رپرتاژ

نرم افزارهای CRM با قابلیت گزارش سازی حرفه ای

گزارش سازی، بدون شک یکی از باارزش ‌ترین و مهم ترین قابلیت های یک نرم افزار CRM به حساب می آید. به کمک این ویژگی می توانید انبوهی از داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار را به صورت یک گزارش جامع و شفاف مشاهده کنید.

لیمو HR

گزارش سازی به شما کمک می کند تا خیلی سریع تر روندها، فرصت های بهینه سازی استراتژی بازاریابی و شکاف هایی که در قیف فروش شما وجود دارد را شناسایی کنید.

در این مقاله ۵ نرم افزار CRM را به شما معرفی می کنیم که در زمینه گزارش سازی حرف اول را می زنند.

چرا باید به قابلیت گزارش سازی توجه کنید؟

ویژگی گزارش سازی می تواند مزایای مختلفی را برای کسب و کارتان به همراه داشته باشد. در ادامه با سه مورد از مهم ترین مزایایی که این قابلیت کاربردی فراهم می کند، آشنا می شویم.

روابط قوی تری ایجاد می کند

ایجاد روابط قوی و مثبت برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار، حیاتی است. وقتی این ارتباط مستمر باشد می توانید با هزینه های به مراتب کمتر وفاداری مشتریان را افزایش دهید. بدین ترتیب آنها با احتمال بیشتری در آینده هم به کسب و کار شما مراجعه می کنند.

در یک گزارش CRM جزئیاتی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد روابط طولانی مدت که به درآمد تبدیل می شود، بهره ببرید.

به شخصی سازی تجربیات کمک می کند

فقط زمانی می توانید مطمئن باشید که مشتریان بالقوه خودتان را به مشتریان دائمی و وفادار تبدیل می کنید که علایق و نیازهای آنها را به خوبی شناخته باشید. قابلیت گزارش سازی CRM جزئیات ارزشمندی را در مورد مخاطبان شما ارائه می کند که قطعا باعث تسهیل کار شما می شود.

با این بینش ها، می توانید تجربیات مشتری بالقوه خود را با پیام هایی که با آنها هماهنگی بیشتری دارد، شخصی سازی کنید.

نرخ ROI را افزایش می دهد

با کمک قابلیت گزارش سازی CRM می توانید نرخ بازگشت سرمایه یا ROI کسب و کارتان را افزایش دهید. این قابلیت به شما اجازه می دهد به راحتی ترندها و شکاف ها را در قیف فروش خود پیدا کنید. همچنین اگر قصد دارید گزارش های تجزیه و تحلیل در دپارتمان فروش را تهیه کنید، ابزار گزارش سازی به شما کمک می کند.

با استفاده از این اطلاعات می توانید با بهینه سازی استراتژی های بازاریابی و برطرف کردن حفره های قیف فروش تان، نرخ تبدیل و فروش را افزایش دهید.

معرفی ۵ نرم افزار CRM برتر با قابلیت گزارش سازی حرفه ای

Salesforce CRM

CRM

در زمینه گزارش سازی، پلتفرم Salesforce ویژگی های ارزشمند و بزرگی را ارائه می دهد که امکان سفارشی سازی آنها تقریبا بدون هیچ محدودیتی وجود دارد. با کمک این بخش می توانید به آسانی به سوالات زیر پاسخ بدهید:

  • کدام محصولات پرفروش ترین هستند؟
  • کدام مشتری های بالقوه بیشترین ارزش را دارند؟
  • موفق ترین کمپین های بازاریابی کدام موارد بودند؟
  • مشتریان من چقدر راضی هستند؟

برای ایجاد گزارش های سفارشی، کافیست تاریخ و محدوده مورد نظر خودتان را در داشبورد گزارش انتخاب کنید، تا ابزار گزارش را ایجاد کند.

ورود به سایت سیلزفورس

HubSpot CRM

CRM

پلتفرم قدرتمند هاب اسپات این امکان را فراهم می کند تا بر اساس میزان درآمد معاملات در هر مرحله از پایپ لاین معامله، گزارش های پیش بینی را ایجاد کنید. سی آر ام HubSpot با محاسبه احتمال به نتیجه رسیدن معامله و میزان ارزشمندی آن برای درآمد اصلی کسب و کار، پیش بینی ها را تفسیر می کند.

این CRM همچنین به تیم های فروش کمک می کند تا عملکرد خود را دقیقا بررسی کنند. بدین منظور می توانید خلاصه ای از پیشرفت فروش تیم خودتان را دانلود کنید. در این گزارش می توانید ببینید به هر نماینده چه تعداد مشتری بالقوه تخصیص یافته و چند معامله در پایپ لاین با موفقیت بسته شده است.

تابلوی امتیازات نماینده، یکی از ویژگی های جذاب در بخش گزارش سازی نرم افزار CRM هاب اسپات است. این قابلیت به شما کمک می کند تا تعداد معاملات بسته شده توسط هر نماینده و تعداد معاملاتی که در شرف بسته شدن هستند را ببینید. بنابراین وقتی می خواهید برای افزایش فروش در تیم خود مقداری رقابت ایجاد کنید، تابلوی امتیازات یک ابزار عالی و منحصر به فرد به حساب می آید.

ورود به سایت هاب اسپات

Copper CRM

CRM

قابلیت های گزارش سازی نرم افزار CRM کوپر با تمرکز روی دستیابی به اهداف توسعه یافته اند. در داشبورد گزارش Copper، داشبوردی جداگانه تحت عنوان اهداف وجود دارد. بنابراین، مدیران فروش با نظارت مستمر بر روی عملکرد تیم های خود، می توانند به اعضا کمک کنند تا به سهیمه های تعیین شده برسند.

مدیران فروش اهداف را به عنوان تارگت برای نمایندگان فروش خود تعیین می کنند؛ پس از این، ردیابی میزان پیشرفت هر نماینده به آسانی قابل انجام است. مدیران فروش می توانند مجموعه ای از اهداف مختلف را با تمرکز روی موارد زیر ایجاد کنند:

تبدیل سرنخ: تعداد سرنخ هایی که یک تیم در یک دوره معین تبدیل می کند

فرصت های به دست آمده: تعداد فرصت هایی که یک تیم در یک دوره معین به دست می آورد

فعالیت ها: تعداد اقداماتی که یک تیم فروش در یک دوره معین انجام می دهد

درآمد فروش: چند معامله در یک دوره معین بسته می شود

اما ویژگی های گزارش سازی CRM کوپر فقط محدود به تعیین هدف نیست. تیم های فروش این امکان را دارند تا با مقایسه مقدار فروش پیش بینی شده با مقدار واقعی، متوجه شوند که در مسیر درست قرار دارند یا خیر.

ورود به سایت کوپر

دانا سی آر ام

CRM

گزارش سازی فروش در نرم افزار سی آر ام دانا قابلیتی کاربردی است که امکان کنترل کامل تمامی کارها را در اختیارتان قرار می دهد. این قابلیت برای مقایسه عملکرد کسب و کار در دوره های مختلف بسیار کاربردی است. CRM دانا میزان فروش ماهیانه و دوره ای را به صورت گزارش های شفاف ارائه می دهد.

این گزارش به شما کمک می کند تا میزان فروش، رضایت مشتری، سود خالص و تمامی عواملی که به نوعی در مدیریت فروش تاثیرگذارند را با دوره های قبلی مقایسه کنید. یکی از مزایای گزارش فروش CRM دانا این است که می توانید موثرترین روش فروش را شناسایی کنید.

شما می توانید به راحتی گزارش های ساخته شده توسط دانا را سفارشی سازی کنید. امکان فیلتر کردن رکوردهای مورد نظر برای ساخت گزارش نیز وجود دارد. قابلیت جذاب به اشتراک گذاری گزارش های CRM دانا در هنگام اجرای تغییرات و یا مواقعی که به همفکری برای رفع چالش ها نیاز دارید، بسیار کاربردی است.

ورود به سایت دانا پرداز

Pipedrive CRM

CRM

برای اینکه تلاش های تیم فروش تان را بر مبنای نرخ تبدیل، معاملات برنده یا از دست رفته و میزان پیشرفت در دوره های زمانی مختلف مقایسه کنید، داشبورد CRM پایپ درایو به شما کمک می کند.

اعداد و ارقام ارائه شده توسط نرم افزار به شما کمک می کند تا ببینید تیم فروش شما در کجا دچار تنگنا شده است و کدام نمایندگان نسبت به بقیه در بستن معاملات دچار مشکل هستند. همچنین امکان تفکیک گزارش ها بر اساس هر نماینده در اختیارتان قرار دارد.

هنگامی که می دانید جایگاه هر یک از نمایندگان کجاست و دوره سه ماهه چطور پیش می رود، می توانید از ابزار پیشرفته پیش بینی فروش پایپ درایو استفاده کنید. بدین ترتیب می توانید مطمئن باشید که تیم شما در مسیر مشخص شده هدایت می شود.

ورود به سایت پایپ درایو

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *