

طبق گزارش‌های منتشرشده، انتصاب هوش مصنوعی در جایگاه مدیرعامل NetDragon Websoft موجب افزایش ارزش سهام این شرکت در بازار هنگ‌کنگ شده است. بااین‌حال، برای اولین‌بار نیست که شاهد مدیریت و استخدام انسان‌ها توسط هوش مصنوعی خواهیم بود؛‌ زیرا پژوهشگران مؤسسه OpenAI هم اخیراً اعلام کردند که مدل GPT-4 توانسته است برای حل‌کردن کپچا، اقدام به استخدام یک فریلنسر کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *