رپرتاژ

چه زمانی باید سرور را ارتقا دهیم و دلایل ارتقا سرور چیست ؟

لیمو HR

چه زمانی باید سرور را ارتقا دهیم و دلایل ارتقا سرور چیست ؟

اگر می خواهید که کسب و کارتان همچنان ادامه داشته باشد ، یک امر ضروری که باید به آن توجه کنیم آن است که در صورت کاهش کارایی و عملکرد سرور اچ پی و یا حتی محدود شدن فضای ذخیره سازی داده و اطلاعات و حتی گاهی اوقات به دلیل پایان یافتن گارانتی ، باید به ارتقای دستگاه و سیستم بپردازیم .

از آن جایی که سالم بودن سرور یک امر حیاتی در مشاغلی است که از شبکه استفاده می کنند ، اینکه کسب و کار ها از پیشرفته ترین سیستم ها و تکنولوژی های روز دنیا و نیز از جدید ترین firmware استفاده کنند ؛ نه تنها به کارایی و سرعت سرور می انجامد و بلکه موجب افزایش امنیت سرور نیز می شود .
سرور

عمر مفید یک سرور چقدر است ؟

بسته به نوع و مدل و هم چنین نسل سروری که از آن استفاده می کنیم ، ممکن است که هر کدام طول عمر و کارایی متفاوتی داشته باشند اما نکته مشترک بین همه سرور ها آن است که حتی با وجود ارتقا و به روز رسانی کل سیستم ، تا همیشه نمی توان از آن ها استفاده کرد .

اینکه قطعات ناقص و یا خراب سرور مورد تعمیر قرار گیرد و نیز نوع پیکر بندی ذخیره سازی رید بر روی افزایش میزان عمر مفید سرور تاثیر می گذارد ؛ هم چنین نکته دیگر آن است که عواملی چون افزودن هارد دیسک می تواند موجب کاهش طور عمر سرور تا نصف حد اصلی آن بشود .

در نتیجه همین موضوع ، باید گفت که نمی توانیم میزان دقیقی برای عمر سرور بیان کنیم و تنها با ارتقا تجهیزات آن می توانیم موجب افزایش این زمان شویم .
سرور

آیا سرعت سرور به مرور زمان کاهش پیدا می کند ؟

با استفاده مداوم از سرور ، رفته رفته کارایی آن کاهش پیدا می کند ، به گونه ای که می توان گفت در هر سال ۱۴ درصد کارایی کمتری از خودش نشان می دهد .

همین موضوع موجب می شود که سرور ، تمامی برنامه های کاربردی خودش را با سرعت به نسبت پایین تری اجرا کند و حتی به دنبال آن به کسب و کاری صدمه وارد کند .

همین نکات نشانه ای است که باید برای رفع مشکل به ارتقا سرور خود بپردازیم و یا حتی می توانیم با استفاده از منابع بسیار زیادی ، با فعال کردن کش سرور و یا پروکسی معکوس ، به بهبود سرعت سیستم خود بپردازیم و از خراب شدن قطعات سیستم جلوگیری کنیم .

نویز سرور یک هشدار برای ارتقا فضای ذخیره سازی :

می توان گفت که نوع مدیریت یک فضای ذخیره سازی در سرور نیز ، تاثیر به سزایی بر روی طول عمر آن سرور دارد به گونه ای که اگر این فضا کاهش یابد ممکن است قطعات خراب شوند و یا حتی سرور به صورت بی ثباتی خاموش شود و حتی پردازش اطلاعات وارد شده با اختلالات فراوان انجام شود .

یکی از هشدار هایی که به ما کمک می کند تا به ارتقا سیستم بپردازیم ، نویز های نا منظمی است که جدا از سر و صدای عادی سرور به گوشمان می رسد .

این نویز ها وقتی بلند می شوند که معمولا خرابی در سرور رخ دهد و به کمک آن ها می توانیم سریعا اقدام کرده و به شناسایی منبع مشکل بپردازیم .

در کل از آن جایی که به هنگام خرابی هر کدام از قطعات داخل سرور به دلیل استهلاک و گذر زمان ، سرور شروع به ایجاد نویز می کند ، یافتن منبع این صداها کمک شایانی به عیب یابی و تعمیر و یا حتی تعویض قطعه خراب می کند .

جدید ترین سرور های اچ پی :

برند اچ پی هر سال با ارائه محصولات جدید و نیز عرضه نسل های جدید خود به بازار مصرفی ارتقا پیدا کرده است ، به همین جهت می توان گفت که سرور های برند اچ پی با داشتن نوین ترین طراحی و استفاده از جدید ترین تکنولوژی ، مورد توجه اکثر مصرف کنندگان قرار گرفته ، به طوری که به عنوان محبوب ترین برند جهت تهیه سرور و یا سایر تجهیزات کامپیوتری شناخته می شوند .

اچ پی نسل های جدید خود را به بازار مصرفی ارائه می دهد ، به گونه ای که امروزه جدید ترین نسل این برند ، نسل دهم آن به شمار می رود و حتی برخی محصولات به عنوان محصولات G10 plus نیز در اختیار کاربران قرار می گیرد .

به عنوان جدید ترین سرور های برند اچ پی می توان به مدل سرور  DL380 G10  و g9 dl380  به بازار مصرفی ارائه می گردند ؛ این سرور ها برای محاسبات با کارایی زیاد و برنامه های پایگاه داده بسیار مناسب بوده و بسته به حجم کاری که دارند ، نیاز بسیاری از برنامه ها و به ویژه بار های کاری مدرن را بر آورده می سازند ؛ پس می توان گفت به همین دلیل این مدل از برند اچ پی به عنوان یکی از پر فروش ترین محصولات این شرکت به شمار می رود .شما عزیزان میتوانید انواع سرورها را از سایت تجهیز شبکه فیدار خریداری کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *